Наприкінці жовтня команда robota.ua звернулась до роботодавців та співробітників* щодо їх ставлення та планів до корпоративних заходів під час війни. У дослідженні взяли участь 230 HR-фахівців та 510 працівників з різних українських компаній.

Ну що ж, дізнаймося результати?

Марія Козлова, Head of Event Marketing robota.ua

Питання 1. Чи проводила ваша компанія командні заходи з початку війни?

Щоб вирішити, чи варто робити заходи, в ідеалі – проводити опитування всередині компанії. 

Як бачимо, майже порівну розділились думки. Все ж таки трішки більше компаній, які проводили заходи. А причиною не проводити їх найчастіше є відсутність бюджету або позиція «не на часі».  Якщо й проводили, то HR-командам довелось цього року більшою мірою робити це самостійно, без залучення профільних агенцій. Але ми знаємо, що HR-и талановиті в усьому.

До речі в опитуванні під «заходами» ми маємо на увазі не лише розважальні вечірки, але й навчальні заходи на кшталт психологічна або військова грамотність тощо. 

Питання 2. У якому відсотковому співвідношенні співробітники відвідують командні заходи? 

Спостерігаємо, що понад 70% співробітників відвідують командоутворюючі заходи, навіть попри проблеми зі світлом чи зв’язком. Це говорить про те, що колегам необхідний коннект одне з одним й вони готові робити це надалі. Адже обмін позитивною енергією та настроєм надає сил на ефективну роботу. 

Питання 3. Як ви вимірюєте успіх проведення заходу?

Кожен проєкт потрібно аналізувати й заходи, безумовно, не виняток. Навіть якщо ви зараз не витрачаєте великі бюджети на цей напрямок, все одно потрібно збирати зворотний зв’язок. Більшість компаній вимірюють успіх проведення заходу за двома форматами: 

  • реакції під час заходу (емоджі в чаті, анонімно в Mentimeter тощо);
  • анонімні опитування після заходу.

Моя рекомендація підходити до цього процесу комплексно. І не обирати один з двох, а робити ці обидва кроки. Перший –  допомагає миттєво зафіксувати настрій, не перетворюючи захід на збір даних. А от другий дозволяє поставити ширші питання. Краще це робити через 2-3 дні, щоб людина обдумала свої відчуття й щиро поділилась. Не затягуйте, бо після третього дня емоції вщухають, тож учасники можуть забути певні моменти. 

Питання 4. Де ви організовуєте заходи зараз? 

Ми були приємно вражені, що попри становище, 44% компаній продовжують зустрічатись офлайн в офісі або на орендованій локації. Звичайно, не забуваючи про заходи безпеки. 18% – проводять час разом в онлайн-форматі. Пандемія загартувала нас у цьому плані й дозволила брати в роботу ті напрацювання, які були у 2020 році. 

Питання 5. Який формат заходу, який ви проводили за цей час, був найбільш ефективним? 

Ті, хто мав можливість зустрічатись офлайн, а їх, як ми бачимо, 42%, вважають найефективнішими виїзди за місто усією компанією та тематичні тімбілдинги у відділах. Співробітники теж відмічали (62%), що найулюбленіший вид заходу це неформальна зустріч усім складом або окремо відділами.  

Звичайно, івенти зазнали трансформацій, з’явилися нові формати такі як «благодійні аукціони з командою». Адже допомога державі згуртовує й надає сил на подальші кроки. 

Питання 6. Тімбілдинг чи допомога ЗСУ? 

У цьому питанні стався повний match. Однозначно збіглися погляди роботодавців та співробітників: потрібно поєднувати допомогу та відпочинок. Якщо немає бюджету проводити дві окремі ініціативи, поєднуйте в одну. 

Питання 7. На чому варто робити акценти під час проведення корпоративу?

Як бачимо, погляди рівні майже в усіх пунктах. Але спостерігаємо кілька розбіжностей. З точки зору співробітників, на «смачну їжу та напої» варто робити більше акценту, ніж про це думає роботодавець. Різниця майже в 11%. І в активності «подарунки/премія» співробітники потребують більше уваги, показник відповідей відрізняється майже на 13%.

Питання 8. В якому форматі плануєте новорічний корпоратив?

Напередодні нового року майже кожна компанія проводила корпоративи. Але цей рік нам дає нові виклики та спостерігаємо, що 60% роботодавців не планують проводити зустріч цьогоріч. Але при цьому є компанії, які вирішили зустрітись офлайн (32%) та онлайн (6%). 

Питання 9. Чиїм коштом у вашій компанії влаштовуються командні заходи зараз?

Враховуючи оптимізації бюджетів, з якими зіштовхнулась більшість компанії України, було цікаво дізнатись, чи змінився підхід до оплати заходів. Так, є певні зміни. 

  • Повністю коштом компанії зараз – 39%, а минулого року – 46%.
  • Частково коштом компанії, частково коштом працівників 16%, а торік – 25%.
  • Повністю коштом працівників 6%, а минулого року – 21%. 
  • Не проводились заходи 39%, а торік – 8%

Питання 10. Чи даруєте ви зараз подарунки? 

Тішить, що попри важкі часи, більшості HR-команд вдається радувати колег таким приємним моментом як брендовані подарунки. Так, 30% дарують їх на регулярній основі, тобто більше ніж 1 раз на рік. І 42% на день народження. Тим, у кого зараз немає бюджетів, рекомендуємо розглянути онлайн-формати подарунків. Це можуть бути фанові персоналізовані меми, передбачення або професійні чи менторські консультації. Впевнені, що кожен цінує увагу і з розумінням ставиться до можливостей. 

Питання 11. Чи впливає проведення командних заходів на ефективність та працездатність співробітників зараз?

Цим слайдом хочемо фіналізувати дослідження. Попри складні часи, компанії, які проводили заходи (квізи, навчальні, психологічні, розважальні, благодійні), однозначно дають оцінку в 70%, що всі зустрічі вплинули на ефективність та працездатність. Зараз важливо бути в одному ритмі з командою й необхідно проводити час разом, щоб не втрачався зв’язок й впевненість у завтрашньому дні. 

Бути разом запорука успіху й важлива складова для перемоги. Ми знаємо, що кожен з вас робить надзусилля, щоб йти впевнено в щасливе майбутнє українського ринку праці. Ми з вами! 

Читайте ще: 10 ґаджетів, які можна подарувати колегам на Новий рік 2023