Welcome-тренінг – один із варіантів знайомства нових працівників з компанією. Зазвичай включення welcome-тренінгу до адаптаційної програми новачків ініціює HR-менеджер. І саме від нього залежить: прийме цей інструмент керівництво компанії чи буде вважати, що це марно витрачені час та кошти.

Які ж аргументи можна привести на користь welcome-тренінгу? Така подія:

  • прискорить адаптацію нових працівників
  • познайомить новачків з історією, корпоративною культурою, продуктом/послугою компанії
  • підвищить їхню лояльність до компанії
  • покаже можливості для професійного/кар’єрного розвитку

Основна мета – презентувати новачку компанію, зацікавити його. Хто саме буде проводити welcome-тренінг залежить від кількості працівників, організаційної  структури, специфіки компанії. Зазвичай – спеціалісти служби персоналу. В деяких організаціях, окрім HR-менеджерів, залучають  маркетологів, PR-менеджерів, технологів та інших спеціалістів, які беруть активну участь у виробничому процесі. Важливо, щоб welcome-тренінг проводили працівники, які пишаються роботою в організації, розділяють її цінності та цілі. В IT-компаніях доволі часто до welcome-тренінгу залучаються СЕО. Як варіант, можна записати звернення вищого керівництва до нових працівників.  

Про що розповідати на welcome-тренінгу?

Підготуйте саме ту інформацію, яка буде цікава вашим новим працівникам. Можливо, вам доведеться розробити окремі сценарії для кожної категорії працівників вашої організації. Подана інформація має бути практичною та корисною для нового працівника. Не орієнтуйтесь на презентацію для зовнішніх клієнтів, у неї інші цілі та інша цільова аудиторія.

Розкажіть про компанію:

  • Історія створення, основні етапи розвитку, визначні дати. Що цікавого відбувалося в житті компанії за весь цей час
  • Візія, місія, цілі, цінності компанії. Поясніть місію, розкажіть про кожну цінність, опишіть цілі компанії та покажіть, як результати роботи працівника будуть впливати на їх досягнення
  • Структура та ключові фігури компанії
  • Історії успіху. Люди хочуть взаємодіяти з успішними людьми. Такі історії надихають та викликають у новачків гордість за те, що вони обрані до вашої команди

Продукт/послуга компанії:

  • Опис сегменту ринку, на якому працює компанія
  • Місце компанії на ринку
  • Основні конкуренти. Відношення до конкурентів. Як компанія будує з ними взаємовідносини
  • Основні характеристики продукту/послуги. В чому їх ексклюзивність, новизна, конкурентна перевага
  • Алгоритм виробництва продукту чи надання послуги

Корпоративна культура

  • Стандарти поведінки в компанії
  • Традиції
  • Які свята відзначаєте разом і як це відбувається
  • Як реагувати на конфлікти з колегами, керівником, клієнтами
  • Корпоративний стиль. Корпоративні стандарти. Дрес-код. Діловий етикет

Що надає компанія працівникам

  • Кар’єрний зріст: процедура оцінки, приклади кар’єрного росту працівників
  • Професійний розвиток: індивідуальний план розвитку, тренінги, курси, корпоративний університет, бібліотека, база знань
  • Винагороди: бонуси, премії. Опишіть критерії нарахування, алгоритм видачі. Якщо є KPI, озвучте показники
  • Умови праці: графік роботи, заробітна плата, умови виплати ЗП, де і коли можна пообідати, як, за необхідності, можна отримати медичну допомогу

Екскурсія по компанії

Це може бути знайомство з офісом, виробництвом, філіалами, відділом розробки. Також можна організувати екскурсію до музею компанії, на алею слави, переглянути фільм про компанію.

Відповіді на питання

Дайте можливість новачкам уточнити інформацію, яка для них залишилась незрозумілою.

На завершення знайомства подаруйте новим працівникам друкований варіант корпоративного кодексу/книги працівника.

Нагадаємо, що HR-менеджер є в питанні створення welcome-тренінгу експертом, методистом. Тож до розробки цього інструменту слід залучити також фахівців та керівників різних підрозділів.

З чого слід розпочати роботу над welcome-тренінгом? Насамперед визначте, що ви маєте не меті і на який очікуєте результат. Далі визначте його структуру та зміст. Поспілкуйтесь з працівниками, які не так давно працюють у вас, вони охоче поділяться з вами своїми враженнями від перших днів роботи у вашій організації. Після цих дій ви зможете підготувати змістовну частину тренінгу. Придумайте запитання учасникам для обговорення, роздрукуйте роздатковий матеріал. Після проведення welcome-тренінгу оцініть реакцію учасників: наскільки їм сподобався такий формат знайомства з компанією, чи все було зрозуміло. Для цього ви можете провести опитування учасників або запропонувати їм заповнити невеличку, на 5-7 запитань, анкету.

Класичний формат проведення welcome-тренінгу – аудиторний

Його перевага полягає в можливості реального спілкування новачків як між собою, так і з керівниками та іншими фахівцями компанії. Є можливість поставити питання і одразу ж отримати відповідь. В такому форматі нові працівники краще відчувають корпоративну культуру компанії.

Але як бути, якщо у вас є віддалені офіси, філіали? А якщо в компанію одночасно прийшло багато новачків? Сучасні реалії також вносять зміни в звичні формати роботи компаній. У таких ситуаціях буде в нагоді онлайн-форма welcome-тренінгу.

Онлайн-версія welcome-тренінгу

  1. Використовуйте гейміфікацію.
  2. Подавайте інформацію без корпоративного пафосу.
  3. Welcome-тренінг – корпоративний продукт, тому оформлюйте курс згідно з брендбуком.
  4. Уникайте великих та нудних текстів. Дробіть текст на невеличкі блоки.
  5. Застосовуйте правило: один слайд – одна думка.

Як би ми не заперечували цю думку, але перше враження – надзвичайно важливе. Тож зробіть так, щоб перше враження про вашу компанію було яскравим, позитивним, незабутнім для всіх новачків.

Надія Березова, HR-консультант, сертифікований коуч, викладач курсів HRM