Серед переможців HR Pro Awards – найбільший український оператор електронних комунікацій за кількістю абонентів – «Київстар». Роботодавець отримав почесну нагороду – «Ніку» – у номінації «Добробут та здоров’я» із кейсом «Підтримка ментального здоров’я співробітників та їхніх родин». Детально про програму підтримки колективу телеком-оператора розповідає Оксана Олійник.

Оксана Олійникдиректорка з управління персоналом та розвитку організації «Київстар»

– Оксано, чому роботодавцям сьогодні важливо підтримувати ментальне здоров’я колективу?

– В умовах війни негативні емоції набули великої ваги в настроях українців. Напруженість, надія та втома – три основні стани, які переважають у настроях українців згідно з дослідженням Gradus «Психічне здоров’я та ставлення українців до психологічної допомоги під час війни».

Ми також проводимо власні дослідження для визначення настроїв та потреб команди: щоквартальні пульси та щорічне масштабне опитування. Так ми можемо своєчасно та актуально реагувати. Пульс за перший квартал 2023 року продемонстрував, зокрема, що найбільш суттєвими факторами, які  викликали негативні емоції працівників стали емоційне вигорання, стрес (40%), страх фізичної небезпеки (46%) та втома (65%). Водночас позитивні емоції колективу викликають підтримка з боку компанії (95%), задоволеність своєю ефективністю (96%) та гордість за компанію (97%). 

Тож ми бачимо запит колективу і реагуємо на нього. Допомога спрямовується в «больові точки», з’ясовані в опитуванні. Щодо виправданості інвестицій – вони абсолютно виправдані, адже люди – це основний капітал бізнесу. 

– Розкажіть, про програму підтримки ментального добробуту колективу, яка принесла компанії перемогу в HR Pro Awards. 

– Відзначу, що ми дбаємо також про рідних співробітників. Загалом підтримка ментального здоров’я київстарівців ґрунтується на 4 основних напрямках: самозарадність, психологічна підтримка, безпека, екологічне лідерство. 

  

– Самозарадність – означає можливість людини самостійно вирішити свої питання, чи не так? Як роботодавець може повпливати на можливість окремої людини бути самозарадною? 

– Важливо вміти правильно сприймати та розуміти, що з тобою відбувається і відповідно реагувати. Якщо ігнорувати власні потреби – страждає і особисте життя, і робота. Тож ми «підштовхуємо» наших людей до кроків, які допоможуть їм зберегти чи виробити енергетичний ресурс: 

  • Залучаємо працівників та їхніх рідних до спільних активностей.
  • Звертаємо увагу на важливість дотримання балансу життя-робота, турботи про власне здоров’я, уважного ставлення до себе тощо.
  • Залучаємо до корпоративного волонтерства: допомагаючи іншим, люди допомагають і собі. 
  • Проводимо програми підтримки ментального здоров’я для співробітників та їхніх дітей.

Це своєрідний марафон самозарадності, який розпочався з перших місяців великої війни та продовжується донині. Як показує досвід, люди охоче долучаються до ініціатив, особливо співробітники з дітьми, для яких ми реалізуємо окремі проєкти.  

– Як трансформувалась програма психологічної підтримки від початку повномасштабної війни? 

– Раніше психологічна підтримка була спрямована на те, щоб адаптувати людей до нового способу життя: всі ми пам’ятаємо початок війни, потім – локдауни. Нині ж ми всі маємо справу зі стресом, страхом, втратами… Відповідно, опціонал та коло можливих учасників програми стали ширшими. 

Через програму психологічної підтримки ми прагнемо допомогти в багатьох ситуаціях, коли працівникам складно впоратися самотужки. Крім індивідуальних сеансів з психологом, працюємо в групах та проводимо вебінари, які допомагають вирішити такі питання, як тривожність та дратівливість, в тому числі дитяча; паніка та проблеми зі сном; сепарація від членів сім’ї; зміна місця проживання; прокрастинація та втрата мотивації тощо. 

Співробітники можуть скористатися індивідуальними сеансами або ж використати їх для інших членів сім’ї. Нині ми співпрацюємо з психологами, які спеціалізуються в різних напрямах. 

