У квітні відбулась онлайн-зустріч UHR “Бренд роботодавця під час війни”, яку організувала robota.ua. На зустрічі експерти говорили про бренд роботодавця, наскільки він важливий під час війни, що роблять різні компанії та що вони можуть порадити іншим.

До вашої уваги — питання, які висвітлила Ірина Примак, HR-маркетологиня, консультантка з брендингу роботодавців, СЕО Employer Branding Consulting Agency «Do Marketing!».

Тези статті:

  • Чому і кому зараз важливо думати про бренд роботодавця
  • На чому фокусуватися брендам в умовах війни
  • Принципи внутрішніх та зовнішніх комунікацій компанії в умовах війни
  • Метрики, якими зараз вимірюється ефективність бренда роботодавця

Чому зараз важливо думати про бренд роботодавця?

  • Якщо у вас є плани розвитку бізнесу та перспективи на майбутнє, бренд роботодавця важливий.
  • Якщо ви плануєте диверсифікувати бізнес і розвивати нові ринки найму, бренд роботодавця важливий.
  • Ви можете і маєте «ловити» кращих фахівців ринку, які зараз втратили або можуть втратити роботу.
  • Ви не повинні зникати з ефіру, щоб не втратити все, що напрацювали до сьогодні.
  • Ви маєте зберегти команду та її ефективність.

Основний фокус уваги бренда роботодавця в умовах війни

Збережіть команду:

  • Подбайте про безпеку та здоров’я працівників та їхніх сімей.
  • Організуйте переїзд працівника та його сім’ї у безпечніші регіони України чи за кордон.
  • Облаштуйте безпечний робочий простор (місце для укриття в офісі, на складі).
  • Забезпечте співробітників, які працюють у місцях воєнних дій та мобілізованих працівників військовою амуніцією.
  • Фінансово підтримуйте працівників, особливо у складних життєвих обставинах (втрата майна чи житла, похорон).

Підтримуйте ефективність команди:

  • Не забувайте про звичні ритуали та розпорядок робочого дня. Організовуйте щотижневі зустрічі з СЕО.
  • Запропонуйте психологічну підтримку працівникам: лекції психологів, лінія психологічної допомоги, індивідуальна робота з психологом (синдром провини вцілілого, робота з травмою, вигорання волонтера).
  • Підтримуйте інформаційно (допомога у пошуку зниклих, корисні ресурси), також важлива юридична підтримка (зустрічі з юристами щодо мобілізації).
  • Організуйте навчання першій домедичній допомозі при пораненнях, кровотечах, опіках.
  • Проводьте активності для дітей співробітників: конкурс дитячого малюнка, перелік україномовних ресурсів для дітей.
  • Беріть участь у волонтерських та благодійних проєктах (кейс Banda).

Переоцініть ціннісну пропозицію роботодавця:

  • Викристалізуйте корпоративні цінності.
  • Фокусуйтеся на турботі про людей, стійкості бізнесу та КСВ.

Збережіть та попри все розвивайте бізнес:

  • Організуйте релокацію бізнесу у більш безпечні регіони України чи Європи.
  • Наймайте людей та відкривайте нові офіси, магазини, ресторани тощо.
  • Переорієнтовуйте найм на нові ринки праці.
  • Переорієнтовуйте бізнес на нові ринки збуту та сфери бізнесу.
  • Розвивайте глобальний (не тільки локальний) бренд роботодавця.
  • Працюйте над взаємодією бізнесу і держави, компанії і клієнтів (кейс Binariks), локального і глобального бренду (кейс Metro Cash&Carry), компанії і конкурентів (кейс продуктового рітейлу, кейс Ferrexpo).

Основні принципи внутрішніх і зовнішніх комунікацій бренда роботодавця у воєнний час

Зовнішні комунікації бренда у війну. Про що варто говорити:

  • Відкриття нових офісів, магазинів.
  • Відкриті вакансії.
  • Благодійність та волонтерство.
  • Підтримку та допомогу працівникам.
  • Турботу про безпеку працівників.
  • Про те, що власник, СЕО, топ-менеджмент разом з працівниками – «на фронті», а не втік.
  • Розповідати історії героїв (допис про героя з Укрпошти, допис #надихаючі_історії_Novus).
  • Про марафони підтримки.

А от веселі корпоративи зараз не на часі.

Внутрішні комунікації бренда у війну

  • Не мовчіть!
  • Комунікуйте з командою постійно та регулярно (дайджест новин компанії, щотижневі зустрічі з СЕО чи власником, Q&A зустрічі).
  • Будьте людяними та турбуйтеся про команду («Сподіваємось, що ви та ваші рідні у безпеці»).
  • Формулюйте тези чітко та лаконічно.
  • Визнавайте досягнення та мотивуйте працівників (подяка за подвиг, люди-герої).
  • Будьте оптимістичними (#працюємо_на_перемогу).
  • Комунікуйте прозоро та чесно.

Як комунікувати погані новини

  • Повідомляйте співробітникам погані новини своєчасно (не затягуйте до останнього).
  • Робіть це прозоро та чесно («Скорочуємо, щоб залишитися на плаву»).
  • Не забувайте про етику бізнесу (якщо скорочуєте зарплату співробітникам – забезпечте прожитковим мінімумом, якщо звільняєте – не залишайте сім’ї без роботи).
  • Будьте людяними і фокусуйтеся на потребах співробітників, а не тільки на проблемах бізнесу (як допоможете впоратися з труднощами, що буде далі).
  • Проводьте регулярний апгрейд стану справ («ура-доповіді», статистика, публічна подяка).

Взірець комунікацій при масовому звільненні персоналу – кейс Airbnb (лист-звернення СЕО Airbnb до працівників).

Якими метриками наразі вимірюється успішний бренд роботодавця?

  • Ефективність HR: вартість найму, якість найму, кількість кандидатів, термін закриття вакансії, індекс задоволеності, індекс лояльності, рівень плинності, залученість, % прийняття оферів кращими кандидатами.
  • Здоров’я бренда: впізнаваність бренда, top of mind, сприйняття та конкурентна привабливість бренда, індекс лояльності eNPS.
  • Репутація: індекс відгуків нових працівників, індекс відгуків тих, хто звільнився, рекрутинговий індекс, позиція в рейтингах, кількість згадувань в ЗМІ, тон згадувань.
  • Прибутковість: доля ринку, ROВI, дохід на 1 працівника, додана вартість бізнесу. 

Експертка зауважила: “Наразі я б відмовилася від слова “успішний”. На сьогодні все, що було атрибутом успішності для людини (автомобілі, житло, успішна кар’єра), вже не важливо. І те, що було атрибутом успішного бренда роботодавця (наприклад, перші позиції в рейтингу бренда роботодавців), теж втратило свою актуальність.

Не успішним має бути бренд, а ефективним. А все це буде залежати від того, яку ціль ви ставите.

Додаткові матеріали