Презентації зараз зустрічаються усюди – жодна компанія не обходиться без корпоративних розсилок, звітів, комерційних пропозицій або ж публічних виступів. Та чи так просто зробити презентацію такою, щоб її дивились і додивлялись? А головне, щоб вона виконувала свої функції як бізнес-інструмент?

Аліна Глазова

Аліна Глазова, власниця агенції зі створення презентацій, авторка курсу по презентаціях для недизайнерів

Основа для ефективної презентації

Почнемо з бази: презентація – це не лише гарні слайди. Для створення якісної прези, необхідно пропрацювати три основні складові:

  • контент – що написано;
  • структура – в якому порядку це написано;
  • дизайн – як це подано та оформлено.

І дуже часто ми концентруємось на дизайні, забуваючи, що на першому місці завжди має бути контент. Структура, своєю чергою, має керувати увагою читача: слайди мають бути логічними та послідовними. А вже дизайн допоможе вам якісно та зрозуміло передати сенси.

Будь-яка презентація має чітко відповідати на питання:

  • Хто ми?
  • Що ми робимо?
  • Чому саме ми це робимо?
  • Що ми можемо вам дати?
  • Які подальші кроки, щоб це отримати?

Це ідеальна формула для будь-якої презентації.

Структура велкам-презентації

Почнемо із завдання велкам-прези: основна її мета — це допомогти з адаптацією новачку та зародити ту саму лояльність вашого майбутнього співробітника. Людина має відчути гордість за компанію, частиною якої вона стала.

Перше слово, що приходить в голову — це турбота. Ви маєте попіклуватися про співробітника та надати вичерпну інформацію про взаємодію з компанією. Після ознайомлення з такою презентацією, людина має ще раз упевнитися, що вона точно зробила правильний вибір.

Розглянемо, якою може бути структура велкам-презентації:

  • про компанію — ключові факти, місія, цінності;

Ключові факти, місія, цінності

  • здобутки — соціальні проєкти, досягнення, найважливіші проєкти;
  • офіси та представництва з контактними даними;
  • ключові клієнти, їх результати або ж відгуки;

Ключові клієнти

  • організаційна структура компанії – хто за що відповідає;
  • корпоративні традиції – наприклад, вечірні посиденьки з піцою щопʼятниці, святкування днів народжень тощо;
  • корпоративні правила – наприклад, варто повідомити новачку про бронювання переговорних кімнат завчасно;
  • команда, з якою людина буде працювати – повідомити, в кого які ролі та зони відповідальності;
  • месенджери для спілкування та додатки для роботи – що треба встановити, як це зробити та як ними користуватися;

Месенджери для спілкування та додатки для роботи

  • бенефіти та додаткові можливості  —  курси, підвищення кваліфікації, заняття спортом, корпоративні активності тощо;
  • умови отримання заробітної плати;
  • інформація про вихідні та відпустки;

Інформація про вихідні та відпустки

  • до кого з якого питання можна звернутися.

До кого з якого питання можна звернутися

Важливо, щоб презентація була дійсно корисною, а не зроблена «для галочки». При створенні такого файлу, поставте себе на місце співробітника: пригадайте, яка інформація вам допомогла б, коли ви самі були в ролі новачка? 

Корисна презентація — це та, до якої можна звернутися, якщо виникли якісь питання. Наприклад, на слайді про відпустки варто одразу розписати алгоритм оформлення відпустки, прикріпити до слайду шаблон заяви, а також надати контакти відповідальної людини.

Дизайн велкам-презентації

У більшості компаній існує свій брендбук, що включає: логотип, фірмові шрифти, кольори, графічні елементи. Вони існують не просто так, а для полегшення впізнаваності бренду й, відповідно, роботи над презентаціями.

Але дизайн — це, в першу чергу, про естетику та читабельність, а не про красу заради краси.

Ключові правила, що допоможуть вам потурбуватися про читача вашої презентації та не перевантажити слайди:

  • уникайте великої кількості стокових фото та ілюстрацій, що не несуть ніякого смислового навантаження;
  • не додавайте наляписті активні фони, часто однотонного фону та заголовків фірмовим кольором компанії вже достатньо для акуратної презентації;
  • скорочуйте тексти там, де це можливо, в деяких випадках текст можна візуалізувати влучним зображенням;
  • не перевантажуйте презентацію інформацією, яка не є важливою на цьому етапі;
  • додавайте більше корисних фактів і цифр.

Відомі у всьому світі компанії роблять велкам-прези у різних форматах, і це насправді дуже важливо — адаптувати їх під tone of voice бренду. Ось, наприклад, презентації деяких відомих усім компаній: Netflix, Facebook і Disney, для натхнення. Такі прези можна роздрукувати та видавати новачкам як доповнення до велкам-кіту. Вони – неідеальні, але точно зможуть допомогти вам надихнутися.

Поставте собі за мету щиро допомогти новачку якнайшвидше стати частиною вашої компанії — і тоді ваша велкам-презентація точно потрапить йому в саме серце.

Читайте ще: Cheese-life balance: 5 ідей для гастрономічного тімбілдингу