Самопрезентація на співбесіді — одна з головних її частин. Саме від того, як ви розповісте про себе, як подасте свої сильні сторони та досвід залежить, чи пройдете на наступний етап працевлаштування. Тому саме презентації себе як найкращого фахівця на цю посаду потрібно приділити найбільше уваги. Зібрали головні поради, що допоможуть підготуватися до співбесіди та зробити презентацію успішною.

Етап №1. Підготовка

Самопрезентацію потрібно почати з домашнього завдання — підготуватися до неї. Для цього вам обовʼязково необхідно дослідити інформацію про компанію, продукт, який вона виготовляє/просуває, її цінності тощо.

Перечитайте вакансію ще раз і цього разу зверніть увагу на короткий опис діяльності компанії, які умови та графік роботи, які інші активності чи бенефіти пропонує роботодавець. 

Далі пошукайте, що пишуть про компанію у соцмережах та у ЗМІ. Адже більшість роботодавців приділяють увагу просуванню власного бренду, знайомства з ним потенційних пошукачів. Тому знайти таку інформацію буде неважко, особливо, якщо претендуєте на посаду у великій компанії. У цих розповідях звертайте увагу на успішні кейси її співробітників, саме на їх основі можна зробити висновок, які фахівці та з якими навичками тут цінуються.

Потім дайте собі відповідь на такі питання:

  1. Які професійні навички та особисті якості можуть зацікавити цього роботодавця?
  2. Які мої сильні сторони та досягнення стануть у пригоді на посаді?
  3. Яку користь я принесу цій компанії?

Етап № 2. Початок самопрезентації

Як не дивно, починати свою презентацію потрібно з початку. Якщо йдеться про професійний шлях, то розпочніть з освіти. Розкажіть, де навчалися, яку спеціальність отримали, в яких програмах чи практиках брали участь, що вас вирізняло серед інших студентів і чого досягли за час навчання. 

Цей пункт особливо важливий для тих, хто шукає першу роботу, адже саме ваша проактивність у студентські роки може зіграти ключову роль. Також не зайвим за такої умови буде згадати про роботу під час навчання, навіть якщо вона була не за спеціальністю або за профілем, на який ви претендуєте зараз. Розкажіть, як вдавалося поєднувати роботу та навчання, чого вас навчив цей досвід та які карʼєрні плани ви побудували.

Етап №3. Досвід

Про всі робочі місця тут розповідати не потрібно (звісно, якщо у вас їх не 1-2). Краще зосередитися на найбільш релевантних та на останніх. 

Приблизна структура вашої розповіді про досвід:

  • назва компанії та посада;
  • задачі, які стояли перед вами;
  • як вдалося виконати ці задачі/КРІ;
  • виклики, які виникли протягом роботи і як ви їх долали;
  • досягнення;
  • чому вирішили звільнитися.

Під час розповіді про свій досвід важливо фокусуватися не на самому факті роботи на конкретній посаді, а на ваших досягненнях та внесках в успіх компанії.

Етап №4. Навички

Ваші навички та особисті якості повинні бути віддзеркаленням того, що вимагається у вакансії. Щоб підкреслити це не лише словами, використовуйте конкретні приклади, коли ви застосовували навичку в роботі й отримували успішний результат. Найкраще, якщо ваші навички вийде «оцифрувати», тобто розповісти про те, що ви вмієте, спираючись на цифри як результат. Наприклад: «Запущена мною кампанія у соцмережах принесла +50 тис. нових підписників, охоплення вдалося збільшити у 5 разів».

Етап №5. Завершення

На останок у своїй презентації розкажіть, чому ви зараз перебуваєте у пошуку та чому вас цікавить робота саме у цій компанії. Закцентуйте знову на тому, як ваші навички та досвід відповідають вакансії та що ви можете дати компанії. Не зайвим буде й наголосити, який професійний розвиток дасть вам робота у цій компанії.

Якщо ви відточите свою презентацію до ідеалу, то жодна співбесіда не стане для вас стресом. 

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: Як вдало пройти співбесіду? Поради від рекрутерки з міжнародним досвідом