Якщо ви знаєте, як правильно співпрацювати з графічним дизайнером, результат перевершить ваші найсміливіші очікування. Розповідаємо, як побудувати ефективну спільну роботу та втілити ваше бачення у реальність.

Максим Переверзєв, дизайнер robota.ua

Одна моя давнішня колега-дизайнер, коли бачила погане технічне завдання, казала: «Ти смаж, а риба буде». Звичайно, щоб отримати результат, який вас задовольнятиме, необхідно детально та максимально розгорнуто донести свої побажання до фахівця.

Дизайнер насправді не митець (хоча, звичайно, бувають і такі). Дизайнер – людина, яка володіє інструментом, знанням та має навчене око. Він допомагає вирішити вашу потребу крізь призму професійного бачення.

Важливо описати проєкт і цільову аудиторію, яка побачить кінцевий результат.

Я дуже багато разів чув фрази на кшталт «ну ти ж дизайнер», «пограй зі шрифтами», «зроби макет трохи яскравішим» тощо. Так, дизайнер може зробити гарний, цікавий макет без технічного завдання. Але немає жодних гарантій, що цей дизайн вирішуватиме вашу задачу на 100%.

Наведу приклад з іншої сфери. Коли ви щось готуєте вперше, ви можете зробити страву за точним рецептом або додати інгредієнти «на око». У другому випадку, можливо, навіть вийде щось їстівне, але це може сподобатись лише вам. Отже, на етапі постановки завдання не варто нехтувати часом і все ж таки приділити увагу деталям.

– Що має бути у хорошому брифі?

«Бриф – короткий документ, який роз’яснює стратегію майбутнього проєкту».

  • Історія (легенда) бренду/проєкту.  
  • Кілька портретів вашої цільової аудиторії.
  • Приклади минулих вдалих дизайн-проєктів.
  • Посилання на всі ваші актуальні майданчики.
  • Посилання на брендбук/гайдлайни/будь-який актуальний контент.
  • Технічні вимоги до готового файлу.
  • Дедлайн.

Також раджу надіслати референси того, що вам подобається, і пояснити, чому.

– Як узгоджувати дедлайни?

– По можливості, не треба просити зробити на завтра або якомога швидше. Запитайте про терміни у дизайнера, якому даєте завдання. Повірте: якщо фахівець зацікавлений у роботі, він надасть максимально точні та стримані строки, бо в нього немає потреби тягнути із завданням. Треба розуміти, що дизайнеру треба зрезонувати з вашим брендом, з вашим завданням. Потрібен час, щоб пройнятися проєктом, проаналізувати його, промоніторити конкурентів. Все це необхідно для того, щоб влучання було стовідсотковим.

– Як давати правильний зворотний зв’язок і вносити правки?

– Отже, ви отримали кілька варіантів і, скажімо, вам щось не сподобалось. По-перше, визначтеся, який з варіантів вам підходить найбільше. По-друге, обґрунтуйте, що саме вам не сподобалося та обов’язково отримайте зворотний зв’язок від дизайнера – пояснення, чому він обрав саме таке рішення.

Зазвичай, якщо дизайнер використовував ваш брендбук, кольори, шрифти та референси, потрапляння у ціль має бути майже 100%. Якщо ні – можливо, він новачок, або все ж таки були певні прогалини у брифі.

У будь-якому разі, головне – побудувати нормальні відносини, основані на взаємоповазі між вами та дизайнером. Вам може здаватися, що ви краще знаєте, як має бути виконана робота. Але ніхто з нас не може бути професіоналом в усіх сферах – на це просто не вистачить часу. Треба навчитися довіряти спеціалістам, які займаються дизайном не перший день. Тільки позитивні відносини та конструктивна критика допоможуть у короткий термін вирішити ваше питання і зберегти людей поряд.

Читайте ще: Навіщо бізнесу професійні сапорт-команди і з чого почати ефективну співпрацю — поради від SupportYourApp