Поради для роботодавців

Професійні очікування українців у 2022 році: висновки дослідження та поради

Кожен роботодавець хоче отримати максимум. І для вдалого розвитку бізнесу, вочевидь, потрібна сильна та вмотивована команда. Роботодавець має певні вимоги до працівників і, у відповідь на це, вимоги та очікування працівників теж змінюються.

У грудні 2021 року міжнародна стафінгова група ANCOR Ukraine провела опитування «Кар’єрні та зарплатні очікування у новому 2022 році». Мета опитування – зрозуміти, на що чекають українські працівники у 2022 році.

Закрема, серед професійних очікувань у 2022 році українці вказали наступне: ніхто з опитаних не планує звільнитися та відпочивати, 12% хотіли б підвищитися у посаді, 7% хотіли б заснувати новий проект, і, що найцікавіше, але не є неочікуваним, більше половини (51%) хотіли б підвищення заробітної плати на поточній роботі.

Про яку суму підвищення йшлося? Тут думки відрізняються:

  • Вища на 20% за поточну – 24%
  • Вища на 50% – 36%
  • Вища у 2 та більше разів – 28%

Також 8% вказали, що хотіли б мати стабільну зарплату.

З детальними результатами опитування можна ознайомитись за посиланням.

Що ж має врахувати роботодавець?

Перегляньте рівень заробітної плати

Рік від року гідна заробітна плата посідає перше місце у міжнародних опитуваннях. За даними ANCOR, далеко не всі компанії в 2021 році зробили перегляд заробітних плат власному персоналу, з цілком зрозумілих причин. Але, все ж, аби не втрачати співробітників і не натрапляти на труднощі у наймі нових – дізнайтеся про зарплатні тренди загалом у галузі, у конкурентів, або у спеціалістів конкретного профілю. За допомогою огляду зарплат можна зберігати розмір доходу персоналу на середньоринковому рівні і бути конкурентноздатним у цьому відношенні. Заробітна плата – це гігієнічний must-фактор, який потрібно враховувати.

Зробіть ревізію нематеріальних факторів мотивації

Іноді потреби працівників не є вдоволеними, тому що вони не виявлені. Тож дізнавшись детально про це, можна вжити певних заходів. Формуючи анкету-опитувальник для колег, можна додати до неї такі фактори нематеріальної мотивації (але не обмежуючись):

  • Можливість обирати час для роботи
  • Можливість користуватися корпоративною бібліотекою
  • Можливість грати з роботодавцем (вікторини з призами, квести, конкурси, цікаві нові проекти тощо)
  • Можливість зустрічатися в офісі, наприклад, на перегляд фільмів
  • Наявність курсів від роботодавця
  • Наявність корпоративного психолога
  • Можливість об’єднуватися заради благодійних справ
  • Гарний та зручний робочий простір
  • Обладнання для віддаленої роботи
  • Корпоративні знижки на спортивні заняття тощо

Підвищення у посаді відкриває нові мотиваційні аспекти

Дуже добре, коли у компанії є грейди – це формує ясність, визначеність, що співробітнику потрібно робити для того, аби рухатись всередині компанії, вертикально,  горизонтально чи географічно. Але велика кількість компаній у цьому сенсі працює «спонтанно», плануючи підвищення кар’єрними сходами під бюджет або видатну заслугу працівника. Але іноді (за відсутності кар’єрної мапи) підвищення – це просто підвищення. Воно може і не вимагати виконання нових посадових обов’язків або, як наслідок цього, підвищення заробітної плати. Просто бути фактом визнання співробітника, його проактивності або лояльності до роботодавця.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password