Професійні очікування українців у 2022 році: висновки дослідження та поради
Кожен роботодавець хоче отримати максимум. І для вдалого розвитку бізнесу, вочевидь, потрібна сильна та вмотивована команда. Роботодавець має певні вимоги до працівників і, у відповідь на це, вимоги та очікування працівників теж змінюються.
У грудні 2021 року міжнародна стафінгова група ANCOR Ukraine провела опитування «Кар’єрні та зарплатні очікування у новому 2022 році». Мета опитування – зрозуміти, на що чекають українські працівники у 2022 році.
Закрема, серед професійних очікувань у 2022 році українці вказали наступне: ніхто з опитаних не планує звільнитися та відпочивати, 12% хотіли б підвищитися у посаді, 7% хотіли б заснувати новий проект, і, що найцікавіше, але не є неочікуваним, більше половини (51%) хотіли б підвищення заробітної плати на поточній роботі.
Про яку суму підвищення йшлося? Тут думки відрізняються:
- Вища на 20% за поточну – 24%
- Вища на 50% – 36%
- Вища у 2 та більше разів – 28%
Також 8% вказали, що хотіли б мати стабільну зарплату.
З детальними результатами опитування можна ознайомитись за посиланням.
Що ж має врахувати роботодавець?
Перегляньте рівень заробітної плати
Рік від року гідна заробітна плата посідає перше місце у міжнародних опитуваннях. За даними ANCOR, далеко не всі компанії в 2021 році зробили перегляд заробітних плат власному персоналу, з цілком зрозумілих причин. Але, все ж, аби не втрачати співробітників і не натрапляти на труднощі у наймі нових – дізнайтеся про зарплатні тренди загалом у галузі, у конкурентів, або у спеціалістів конкретного профілю. За допомогою огляду зарплат можна зберігати розмір доходу персоналу на середньоринковому рівні і бути конкурентноздатним у цьому відношенні. Заробітна плата – це гігієнічний must-фактор, який потрібно враховувати.
Зробіть ревізію нематеріальних факторів мотивації
Іноді потреби працівників не є вдоволеними, тому що вони не виявлені. Тож дізнавшись детально про це, можна вжити певних заходів. Формуючи анкету-опитувальник для колег, можна додати до неї такі фактори нематеріальної мотивації (але не обмежуючись):
- Можливість обирати час для роботи
- Можливість користуватися корпоративною бібліотекою
- Можливість грати з роботодавцем (вікторини з призами, квести, конкурси, цікаві нові проекти тощо)
- Можливість зустрічатися в офісі, наприклад, на перегляд фільмів
- Наявність курсів від роботодавця
- Наявність корпоративного психолога
- Можливість об’єднуватися заради благодійних справ
- Гарний та зручний робочий простір
- Обладнання для віддаленої роботи
- Корпоративні знижки на спортивні заняття тощо
Підвищення у посаді відкриває нові мотиваційні аспекти
Дуже добре, коли у компанії є грейди – це формує ясність, визначеність, що співробітнику потрібно робити для того, аби рухатись всередині компанії, вертикально, горизонтально чи географічно. Але велика кількість компаній у цьому сенсі працює «спонтанно», плануючи підвищення кар’єрними сходами під бюджет або видатну заслугу працівника. Але іноді (за відсутності кар’єрної мапи) підвищення – це просто підвищення. Воно може і не вимагати виконання нових посадових обов’язків або, як наслідок цього, підвищення заробітної плати. Просто бути фактом визнання співробітника, його проактивності або лояльності до роботодавця.