Щоб досягати цілей, необхідно діяти. Знання, нова інформація, найкреативніші ідеї самі собою нічого не варті. Результат отримає той, хто крок за кроком йтиме до бажаної мети.

Усі навколо говорять про брак часу. Як спланувати свої дії, щоб якомога ефективніше використовувати цей найцінніший ресурс?

Насамперед визначаємо свої ролі в житті. Зазвичай ми не замислюємося, хто ми, чого насправді хочемо, чиїх цілей досягаємо. Аналіз ролей дасть нам розуміння, що саме і для чого ми робимо чи плануємо робити. Такий підхід допоможе визначити пріоритети в своїх діях та уникнути внутрішньоособистісного конфлікту. Адже ролей може бути безліч (наприклад, найманий працівник, професіонал, мати/батько, дружина/чоловік, донька/син, колега, подруга/друг). А ще хобі, цікава справа, які також вимагають від нас енергії. Розуміння своїх ролей дозволить ефективно розподілити час та не залишити поза увагою важливі для нас сфери життя.

1. Сфера роботи

  1. Визначаємося з цілями, стратегією розвитку компанії на наступний рік. Так, це не завжди легко зробити. Але, якщо немає чіткого розуміння цілей компанії, робота буде хаотичною, «прицільною» до конкретних ситуацій. Тому організовуємо робочі зустрічі з керівниками, спілкуємося, уточнюємо подальші плани відділів.
  2. Визначаємо заходи для досягнення цілей та виконання поставлених завдань. 

Наприклад, одна з цілей компанії – виведення на ринок нового продукту. Виходячи з цілі, можливі задачі HR-менеджера: оцінка потенціалу працівників, визначення зон розвитку, організація навчання, оновлення системи мотивації.

  1. Для зручності розподіляємо їх по місяцям та групуємо за HR-напрямками:
  • Підбір та адаптація персоналу
  • Оцінка
  • Розвиток та навчання
  • Матеріальна та нематеріальна мотивація
  • Корпоративна культура
  • Кадрове діловодство
  1. План роботи на рік допоможе нам у формуванні HR-бюджету. Тож можемо одразу спланувати необхідні ресурси.
  2. Погоджуємо план з безпосереднім керівником та за необхідності вносимо корективи.

При складанні плану на рік та подальшій роботі з ним:

  • До кожного пункту задаємо питання: «Для чого це робити?», «Що в результаті ми отримаємо?»
  • Розставляємо пріоритети
  • Визначаємо, яка і від кого потрібна допомога
  • Річний план – основа планування місяця-тижня-дня. Тож не забуваємо при подальшому плануванні звірятися з планом на рік
  • У план варто включати лише стратегічно важливі дії. Не варто розбавляти його вторинними завданнями
  • І головне: важливо бути послідовними та завершувати дії

Проте HR-менеджер (або будь-яка інша професія) – лише одна з ролей. Як бути з іншими сферами життя? Варто час від часу (і завершення-початок року – це слушний момент) робити ревізію свого життя та планувати подальші дії для його покращення.

Пропонуємо відповісти на питання та одразу запланувати необхідні дії в щоденник.

2. Сфера здоров’я

  • Наскільки я задоволений своїм фізичним станом? Емоційним станом? Що я можу зробити для його покращення?
  • Що я роблю для підтримки своєї форми?
  • Коли я востаннє був на медогляді? Коли планую наступний?
  • Чи є в мене шкідливі звички? Як вони на мене впливають? Чи планую я з ними щось робити? Що саме?
  • Чи достатньо уваги я приділяю здоровому харчуванню? Чи достатньо вживаю води? Чи влаштовують мене мої фізичні навантаження? Що саме і як потрібно змінити?

3. Родина

  • Скільки часу я приділяю родині, наскільки він якісний?
  • Чи знаю я, що є важливим для моїх рідних, їхні інтереси?
  • Що для мене родина?

4. Робота/кар’єра

  • Наскільки на роботі я можу розвивати свій потенціал?
  • З яким настроєм я йду на роботу?
  • Як робота впливає на мій стан?
  • Чи відповідає робота моїм потребам?
  • Як би я описав свою компанію?
  • Як на мій розвиток впливає мій керівник, мої колеги?
  • Яка компетенції мені потрібно покращити? Які дії для цього необхідно здійснити? Скільки часу в день/тиждень я витрачаю на саморозвиток?
  • Чи є в мене індивідуальний план розвитку?

5. Відпочинок

При плануванні слід пам’ятати про відпочинок. Так-так, відпочинок бажано планувати. І планувати час рекомендують саме з відпочинку. Адже для будь-якої діяльності потрібен ресурс. І саме відпочинок надає нам необхідні сили.

  • Чи достатньо я відпочиваю (протягом дня, тижня, місяця)?
  • Чи планую я свій відпочинок?
  • Як я себе почуваю після відпочинку?
  • Які техніки я використовую для відпочинку?
  • Чи є в мене баланс між роботою та власним життям?
  • Чи є в мене хобі?
  • Чи вважаю я хобі своїм відпочинком?
  • Як часто кажу, що на відпочинок немає часу?

6. Фінанси

На жаль, у нашому суспільстві не прийнята тема фінансової грамотності. Проте фінанси – це вагома складова нашого життя, це ресурс, який дає можливість навчатись, розвиватись, підтримувати своє здоров’я, бути незалежним, допомагати іншим. Тому  фінанси також потрібно планувати.

  • Чи беру я відповідальність за фінансову складову свого життя?
  • Чи збільшую свій дохід?
  • Чи є в мене індивідуальний фінансовий план?
  • Як я контролюю свої витрати?
  • Чи є в мене фінансовий резерв?

Час, витрачений на планування, надалі зекономить нам набагато більше часу. І важливо пам’ятати, що план – це не константа, і якщо змінюються обставини, слід оновлювати плани.

Надія Березова, HR-консультант, сертифікований коуч, викладач курсів HRM