Советы для работодателей

Проблеми співробітників в умовах карантину та як HR може допомогти з їх вирішенням

У період глобальних змін ми зустрічаємося з викликами, які вимагають максимальної мобілізації зусиль і пошуку нестандартних підходів та інструментів для адаптації до нових реалій.

Поліна Кучковська,
HRD Boosta

Компанії швидко перебудовуються і пристосовуються до роботи в умовах кризи. Темп роботи прискорюється з кожним днем. Однак є компанії, які за час карантину не лише не втратили в продуктивності та ефективності, але й вийшли на новий рівень за якісними показниками. Почали значно швидше впроваджуватися зміни, що назрівали давно. Наприклад, у Boosta однією з таких змін стала реалізація методики віддаленого управління командами. Ми готувалися до цього дуже давно, але саме завдяки карантину імплементація відбулася в рекордно короткі терміни. І подібні темпи зміни та модифікації процесів характерні зараз для більшості компаній.

Водночас фахівці вже доволі довго переживають період турбулентності віддалено, комунікуючи лише онлайн. У цих умовах HR-ам особливо важливо приділяти увагу людям. Адже вони залишаються віч-на-віч зі всіма своїми проблемами і труднощами незвичного характеру. Чим довше триває карантин, тим більше накопичується втома та одноманітність, а невизначеність майбутнього лякає.

Основні проблеми працівників на віддаленій роботі

  • страх перед невизначеністю – ми боїмося за своє майбутнє; переживаємо, як те, що відбувається, позначиться на нашому житті й роботі у довгостроковій перспективі;
  • нестача звичайного живого спілкування, яке ми отримували в офісі під час перекурів, обідів та зустрічей;
  • відсутність відчуття балансу між роботою та домом – увесь наш світ різко скоротився до простору нашого будинку, де одночасно тепер проходять і робота, і дозвілля;
  • багато відволікаючих чинників, до яких ти не був готовий – немає зручного робочого місця, діти просять більше уваги, побутові питання виходять на інший рівень, а сусід з дрилем воює з сусідом-меломаном;
  • потенційне вигоряння – занурюючись з головою в роботу, люди починають свій робочий день раніше, а закінчують його пізніше, прискорюючи загальний темп і розкручуючи колесо робочого процесу все швидше;
  • відсутність турботи і певних умов – неможливість дотримуватися звичних «ритуалів», таких як початок дня зі смачної кави з колегами, збиває людей з пантелику і не дає змоги швидко налаштуватися на робочий лад;
  • день бабака – поступово стирається різниця між днями тижня, одноманітність наганяє смуток;
  • складність адаптації новачків – тим, хто лише нещодавно вийшов на роботу (або навіть приєднався в умовах карантину), складно адаптуватися до робочого процесу і познайомитися з новою командою.

Як з цим боротися

Справжнім викликом стає перенесення традиційних HR-практик з offline-формату в online і розвиток уміння швидко реагувати на потреби чи запити, що раптово з’являються.

Насамперед необхідно налагодити регулярну комунікацію з боку компанії. У себе ми реалізували це за допомогою щоденних апдейтів «Boosta Карантин, або як нам працюється віддалено», листів від власників і відеозвернень топ-менеджерів. Це дозволяє кожній людині розуміти, як йдуть справи в компанії й чого очікувати в найближчому майбутньому, а відтак, мінімізує страх невизначеності.

Щоб люди встигали відпочити, можна надавати додаткові Day Offs (у нас вони навіть знайшли особливу назву – Karantin-Off) та зробити гнучким графік вихідних днів

Щоб збільшити кількість спілкування, рекомендую зайнятися створенням груп і чатів за інтересами. Наступним кроком може стати запуск тренувального табору для любителів грати в комп’ютерні ігри. Паралельно слід організовувати різні активності, наприклад, віддалені ігри в «Мафію» чи “Що? Де? Коли?”. А формування випадкових пар на кава-брейки online надасть можливість дізнатися більше про своїх колег, обмінятися ідеями, просто зарядитися позитивними емоціями та поспілкуватися.

В умовах роботи з дому не варто забувати про Work-Life Balance – культуру, яку кожна людина повинна плекати в собі. Наша мета як HR – допомогти в цьому і прищепити ряд корисних звичок з організації ефективної роботи.

Дуже важливо піклуватися і показувати колегам свою небайдужість до їх проблем та подій, що відбуваються навколо. Якщо у ваших співробітників є складнощі – подумайте, чи можете ви якось допомогти з їх вирішенням. Зараз це важливо як ніколи. Наприклад, у більшості людей вдома немає змоги організувати комфортне робоче місце, і вони будуть дуже вдячні за можливість забрати з офісу додаткову техніку чи меблі.

У більшості компаній чітко простежується, що на карантині співробітники почали приділяти виконанню обов’язків більше часу – починати раніше, закінчувати пізніше. Щоб люди встигали відпочити, можна надавати додаткові Day Offs (у нас вони навіть знайшли особливу назву – Karantin-Off) та зробити гнучким графік вихідних днів.

Ще один спосіб проявити підтримку і турботу – відправити посилки з необхідними і важливими речами. Потрібно зрозуміти, чому більше зрадіють люди саме в цей момент, і орієнтуватися на це. На початку карантину ми організовували адресну доставку і включали туди маски та антисептики, які на той момент було дуже складно знайти в магазинах. Зараз же головний акцент краще робити на речі, що підіймуть настрій – фрукти, смаколики, листівки, милі подарунки тощо.

Залучення до різних активностей надає можливість урізноманітнити своє дозвілля. На власному прикладі можу сказати, що хороший відгук отримують челленджі на різні тематики (спорт, читання, творчість, вікторини, вебінари і навчальні матеріали). Орієнтуйтесь на свою цілову аудіторію та намагайтеся максимально підтримувати зв’язок з людьми. Наприклад, якщо у вас в команді багато молодих батьків, вони неябияк зрадіють челленджам, які слід виконувати разом з дітьми.

Уроки карантину

Важливо навіть на відстані не втрачати зв’язок з людьми і підтримувати їх, особливо емоційно. Криза стала зоною росту для розробки й імплементації нових HR-підходів та інструментів. Впроваджені практики залишаться і після карантину, і допоможуть HR-процесам вийти на новий рівень.

Часи великих змін – часи великих можливостей. Сміливо заглядайте в майбутнє: що ви стали робити інакше, які можливості ви побачили? Знайдіть власні відповіді на ці питання, і ви обов’язково вийдете з ситуації переможцями.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password