Наталія Петлева
, People & Transformation Officer

Бізнес на початку великої війни

24 лютого ми втратили можливість працювати. Нам знадобилося кілька тижнів, щоб вирішити, як діяти далі.

У нас велика команда — в UPfamily (група бізнесів SkyUp Airlines та Join UP!™) працює понад 1 500 людей. У перші дні війни ми займалися організацією та координацією евакуаційних заходів для наших співробітників, актуалізували їхній стан і потреби, щоб зрозуміти, кому яка потрібна допомога та шукали ресурси для її забезпечення. Частина команди приєдналася до лав ЗСУ, співробітники в Києві створили добробат Skyбат для надання допомоги військовим та захисту міста.  

Для відновлення діяльності на першому етапі ми запланували запуск роботи туроператора на ринках Балтії та продовження діяльності в Казахстані та Молдові, для авіакомпанії рішенням стало передати в мокрий лізинг наші літаки. На момент закриття українського неба лише один літак нашого флоту перебував в Україні, всі інші — це ще 10 літаків, знаходилися за кордоном.

Про відновлення роботи і допомогу країні

Швидке розгортання діяльності за кордоном, яке стало реальним за сприянням наших держорганів, мало вирішальне значення передусім для збереження команди. Адже цивільна авіація — галузь, для якої простій, нехай і вимушений, рівний повному занепаду. Пілоти, інженери, весь авіаційний персонал, залучений до польотів безпосередньо в небі чи до підтримки безпечних перельотів та обслуговування літаків на землі, має постійно працювати, підтверджувати свою кваліфікацію практикою.

Протягом перших місяців повномасштабної війни ми виконували евакуаційні та гуманітарні рейси. Загалом допомогли виїхати 2 835 біженцям та доставили 112 тонн гуманітарних вантажів.

Паралельно працювали над отриманням контрактів мокрого лізингу (передача в оренду літака разом з екіпажем та повним технічним обслуговуванням і страхуванням). На літній сезон нам вдалося залучити в операційну діяльність всі наші наявні за кордоном 11 повітряних суден (ще один літак отримали у флот у серпні). Ми оперували в 52 аеропортах світу, переважно європейських. За пів року від початку повномасштабної війни літаки SkyUp виконали 4 219 рейсів та перевезли 619 527 пасажирів за 227 напрямками, відповідно до внутрішньої статистики авіакомпанії. 

Мокрий лізинг залишається ключовим напрямком нашої поточної діяльності, тож залишаємося відкриті до співпраці та активно шукаємо нових партнерів на зимовий і наступний літній сезони. І не тільки серед перевізників, але й в тому числі серед туроператорів, зокрема в Польщі, Чехії, Словаччині, Румунії та країнах Балтії.

 

На підтримку України разом з нашим довгостроковим партнером ФК «Шахтар» та за сприяння Міністерства закордонних справ України навесні ми організували благодійні матчі Shakhtar Global Tour for Peace. В рамках проєкту вдалося зібрати 13,2 млн грн, на які було придбано 750 захисних касок, 1 500 аптечок та інші речі, необхідні для українських захисників та цивільного населення.

Також у листопаді долучилися до ініціативи Президента України UNITED24. Один із літаків SkyUp, який виконує рейси в Азії, Європі та Африці, отримав спеціальну брендовану ліврею. У такий спосіб ми закликаємо світ підтримувати Україну, а також допомагаємо у благодійному зборі на аптечки для захисників.

До збору коштів долучилися туроператор Join UP! в Україні та компанії під брендом Join UP!, що оперують в країнах Балтії. Для агентів, що співпрацюють з туроператором, ми запровадили можливість переказувати 1 євро з кожного заброньованого туру на благодійний збір – за бажанням клієнта. Туристи, які самостійно замовляють послуги Join UP! Україна онлайн, також зможуть здійснити донат при оформленні туру. Туристам з країн Балтії для цього треба скористатися банером на одному з локальних сайтів туроператора.     

Наша стійкість — це наші люди

Наша історія стійкості як туроператора та авіакомпанії — це історія створення та розвитку команди, яка змогла працювати з кризою на випередження. Триматися разом та плідно працювати навіть у таких надскладних умовах нам допомагає міцний фундамент спільних цінностей та спільного бачення мети і завдань щодо розвитку бізнесу, який ми почали закладати у 2021 під час пандемії коронавірусу.

