Поради для роботодавців

Успішна команда: різні ролі та їх значення

Микола Аксентюк,
нейрокоуч, власник Medical Business Expert
та стоматологічної клініки RIDENT

Щоб пройти перешкоди й легко трансформуватися з огляду на зміни в світовій економіці, цифрових інновацій, карантину тощо – необхідна команда. Які люди з різними здібностями, талантами та особистими характеристиками важливі в команді для успішного розвитку компанії?

Лідер(и)

Команду потрібно об’єднати, і це має робити лідер. Зрозуміло. А от про що часто забувають: лідерство може бути формальним і неформальним. Власників створюють обставини, директорів робить посада, а лідерів обирають люди. Якщо офіційний керівник не включається в роботу з командою, то в колективі з’являється  неформальний лідер. Коли працівникам бракує людського спілкування та визнання, потрібна підтримка, то саме він їм це надає. Іноді такий неформальний лідер є опозиціонером до формальної влади: з ним слід рахуватися, прислухатися та співпрацювати.

Творці

Вони  генерують ідеї. Якщо потрібна допомога в трансформації і справа потребує креативності – саме вони є ініціаторами та агентами змін. Лідер має виявляти таких людей та давати їм можливість розвитку. Їм важливо, щоб їх чули та визнавали. Тоді вони стають тими, хто ставиться до компанії як до власної. Зазвичай такі люди активні та творчі не тільки в роботі, а й в усіх сферах життя.

Виконавці 

Працівники, на яких можна покластися. Проте не варто очікувати прийняття рішень, їм треба чітко розуміти, що саме потрібно робити, і тоді можна бути спокійними за якість виконання. Прописаний процес та правила важливі, а ще краще, щоб виконавці брали участь у їхньому створенні (це додатково підсилить сумлінність виконання). Водночас на етапі навчання таких співробітників важливо проявити терпіння. Дозволяти їм помилятися та підказувати, де потрібне покращення навичок.

Народний адвокат

Який захищає інтереси та імідж компанії навіть за межами роботи, оскільки щиро вболіває за неї завдяки високій лояльності та залученості в спільні справи.

Дружні

Цінність цих людей важко переоцінити. Вони мають певну особливість на нейрогормональному рівні: зазвичай це люди з високим рівнем окцитоцину (соціальний гормон). Саме вони об’єднують навколо себе колег: прагнуть допомогти, пригостити, цікавляться їхнім життям. Часто такі люди не є генераторами ідей та мають невисокі KPI. Проте вони позитивно впливають на внутрішній мікроклімат. В багатьох компаніях ігнорують цей фактор, але даремно, бо саме так формується довіра – невід’ємна частина успіху.  Знайомий директор IT-компанії, в якій працює близько 160 співробітників, мав необачність звільнити такого працівника за низьку продуктивність. Після цього в колективі почалися конфлікти та інтриги. СЕО проаналізував ситуацію та повернув звільненого працівника, бо він виконує роль «вогнегасника».

Зірки

Особисто я намагаюся з ними не працювати, бо для компанії важлива зіркова команда. Це люди, які яскраво виділяються, насамперед саме своїми заслугами, мають високі КPI. Щодо зірок, зазвичай конфлікти та напруга накопичуються саме навколо них, також вони не відрізняються лояльністю. Це кар’єристи, і для них важлива особиста вигода. Якщо їх похвалити, легко помітити, як змінюється невербальна поведінка. У таких людей високий рівень егоцентричності і їм важливе постійне виділення серотоніну (гормон визнання). Часто вони отримують його через домінування. А якщо не виходить, то йдуть із компанії. 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password