Конфлікти між працівниками можуть вплинути на продуктивність, моральний дух та загальну атмосферу в компанії. Вирішуючи конфлікти між співробітниками, ви можете зміцнити стосунки на роботі та навчити працівників навичок вирішення конфліктів, які вони зможуть використовувати в майбутньому.

Ділимося основними порадами зі статті How To Resolve Employee Conflict: 5 Steps to Resolution. Ви дізнаєтеся: чому вирішення конфліктів між працівниками є важливим, які кроки ви можете зробити, щоб вирішити проблеми між працівниками, а також додаткові поради щодо розв’язання проблем.

Важливість вирішення конфліктів на роботі

Вирішення конфліктів дозволяє членам команди спілкуватися ефективніше та працювати продуктивніше. Хоча конфлікти можуть створювати тимчасові барєри між працівниками або між працівниками та керівниками, вирішуючи їх, ви зміцнюєте стосунки та створюєте робоче середовище, яке є ще більш гармонійним та сприятливим для співпраці.

Як вирішити конфлікт між співробітниками?

Зрозумійте природу конфлікту

Ознайомтеся з політикою та інструкціями вашої компанії щодо дискримінації, щоб, якщо конфлікт повязаний з такою поведінкою, ви знали, як реагувати. 

Визначте, які обставини могли призвести до конфлікту між працівниками. Наприклад, спричинити конфлікт може дедлайн або складний клієнт.

Розуміння будь-яких глибинних проблем допоможе вам не лише вирішити поточну проблему, але й уникнути її повторення в майбутньому.

Заохочуйте відкрите спілкування

Залежно від характеру та серйозності проблеми, ви можете запропонувати працівникам самостійно пропрацювати та вирішити конфлікт. Якщо один працівник звернувся до вас з проблемою, запропонуйте йому поради, як він може позитивно вплинути на іншого працівника.

Враховуйте серйозність ситуації. Ви також можете поговорити з кожним працівником окремо, якщо вважаєте, що так буде краще. Після цього заохочуйте працівників до спільної роботи над вирішенням проблеми, вислуховуючи точку зору іншої людини, а потім разом знаходячи рішення.

Долучайтеся до процесу

Якщо працівники не можуть вирішити конфлікт між собою самостійно, ви повинні втрутитися, поки він не вплинув на інших співробітників. Переконайтеся, що всі залучені сторони розуміють, що вони будуть нести відповідальність за свої дії, і що в разі недотримання стандартів можуть бути застосовані дисциплінарні стягнення.

Визначте справжню проблему

Якщо ви цього ще не зробили, вислухайте обидві сторони. Це можуть бути індивідуальні або спільні зустрічі з працівниками. Зрештою, саме керівник має оцінити серйозність проблеми та визначити найкращий підхід.

Спільна розмова з обома сторонами дасть можливість кожній з них висловити свою позицію, а іншій стороні – вислухати її. Це вже може вирішити конфлікт, оскільки багато проблем часто є результатом нездатності визнати точку зору іншої людини.

Крім того, коли працівники висловлюють свою позицію спокійно, без емоцій, ви можете легше визначити справжню проблему і досягти прийнятного, довгострокового рішення.

Часто обговорення може виявити, що те, що працівники вважали причиною проблеми, насправді було неправильним. Зберігаючи спокій і терпіння, ви зможете конструктивно визначити справжню причину конфлікту між працівниками.

Знайдіть рішення

Заохочуйте всі сторони до мозкового штурму можливих варіантів вирішення конфлікту. Часто цей процес може генерувати ідеї, про які працівники раніше не замислювалися, і привести до рішення, яке влаштує всіх.

Використовуючи цей спільний процес, ви можете заохотити співробітників застосовувати такий самий підхід до вирішення майбутніх конфліктів, навчаючи їх цінних навичок.

Крім того, визначивши рішення, з яким усі погоджуються і яке приймають, ви покращите довгострокові відносини між працівниками і підвищите продуктивність.

Додаткові поради щодо вирішення конфліктів між співробітниками

Дозвольте працівникам висловити свої почуття

Перш ніж працівники зможуть вирішити конфлікт, вони повинні мати можливість висловити будь-які свої почуття (образа чи гнів). Щоб рухатися далі, ці емоції повинні бути виражені та визнані.

Знайдіть спільні точки дотику

Попри те, що працівники можуть мати розбіжності у поглядах, часто існують питання, в яких їхні точки зору сходяться. Наприклад, вони можуть погодитися з кінцевою метою, якої хочуть досягти, процедурою, якої хочуть дотримуватися, або просто з проблемою, яка спричинила конфлікт.

Поважайте різні точки зору

Поважайте той факт, що ваша команда бачить проблему з різних точок зору. Зробіть усе можливе, щоб бути відкритими і зрозуміти кожну точку зору, щоб краще зрозуміти, як ви можете допомогти команді уникнути конфлікту в майбутньому.

Досягніть згоди від усіх

Щоб успішно досягти рішення, всі сторони мають погоджуватися з діями, які будуть вжиті. Памятайте, що мовчання однієї або кількох сторін може бути ознакою опору.

Слідкуйте за розвитком подій в майбутньому

Після того, як ви знайшли рішення конфлікту між працівниками, протягом одного-двох тижнів перевірте, як почуваються обидві сторони, які результати були досягнуті.

Якщо конфлікт не вирішено, розгляньте інші варіанти

У деяких випадках працівники можуть зайти в глухий кут і виявити, що вони не можуть прийти до спільного рішення. Якщо це трапиться, вам потрібно буде вирішити, яким буде ваш наступний крок, оскільки невирішений конфлікт може вплинути на інших працівників і на роботу компанії в цілому. Можливо, ви захочете розглянути можливість проведення коучингових сесій, залучення зовнішнього фасилітатора, проведення атестації тощо.

Читайте ще: Прояви депресивних станів персоналу: поле роботи для HR-спеціаліста та керівника