Як розвивати бренд роботодавця онлайн? Кожна соціальна платформа має свої переваги та особливості. Розібратися в них у серії статей HR-менеджерам допоможе Ксенія Омельченко, експерт із роботи з персональними брендами, SMM та PR. Перший випуск присвячено Instagram.

Отже, що потрібно знати про Instagram?

  • Instagram – одна з найбільш швидкозростаючих соціальних мереж. Серед усіх соціальних платформ – Facebook, YouTube, WhatsApp, Fb Messenger – вона посідає п’яте місце.
  • За даними Hootsuite/Instagram, щомісяця мережу використовує близько 1 млрд людей.
  • 63% користувачів Instagram заходять у додаток мінімум раз на день, а 42% – ще частіше.
  • 200 млн користувачів переглядають як мінімум один бізнес-профіль щодня.
  • У 62% користувачів на інтерес до бренду впливають Stories.
  • З літа 2019 р. в Instagram вирішили приховувати лайки і кількість переглядів відео. Насамперед зміни сталися в Австралії, Канаді, Ірландії, Японії та Новій Зеландії.
  • При накрутці підписників, коментарів і лайків можна потрапити в бан.
  • Instagram – візуальна соціальна мережа, тому особливу увагу приділяйте якісним фото/відео і розробці єдиної стилістики.
  • У звичайному акаунті (менше 10 000 підписників) неможливо прикріпити пряме посилання на вакансію. Однак це можна зробити при запуску реклами та виборі мети кампанії «Трафік» із посиланням на сайт.

Як роботодавцям використовувати Instagram: поради

Instagram – корисний інструмент для підвищення впізнаваності компанії. Однак не варто очікувати, що до вас одразу «посипляться» заявки від потенційних кандидатів, щойно ви зареєструєтеся. Тому на початковому етапі варто визначитися з метою Instagram-акаунта: утримати співробітників, підтримати імідж або знайти нових працівників.

Просувати бізнес або бренд без характеру в Instagram – завдання з багатьма невідомими. Користувач навряд чи захоче підписатися на медичну клініку або сільськогосподарський концерн. Тому в таких історіях краще використовувати особистий бренд HR або власника компанії. Серед HR Instagram – не найпопулярніша соцмережа. Поки вони не готові ділитися професійними лайфхаками або розповідями про роботу на цьому майданчику. З іншого боку, Instagram – одна з найбільш ресурсовитратних майданчиків. Потрібно проводити фотосесії, запускати рекламу, купувати рекламні пости в блогерів і постити 8-15 Stories щодня.

Для просування бренда роботодавця важливо продавати свою компанію через людей. Наприклад, представте кращого працівника місяця, розкажіть про клієнтів, поділіться експертними лайфхаками від членів команди, покажіть команду та офіс (класно спрацює office tour), транслюйте цінності та історію компанії, показуйте, чим живе команда поза роботою.

Гарна ідея – влаштувати тиждень/день самоврядування, коли на день/тиждень акаунт вашої компанії належить комусь із команди і він розповідає про інсайди своєї роботи.

Зробіть працівників головними героями акаунта. Вони можуть розповідати, як проводять вечір п’ятниці, що допомагає не заснути перед дедлайном або вести прямі ефіри з відряджень. Створюйте емоційний зв’язок з акаунтом.

Беріть участь у челенджах. Так, цей інструмент досі працює. Наприклад, недавно відбувся Tetris Challenge, а до цього в більшості країн світу «бомбив» Mannequin Challenge – офісні команди «завмирали» під пісню, поки їх знімав оператор.

Інвестувати в рекламу – обов’язково. Досі дивують бізнеси, які свято вірять: хороший контент сам знайде аудиторію. Щодня в Instagram заливають мільйони постів і ще більше Stories: як потенційна аудиторія має помітити вас? Будь-який контент потребує додаткового промо. В ідеалі закладати хоча б 5-10 доларів США на рекламу на день. Це дуже маленький бюджет, але з чогось потрібно починати. Тестуйте свої оголошення: різні аудиторії, плейсмент (стрічка або Stories) і креатив (оптимально по 3 на кожне оголошення). Рекомендую налаштовувати рекламу через рекламний кабінет у Facebook: він дає більше можливостей, ніж запуск безпосередньо з Instagram.

На жаль, в Instagram немає відкритих API, які дозволили б забрати аудиторію з акаунтів конкурентів. Однак ви можете націлити рекламу на тих, хто недавно відвідував певні геолокації (наприклад, офіси ваших конкурентів) або вивчав право в університеті (детальний таргетинг). Дехто захоплюється масфоловінгом/маслайкінгом (сервісом автоматичних підписок і лайків). У них можна націлюватися на підписки конкурентів і їх коментаторів. Однак такі сервіси вже давно «поза законом» Instagram, а за підозрілу активність можна отримати бан.

Яскрава візуалізація та копірайтинг, які відповідають очікуванням ваших кандидатів, знизять вартість кліка по рекламному оголошенню і збільшать ефективність кампанії. Добре працює відео, але не забувайте додавати субтитри: більшість користувачів дивляться стрічку без звуку.

Використовуйте при візуалізації фірмові (брендові) кольори, які асоціюються з вашою компанією. І не варто використовувати білі рамки з Instasize, це вже давно не в тренді.

Не забувайте: в Instagram важлива залученість: коментарі, збереження або відповіді на Stories. Instagram уже прибирає лайки. Можливо, в майбутньому «під скорочення» потраплять і підписники.

Як уникнути розчарувань при просуванні? Є кілька базових правил:

  • Не очікуйте негайного зростання аудиторії.
  • Змініть акцент: із кількості передплатників/лайків на якість.
  • Хештеги – не панацея (краще використовуйте їх для рубрикатора).
  • Подивіться на опис профілю «чужими очима» – про що говорить ваша «упаковка»?
  • Створюйте унікальний і цікавий контент.
  • Запитайте себе: чи хотіли б ви це бачити в своїй стрічці?
  • Не беріть участь у «гівах» (GiveAway), коли кілька акаунтів стають спонсором розіграшу. Головна умова участі в розіграші для користувачів – підписатися на всі акаунти спонсорів. Ці користувачі навряд чи стануть цільовими для вас, і мінімум половина відпишеться, щойно відбудеться гів. Краще купити рекламу в Stories у цільового блогера – дешевше, а ефект кращий.

Гарні приклади просування бренда в Instagram

В акаунті Marriott Careers показують робочі будні співробітників і використовують формат відео.

Adidas використовує формат «емоційної прив’язки» – співробітники записують звернення про свою роботу, показують її особливості. І всі вони – з різних країн. Адже для Adidas немає меж.

В акаунті SM Stretching розповідають історії про своїх тренерів, і головні моделі акаунта – самі співробітники. «Трушність» продає.

DHL показує своїх співробітників, які доставляють посилки в будь-яку пору року, діляться фактами про історію компанії і показують кур’єрські машини DHL в різних містах світу.

Відмінний приклад – G.bar. Вони говорять зі своєю аудиторією спільною «дівчачою» мовою, розповідають про свою «сім’ю» і шукають нових співробітників просто через обліковий запис.