На роботі трапляються різні ситуації. Інколи можна сказати керівнику фрази, які здатні похитнути його віру у вашу професійність. Якщо одноразове використання таких фраз можна списати на втому чи поганий настрій, то систематичне їх повторення здатне нашкодити вашій карʼєрі. Зібрали фрази, які не можна говорити керівнику систематично, аби виглядати професійно та не псувати свій імідж.

«Я не можу»

Якщо керівник просить вас про виконання завдання, які входять у ваші обов’язки, а ви постійно говорите, що не можете їх зробити, він засумнівається, чи знаходитеся ви на своєму місці. Адже працівник, який постійно зайнятий іншими завданнями і не може виконати пріоритетні прохання керівника — не здатен привести команду до досягнення успіху. 

Проте якщо це систематичні задачі, які виходять за коло ваших обовʼязків і не дають вам виконувати основну роботу, то керівнику можна і потрібно відмовляти. Але тут важлива чітка аргументація та чітка позиція.

«Мені за це не доплачують»

Ще одна токсична фраза у відповідь на прохання керівника про додаткову роботу. Відсутність аргументації, чому ви насправді не можете взятися за додаткову роботу, може викликати у керівника роздратування. Але у нього не зʼявиться бажання вам доплатити, особливо, якщо це входить у ваші обовʼязки, навіть опосередковано.

Якщо ваш список обовʼязків розширюється, поставте керівнику питання щодо грошової компенсації. Наведіть аргументи, які додаткові завдання ви виконали, які результати вони принесли та чому ви заслуговуєте на перегляд зарплати.

«Я вчора загуляв і голова «не варить», давайте завтра»

Ваші особисті питання ніяк не повинні позначатися на роботі, тому подібні фрази викликатимуть у керівника роздратування. Також такі розмови можуть навести на думку, що у працівника стерта межа між роботою та особистим життям, а, можливо, і взагалі немає гальм. Тому якщо це повторюватиметься, вам не довірятимуть важливих проєктів, на підвищення чи перегляд зарплати також годі розраховувати.

«Я не можу з ними працювати»

Особливо ця фраза шкідлива, якщо ви – новачок у колективі. Якщо команда злагоджено та результативно працювала до вашого приходу, а тут раптом ви один називаєте всіх токсичними та не можете знайти з колегами спільної мови, то, можливо, проблема саме у вас. У разі виникнення конфлікту з колегами, намагайтеся вирішити його без втручання керівника. Адже якщо двох працівників мусить мирити начальник, це виглядає як сварка в пісочниці і точно не сподобається керівництву.

«Я не знаю»

Коли на зустрічах з керівником ви відповідаєте на його питання щодо виконання робочих завдань чи планування «Я не знаю», його точно це не порадує. Якщо ви не знаєте, чим займаєтесь та що плануєте, виникають сумніви щодо вашої кваліфікації та доцільності на цій посаді.

У разі виникнення питань, що потребують даних, яких у вас немає під рукою, краще замість «Я не знаю» сказати: «Чи можу я уточнити дані та повернутися з ними до вас за годину?».

«… або я звільнюсь»

Подібний шантаж ще нікому не пішов на користь, про що б не йшла мова. Якщо ви вже говорите ці слова, то будьте готові до реального звільнення. Часті залякування звільненням керівнику можуть набриднути і він сам вас попросить це зробити. Якщо вам дійсно нестерпно працювати, підшуковуйте нову роботу, проте не кидайте ультиматумів керівнику.

«Раніше ми робили інакше»

Особливо ця фраза шкідлива, якщо у вас в команді змінили керівника і він пропонує оновити процеси для покращення роботи, а ви сприймаєте це в штики. Традиції — це добре, але нові ідеї дають гарні результати. Тому краще підтримуйте керівника у прагненні щось змінити.

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: 7 технік для ефективного виконання завдань: від методу швейцарського сиру до матриці Ейзенхауера