Советы для работодателей

Як підтримувати кандидата протягом усього рекрутмент-процесу: 5 етапів

Катерина Більковець,
рекрутер в Daxx

Більшість статей про рекрутмент сфокусовані на тому, де знайти таланти, як зацікавити пасивних кандидатів та як провести аналітику пошуку. Однак чомусь замало уваги приділяється самим кандидатам.

На що ж треба звертати увагу і чому це так важливо?

Зустрічаються різні кандидати: ті, котрі не бояться співбесід і впевнено роблять крок за кроком, і ті, хто має мало досвіду в професії або їх просто збиває з пантелику цей процес. Для останніх кожне інтерв’ю, ще й англійською, особливо хвилююче, тому важливо, щоб рекрутер завжди був поруч. 

1. Скринінг резюме

На цьому етапі ще немає контакту рекрутера з кандидатом, але ви вже можете подумати, в яких розділах треба буде доповнити резюме, щоб краще розкрити досвід кандидата. Деталі обговорите на HR-інтерв’ю.

2. HR інтерв’ю

Тут розкажіть про наступні кроки: що саме чекає команда від потенційного колеги, про що зазвичай запитують та як можна підготуватися вже зараз.

3. Первинне/технічне інтерв’ю

Якщо інтерв’ю має відбутися в офісі, хвилин за 10-15 напишіть повідомлення чи зателефонуйте кандидатові, аби впевнитись, що він/вона встигає на зустріч. Так ви даєте зрозуміти, що на нього/неї чекають.

Якщо це онлайн-інтерв’ю, за 5-10 хвилин до початку запропонуйте перевірити звук та відео, уточніть, чи працює лінк. Іноді виявляється, що кандидат загубив інвайт і треба продублювати посилання. Краще зробити це в чаті, щоб він не витрачав час на логування в пошту. 

Буває, що у кандидата не одразу підключається відео або йому треба змінити налаштування. Часом фон та освітлення бувають не найпрезентабельніші, тому у вас є час підказати кандидату, як повернути камеру або ввімкнути фон (дуже корисна функція Zoom).

Знову-таки, нагадайте, хто буде на цьому інтерв’ю і про що йтиметься: це буде тільки знайомство чи ставитимуть ще й технічні запитання (наприклад, при співбесіді в IT-компанію), чи буде кодинг-сесія і чи треба підготувати для цього середовище. Про це особливо важливо попередити заздалегідь, щоб кандидат не підключився з телефону. Можна також нагадати деталі проєкту, бо часто кандидати забувають або не встигають освіжити цю інформацію.

У Daxx після знайомcтва кандидата з інтерв’юером(-ами) рекрутер залишається на дзвінку в shadow mode. Це дуже корисно, оскільки трапитися може що завгодно: розрядиться ноутбук кандидата чи вимкнуть світло і зникне wi-fi. Тоді ви швидко зможете подзвонити йому, з’ясувати, що трапилося, і реорганізувати дзвінок. Усі спокійні, інтерв’ю продовжується.

Трапляється й таке, що кандидат забув слово англійською, впав у ступор і не знає, як його замінити. І тут ви напохваті і можете підказати. Тобто ви як невидимий провідник, який завжди поруч. І для кандидатів дуже важливо знати, що вони не самі, що з ними є хтось, хто підтримає і підстрахує в разі потреби.

4. Фінальне інтерв’ю

Розмова з замовником найвідповідальніша і найбільш хвилююча. Знову-таки, під’єднайтесь заздалегідь, розкажіть, з ким буде інтерв’ю: зі співзасновником, технічним директором (СТО) тощо, що це за людина, яка у нього/неї манера спілкування. Кандидат має знати, чого чекати і бути готовим.

Після інтерв’ю бажано запитати кандидата про враження. Так ви зрозумієте, чи «відбулася хімія». Якщо він щось не до кінця чи не так зрозумів, ви можете прокоментувати це і прибрати фактор сумніву.

І дуже важливо протягом усього шляху тримати кандидата в курсі справ. Якщо довго немає зворотного зв’язку, напишіть, що ви про нього не забули, вже сконтактували з клієнтом і чекаєте від нього відповіді. Або якщо ви знаєте, що клієнт пішов у відпустку і відповість тільки у понеділок, попередьте про це кандидата. Заразом уточніть, чи є у вас час. Кандидат уже може мати офер від іншої компанії з обмеженим терміном дії. Це теж турбота, адже ви можете скерувати процес так, щоб кандидат встиг пройти всі етапи інтерв’ю та мати можливість обрати між двома пропозиціями (тобто оцінити переваги вашого продукту :)).

5. Job Offer

Найбільш хвилюючий момент як для кандидата, так і для рекрутера. Кандидату треба прийняти остаточне рішення і, звичайно, він уточнюватиме безліч деталей. Треба не тільки відповісти на кожне з них, а й з’ясувати, що для нього є вирішальним і чи є ще щось, що допоможе йому прийняти саме вашу пропозицію. Наприклад, можливість один день на тиждень працювати з дому, чи певна конфігурація комп’ютера, чи +$100 до суми оферу. Це може бути щось незначне для компанії, але принципове для кандидата. І ще раз розкажіть про команду, про те, якими позитивними враженнями вони поділилися після співбеcіди і як хотіли б запросити саме цього кандидата. Тому зробіть все, щоб виправдати очікування.

Присутність рекрутера на кожному етапі інтерв’ю має суттєвий вплив на хід подій і зрештою – на рішення кандидата. Коли людина відчуватиме, що вона важлива вже зараз, то для неї це буде знаком того, що так буде і далі. Тому ідея проста – завжди будьте поруч.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password