Плинність кадрів та рівень утримання персоналу є важливими показниками ефективності роботи організації та задоволеності працівників. Однак на те, чому співробітники залишаються або звільняються, може впливати багато факторів, і одним з них є стиль лідерства їхніх менеджерів.

Розповідаємо про чотири найпоширеніші стилі лідерства та про те, як вони можуть по-різному впливати на утримання персоналу.

Автократичне лідерство

Автократичні лідери це ті, хто приймають рішення без консультацій з підлеглими, запроваджують суворі правила й політику та очікують від них покірності та відповідності.

Такі керівники часто зосереджені на результатах та ефективності, але часто нехтують потребами та думками своїх підлеглих.

Хоча такий стиль може бути ефективним під час надзвичайних ситуацій або криз, він також може призвести до низького морального духу, високого рівня стресу та невдоволення серед персоналу.

В результаті це може негативно вплинути на утримання персоналу, оскільки працівники відчуватимуть, що їх недооцінюють, їм не довіряють. Вони не матимуть мотивації працювати на такого керівника.

Демократичне лідерство

Демократичні лідери ті, хто залучають своїх співробітників до прийняття рішень, заохочують зворотний звязок, а також розвивають почуття командної роботи та співпраці.

Такі лідери, як правило, зосереджуються на якості та інноваціях, але також поважають різноманітність та автономію своїх співробітників.

Цей стиль управління доречний, наприклад, у складних або творчих проєктах, проте він також може призвести до уповільнення процесів, суперечливих думок і невизначеності серед персоналу.

Як наслідок, це впливає на утримання персоналу, оскільки працівники можуть відчувати себе уповноваженими, залученими та цінними, але водночас розчарованими, перевантаженими та не зрозуміти свої ролі.

Трансформаційне лідерство

Трансформаційні лідери це ті, хто надихають своїх співробітників чітким баченням, мотивують їх спільною метою та ставлять перед ними високі очікування.

Трансформаційні лідери, зазвичай, зосереджуються на зростанні та змінах, а також підтримують і розвивають свій персонал.

Такий стиль управління корисний у багатьох ситуаціях (ініціативи змін або стратегічні цілі), проте він також може призвести до нереалістичних вимог, надмірного тиску та вигорання серед персоналу.

В результаті від цього може залежати утримання персоналу, оскільки працівники можуть відчувати завзятість, лояльність і відданість такому лідеру, але водночас відчувати виснаження, стрес і незадоволеність балансом між роботою та особистим життям.

Лідерство за принципом laissez-faire (принцип невтручання)

Керівники, які делегують завдання своїм підлеглим, забезпечують мінімальне керівництво та нагляд і дозволяють їм працювати самостійно.

Такі лідери часто зосереджуються на гнучкості та свободі, але часто їм бракує керівництва та підзвітності.

Такий стиль управління доречний при виконанні рутинних або простих завдань, проте він також може призвести до низької продуктивності, низьких стандартів і плутанини серед співробітників. А це може вплинути на утримання персоналу, оскільки працівники можуть відчувати, що їм довіряють, що вони автономні та самодостатні, але водночас відчувають, що їх не підтримують, ізолюють, ними нехтують.

Читайте ще: У чому різниця між здібностями та навичками і як їх використовувати для залучення та розвитку працівників?