Наразі всі ми знаємо, хто такі посли брендів, чи не так? Або принаймні чули про «інфлюенсерів» у соціальних мережах, які підтримують бренд… або щось інше. А як щодо амбасадорів бренда роботодавця? Це невикористана маркетингова можливість, що просто чекає свого часу.

Перш ніж перейти до порад щодо перетворення ваших співробітників на амбасадорів бренда в межах ваших маркетингових зусиль у галузі рекрутингу, варто зрозуміти саме поняття: хто такий амбасадор бренда. Традиційно це селебріті, спортсмен або інша відома людина, що рекламує продукт за оплату. Пам’ятаєте всі ці реклами зі знаменитостями в останні 30 років? Так, це були посли брендів.

Зовсім недавно, приблизно у нульові і в 10-і роки, для досягнення цієї мети почали запрошувати керівників компаній. Ми бачили СЕО та засновників, які у телевізійних сюжетах розповідали про місію компанії тощо.

У сучасному світі маркетингу «з вуст у вуста» та особистої довіри – вплив мають реальні люди, що створюють робочу культуру, яку згодом обговорюють у середовищі фоловерів, друзів і родин. Не кажучи вже про кандидатів на вакансії.

Фокус у тому, як перетворити вашу армію щасливих співробітників на активних послів бренда роботодавця?

1. Переконайтеся, що ваш бренд роботодавця відповідає виклику

Пам’ятайте, що люди говорять про вас в Інтернеті, навіть якщо ви не берете участь у розмові. Перш ніж відпустити свою армію прибічників у онлайн-світ, перевірте свою репутацію. Пошукачі роботи проводять власні дослідження, перш за все в соціальних мережах і на сайтах, таких як Glassdoor та LinkedIn (до 75%, за деякими даними). Коли в останній раз ви або ваша команда перевіряли ці джерела?

Подбайте про те, щоб ваша компанія була представлена на цих сайтах, а також перевірте популярні новини про вас у соціальних мережах, перш ніж перейти до наступних кроків. Тоді ви не працюватимете на перехресті, коли одні мають боротися з негативними повідомленнями, а інші розповідають, який чудовий настільний футбол стоїть у вашій кімнаті для відпочинку.

2. Спілкуйтеся

Коли ви розібралися зі своєю репутацією, час залучати амбасадорів. У вас запланований запуск нового продукту? Переконайтеся, що усі знають про оновлення та найсучасніший набір функцій вашого неймовірного, революційного віджета. Люди зможуть хвалитися своїм внеском у досягнення результату.

Або, можливо, ваша компанія отримала гарні відгуки у пресі щодо нової екологічної ініціативи? Знову-таки, розповідайте про це, щоб кожний в компанії не тільки знав про саму ініціативу, але й про те, що є частиною цього.

Період активного найму? Тут особливо корисні рекомендації співробітників, а коли ви маєте власних амбасадорів, вам не доведеться розміщувати вакансії у зовнішніх джерелах. Просто розмістіть їх в інтранеті компанії, і нехай сарафанне радіо зробить свою справу. Не забудьте якось заохочувати це: наприклад, дарувати день у спа працівнику, який надав успішну рекомендацію і його кандидат погодився на офер.

3. Заохочуйте використання соціальних медіа

Так, лишилися в минулому дні, коли організації боялися, що співробітники витрачатимуть час на Twitter у середині робочого дня. Настав час прийняти той факт, що ваші співробітники спілкуються з іншими людьми на цих платформах і це може бути корисно для вас. Переконайтеся, що берете участь у комунікації, використовуйте корпоративні акаунти, щоб включити в дискусію голос свого бренда.

Це допоможе створити образ компанії з людським обличчям та власним голосом. І запустить процес подальшого заохочення ваших людей до обміну досвідом, як з друзями онлайн, так і з керівниками в офісі. Коли вони побачать, як ви берете участь у обговоренні, будуть більш відкритими для обміну думками.

Важливо, однак, утриматись від поширення усієї інформації. Підготуйте набір правил, які пояснюють, що є конфіденційна захищена інформація, що не може розповсюджуватися, але все інше дійсно допоможе розвивати бренд роботодавця.

4. Залучайте людей в ініціативи з маркетингу в галузі рекрутингу

Люди довіряють іншим людям. Пам’ятайте про це, коли залучаєте працівників у свої маркетингові зусилля. Знімайте відгуки для розміщення на Youtube та офісні тури для публікації на Facebook. Розгляньте можливість доручити співпробітникам управління акаунтом на день. Вони зможуть записати справжній «день із життя» і розмістити його в Snapchat. Ви матимете не тільки свій звичний голос бренда, але і співробітників, які діляться тим, що люблять, від себе.

На сучасному ринку праці, що контролюють кандидати, саме компанії з автентичним голосом у соціальних мережах можуть побудувати бренд, якому люди не тільки довірятимуть, але й захочуть приєднатися до команди. Це і є головна ідея рекрутингового маркетингу.

5. Спрощуйте

Поширюйте інформацію, яку важливо знати вашим людям, через кілька каналів. Не кожний реагуватиме на  електронну розсилку, приєднається до корпоративного вебінару або прочитає останні оновлення в інтранеті. Але скоріш за все всі співробітники зроблять принаймні щось із перерахованого.

Поділіться новинами компанії через основні акаунти, а потім заохочуйте людей розповсюджувати їх у своїх мережах. Це покаже їхнім друзям, що вони довіряють вашим словам. Додавайте в електронні листи виноски. Не просто сповіщайте людей, яку інформацію можна поширювати, а пропонуйте їм готові цитати, щоб простіше було поширювати потрібну інформацію.

Ключові моменти, які варто пам’ятати

Головне, що треба мати на увазі: маркетинг у галузі рекрутингу – це гра в довгу. Результати не з’являться негайно. Репутація вашої компанії, якщо вона дещо заплямована на початку, не стане бездоганною за 3 тижні. Ця тактика вимагає часу і зусиль. Але якщо ваші амбасадори бренда все-таки будуть рекомендувати вас – справа того варта.

 Tarina Pop, TheUndercoverRecruiter.com