Ксенія Омельченко,
експерт із роботи з персональними брендами, SMM та PR

Як компаніям комунікувати зі своїми кандидатами та співробітниками в 2021 році, щоб розвивати бренд роботодавця?

1. Конфіденційність та новий luxury

З масовим переходом на віддалену роботу почалися дискусії про те, що офлайн стане новим luxury та привілеєм. Майже за рік обмежень розумієш, що ці припущення cхожі на правду. Співробітникам дійсно бракує соціального життя і спілкування в офісі, а великі обсяги роботи на ремоуті стерли кордони work-life балансу. Тому в комунікаціях зі співробітниками важливо зберегти корпоративну культуру, про яку так багато говорили, щоб люди не переставали відчувати себе однією командою. Багато компаній будуть прагнути, щоб працівники могли працювати як удома, так і зустрічатися в офісі для брейнштормінгів.

Інше важливе питання – конфіденційність даних і приватність. Якщо про надійні хмарні сховища і доступи ми чули не раз, то тема приватності для співробітників – “новий чорний”. Наприклад, Apple готує зміну політики конфіденційності iOS додатків, щоб обмежити можливість збирати дані про користувачів. Це не сподобалося авторам програм, адже дані – нові можливості для реклами. Також нещодавно у WhatsАpp заявили про зміну політики конфіденційності й попередили, що зможуть передавати дані користувачів, їхні телефони, IP-адреси й відомості про транзакції в Facebook.

Отже, у нас лишається все менше захищених даних. І завдання компаній – якщо не вберегти інформацію про співробітників, то хоча б обмежити доступ до неї сторонніх осіб та сервісів. Все це – частина глобальної системи з інформаційної безпеки користувачів.

2. Працівники-амбасадори

Ваші співробітники, як і раніше, – найкращі та найнадійніші піарники. Зараз свобода і можливість вільно висловлювати свою думку (зокрема, в соцмережах) набуває все більшої важливості для людей.

3. Контент-маркетинг

Ви можете створювати комфортні умови роботи, пропонувати хороший компенсаційний пакет, інноваційні рішення і свободу в творчості. Але ніхто не знатиме, якщо про це не говорити.

У 2021 році відбудеться бурхливий розвиток контенту і бренд-медіа. Є два варіанти просування контенту. Перший – ситуативний, коли ви реагуєте на світові або галузеві інфоприводи. Однак новина живе 24 години, а отже, це нестабільний трафік. Тому робіть ставку на “вічнозелений” контент, який буде цікавим і актуальним мінімум пару років. Корисний і продуманий, а не банальний пост про успішний успіх або про те, як організувати віддалену роботу, переписаний з інтернету. Рекомендую залучати до підготовки матеріалів експертів або ділитися особистим досвідом, а не просто повчати. Набагато цікавіше читати інтерв’ю або статтю про те, як співробітник за три місяці перекваліфікувався з бухгалтера в проджект-менеджера і які “шишки” набив на цьому шляху. І змиріться: хороший контент коштує дорого.

Не варто обмежуватися тільки текстами, є ще аудіо і відео. Кандидат або співробітник має дізнаватися більше про вашу компанію в зручному для себе форматі.

4. Соціальні мережі та блогери

Наприклад, ТікТок у серпні 2020 року завантажили більше 2 млрд людей у світі. Є думка, що цим сервісом користуються тільки школярі. Але їх лише 17%. Більше половини користувачів – 25-44 років. Зараз у ТікТок масово розвивають експертні акаунти, рекламують онлайн-магазини і банківські послуги. Розповідають про те, як отримати роботу мрії або скласти резюме за 5 хвилин. Чому б не просувати свою компанію як ідеальне місце для працевлаштування? Ловіть момент!

Через блогери можна просувати не тільки товари, але і набір талантів. Я рекомендую вибирати нішевих блогерів або експертів у певній галузі, яким довіряють люди. Наприклад, розробники навряд чи зреагують на пост відомого маркетолога або поп-діви, але повірять програмному інженеру і ютуберу за сумісництвом. Користувачі шукають експертів, з якими можуть себе асоціювати. Перевіряти залученість аудиторії блогерів можна на сайті Livedune або за допомогою простого аналізу. Логічно, при 10 000 фоловерів 100 лайків і 1 коментар під постом – це дивно.

5. Онлайн- та мікронавчання

Щоб залучати аудиторію, її необхідно навчати. Пандемія сприяє розвитку онлайн-навчання. Наприклад, за перші три квартали 2020 edtech-проекти отримали 8,3 млрд доларів венчурних інвестицій – це рекорд. Найбільше користувачів цікавить додаткова професійна освіта (наприклад, розвиток soft skills) і вивчення мов. Але часу, як і раніше, бракує, і люди не готові навчатися “професії майбутнього” або інтернет-маркетингу рік і більше. Адже за цей час можуть з’явитися нові платформи і доведеться адаптуватися до них. Тому робіть ставку на короткі навчальні формати.