Проєкт «UPfamily: Розбудова» охопив глибоку й фундаментальну роботу з культурою компанії, управлінням ефективністю, оновленням організаційного дизайну та розвитком і навчанням лідерів на всіх управлінських рівнях.

Культура

Ми віримо, що побудована на реальних спільних, а не «картонних» цінностях культура компанії — це те, що збирає разом та згуртовує людей зі схожими життєвими принципами, склеює команду докупи, синхронізує дії співробітників, допомагає чітко визначати «своїх» людей і для подальшого розвитку команди, і для успішного бізнес-партнерства.

Низка фасилітаційних сесій допомогла нам визначити п’ять таких цінностей:

  • Challenge accepted — для нас немає нічого неможливого, ми створюємо, а не повторюємо, не боїмось помилок і завжди продовжуємо розвиток.
  • Energy & Love — ми довіряємо одне одному, віримо в те, що робимо, створюємо все з любов’ю й надихаємо людей відкривати світ.
  • Keep costs low — ми робимо подорожі доступними, але не поступаємось рівнем комфорту клієнтів чи якістю сервісу
  • Work responsibly — для нас важливі результат і сенс кожної дії, тому ми все робимо відповідально.
  • Play together — ми діємо разом, підтримуємо одне одного й отримуємо задоволення від роботи.

Управління ефективністю

Управління ефективністю в нашій компанії спрямоване передусім на розвиток людини. Ми переконані, постійний професійний та особистісний розвиток команди є необхідною умовою розвитку бізнесу.

За нинішньої суцільної невизначеності напрацьовані маркери ефективності допомагають нам постійно тримати у фокусі та реально оцінювати загальний стан справ, що дозволяє швидко і гнучко коригувати плани та наші дії, якщо щось іде не так; надавати одне одному конструктивний та корисний зворотний зв’язок, попри той факт, що команда розкидана по різних куточках світу, розвивати ключові компетенції керівників та їхніх команд для підвищення нашої ефективності та продуктивності тут і зараз.

Організаційний дизайн

Ми здійснили аудит місій кожного підрозділу, ключових зон відповідальності та основних процесів, переорієнтували їх відповідно до нашої нової стратегії, а на основі цього сформували оновлений організаційний дизайн бізнесу. Це та структура, що допомогла нам стати сильнішими та рухатися вперед під час пандемії, та допомагає триматися зараз.

Розвиток керівників і команд

Ми заклали в основу розвитку співробітників UPfamily класичний принцип 70/20/10, де:

  • 70 % — on-the-job learning й розвиток через проєкти й задачі.
  • 20% — розвиток через коучинг та зворотний зв’язок.
  • 10 % — розвиток через опанування теоретичних знань.

Як проєкт розбудови команди вплинув на бізнес

Цей проєкт допоміг нам посилити команду — залучити людей із компетенціями, яких бракувало бізнесу, і досягнути якісних змін у роботі наявної команди. Також ще під час гострої фази пандемії він допоміг нам відпрацювати навички гнучкості, швидкості прийняття рішень, вміння адаптуватися до нових умов, які можуть швидко змінюватися та вимагають бачити і знаходити можливості там, де, здавалося б, немає жодних; сміливо пробувати щось нове, чого до цього не доводилося робити.

Глибинна трансформація, яку ми досі проживаємо, допомогла нам вижити в найскладніший період пандемії та, ми впевнені, допоможе вистояти й нині. Попри всі складнощі, які доводиться долати, ми відкриваємо нові компанії під брендом Join UP! у Європі — нещодавно почали працювати в Румунії, готуємося до запуску в Польщі, продовжуємо розвиток бренду в Естонії, Латвії, Литві, Молдові, Казахстані, працюємо над отриманням сертифіката для польотів SkyUp у небі ЄС, відкриваємо власні лінійні станції з техобслуговування нашого флоту і невпинно шукаємо нові ідеї для розвитку нашої бізнес-моделі. 

Сподіваємося, наша історія надихатиме інших не втрачати віри, шукати й знаходити те, що мотивує рухатись вперед, бути достатньо сміливими, щоб не опускати рук навіть у найтяжчі моменти.

Україна та українці — це the power of freedom! 

Читайте ще: 5 історій співробітників HedgeHog, які під час війни обрали шлях волонтерства