– Якими, на вашу думку, мають бути кроки роботодавця для створення безпечних умов праці? 

– У компанії безпека співробітників, особливо в умовах війни, визначається на антикризовому комітеті. Ми віддаємо перевагу системному та послідовному підходу. Розгорнуто розглядаємо питання і потім відповідно діємо. В першу чергу – люди, і це не просто слова. 

Звісно ж, ми розпочали з навчання та інструктажів. Розробили курс «Обізнаний, значить захищений», до якого мають доступ всі співробітники. Проводимо навчання з надання першої медичної допомоги та тактичної медицини. 

В офісах компанії облаштовані укриття, співробітники проінструктовані про дотримання техніки безпеки під час повітряних тривог та інших потенційно небезпечних ситуацій. Ми даємо можливість людям самостійно обирати формат роботи: гібридний, віддалений чи в офісі. Це також про безпеку і ментальне здоров’я. 

– А як щодо безпеки людей, які працюють на прифронтових територіях?

– Так, обладнання компанії розташоване на всій підконтрольній території України. «Київстар» робить все можливе, щоб абоненти залишались на зв’язку. Наші технічні спеціалісти працюють навіть в гарячих точках, адже ворог систематично руйнує телекомунікаційне обладнання, і ремонтні роботи ведуться щодня. Як і всі українці, ми вболіваємо за долю земляків на окупованих територіях. Звісно, щодо таких співробітників вживаються додаткові заходи безпеки: їм надається захисне обладнання, в місцях, де це необхідно, наших колег супроводжують співробітники національних спецслужб. Для тих, хто працює поблизу лінії фронту, передбачене додаткове медичне страхування та преміювання. 

– Чи є в компанії програми підтримки для людей з інвалідністю? 

– Ми завжди дотримувались принципу безбар’єрності. Всі ми розуміємо, що, на жаль, після війни людей з інвалідністю буде багато. Власне, їх уже немало. Крім оснащення приміщень та інших організаційних питань важливою є коректна поведінка навколишніх. Нещодавно в компанії пройшов тиждень «Без бар’єрів: Люди з інвалідністю». Ми інформували співробітників про різні можливі ситуації, провели вебінар із взаємодії та коректного спілкування. В офісах демонструють соціальні ролики з рекомендаціями щодо спілкування з працівниками з інвалідністю, оцінки їх потреби у допомозі та її наданні. Ця інформація представлена на корпоративній освітній платформі роботодавця. 

– Екологічне лідерство – що це означає для вас і як ви його впроваджуєте?

– Це один із ключових напрямків не лише програми підтримки співробітників, а HR-стратегії в цілому. Від лідерів залежать моральний дух, згуртованість, ефективність та результат окремих команд та компанії. Ми зосередились на розвитку лідерів як менторів та коучів для команд, акцентуючи на таких напрямках як комунікації з колективом, стійкість та управління командами в умовах війни. Лідери команд «Київстар» пройшли навчання і тепер активно практикують нові навички в роботі з командами. 

– Що б ви побажали українським роботодавцям? Які рекомендації дасте, щоб стати одним з переможцем HR Pro Awards? 

– Просто робіть свою роботу якнайкраще. Не бійтеся братись за складне. Слухайте і прислухайтеся до своїх команд. Реалізуйте проєкти, якими зможете пишатися. 

Безперечною перевагою участі в премії асоціації HR Pro те, що учасники ринку праці мали можливість побачити кращі HR-кейси 2023 року. Це теж дуже гарний інструмент побудови якісної HR-стратегії. 

HR Pro Awards 2024

Запрошуємо вас доєднатись до HR Pro Awards 2024 та заявити про себе та власний проєкт! Старт подачі заявок – 24 січня. Стежте за новинами в соціальних мережах та на офіційному сайті премії. 

Організатори: Українська Асоціація HR-професіоналів HR Pro та перша онлайн-платформа з пошуку роботи в Україні – robota.ua. Партнер з автоматизації – SMART Business.

Читайте ще: Прояви депресивних станів персоналу: поле роботи для HR-спеціаліста та керівника