Бренд першої особи & бренд роботодавця: як використати цінний ресурс?

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Побудова бренда роботодавця – складний і тривалий процес. Він вимагає багато часу та фінансових ресурсів для отримання результату. Двигуном процесу, який допоможе залучати талановитих співробітників і створити команду, є сильний особистий бренд першої особи компанії. Як його формувати? Радить Ксенія Омельченко, експерт з роботи з особистими брендами, SMM і PR.

Брендами можуть бути не тільки продукти, товари, корпорації, а і люди. Проте, на відміну від продукту (наприклад, смартфонів Apple), бренда людини не можна «торкнутися». Особистий бренд – це очікування і обіцянки, які дає аудиторії згадка вашого імені. Про відомих підприємців часто говорять «людина-бренд». Це означає гарантію якості того, що він робить. Всі хочуть працювати з лідерами. Наприклад, Андрій Федорів робить найгучніші маркетингові та брендингові проекти в країні, а Дмитро Дубілет створив перший віртуальний банк. Особистий бренд – як статус «оскароносної» зірки. Так, на фільм із відомим актором публіка піде охочіше, ніж на артхаус із аналогічним сюжетом, але без бюджету на «гучні імена».

Отже, відкриті перші особи компаній або ключові гравці команди – запорука привабливості для працівників. У цьому випадку співробітники (нинішні або майбутні) є цільовою аудиторією особистого бренду першої особи компанії. Працівники, які бачать авторитетність керівництва, лояльні до нього і самої компанії. Однак важливо, щоб «ефект людини-бренда» не руйнувався при першій особистій комунікації.

Також не варто сподіватися, що просування першої особи вирішить всі проблеми бізнесу. Навпаки, чим публічніше стає експерт, тим більше уваги до всіх його перемог і поразок. Тому будьте обережні, адже спроба приховати правду за рахунок особистого бренду власника може коштувати репутації всій компанії. З іншого боку, відкритість першої особи – можливість більше розповісти про бізнес і додати бонусів бренду. Зараз, дійсно, дивно виглядає повна відсутність бізнесу або його топів у соціальних мережах.

Однак без чіткого розуміння і усвідомлення важливості бренда роботодавця і роботи зовнішнього PR керівництвом далеко не піти. Тому перше, що необхідно зробити, – донести важливість цих зусиль топ-менеджерам. А потім можна впроваджувати конкретні інструменти.

Профілі в соціальних мережах

Керівнику компанії не можна ігнорувати соцмережі. Інформація на його (її) сторінці має оновлюватися хоча б раз на тиждень. Краще – частіше. Ресурси, які активно не використовуються, можна сміливо видаляти. Наприклад, суперечливі записи або провокаційні фотографії можуть зашкодити репутації. Особисті акаунти засновників або власників бізнесу допомагають підвищити лояльність до компанії, спілкуватися з аудиторією та клієнтами, а також знайти нових партнерів. «Медійні» керівники швидше закривають вакансії.

Інший плюс активного керівника в соцмережах – участь в антикризових коммуникаціях. Якщо на компанію впала тінь, перше правило – не можна мовчати. Важливо вийти зі своєю позицією або спростуванням в найближчі 6 годин після події. Більше часу просто немає. Завтра про конфлікт можуть забути, а «післясмак» залишиться, як і пляма на репутації. Тому корисно, коли позиція бренда транслюється не тільки на всіх ресурсах компанії, а і на особистій сторінці керівника або відповідного департаменту.

Як приклад активного в соцмережах топ-мендежмента хочу навести начальників державних установ. Останнім часом вони змогли привернути увагу до міністерств і агентств за допомогою дописів у соціальних мережах. Когось викривали в плагіаті, а комусь вдалося стати скоріш блогером, ніж чиновником. Але джерелом інформації стали саме не офіційні прес-релізи, а пости в соцмережах.

Контент

У просуванні бренда першої особи також має значення контент. Під визначення «якісний контент» не підходить передрук прес-релізів. Керівник має транслювати свою експертність, внутрішнє життя компанії і власні принципи, адже він – головний ідеолог і носій цінностей всієї команди. Така відкритість і медійність топа – хороший сигнал для майбутніх і нинішніх працівників.

Не керівником єдиним

У великих та міжнародних компаніях керівництво не завжди готове транслювати «близькість», а згадки про них зазвичай пов’язані з інтерв’ю топовим діловим виданням або з новинами про купівлю-продаж-угоди злиття та поглинання. Тоді варто дозволити розвивати особистий бренд керівникам департаментів, HR-директору або менеджеру з розвитку бізнесу. Всі вони, завдяки виступам на заходах, випуску колонок у ЗМІ і активному соціальному життю, створюють додатковий медійний капітал компанії.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password