Андрій Солуяновдиректор з персоналу компанії «‎Ябко»‎

Покоління міленіалів (народжені приблизно між 1981 і 1996 роками) та покоління зумерів (народжені після 1997 року) відрізняються у багатьох аспектах, включаючи їх цінності, очікування від роботи та підходи до управління.

Одна з ключових відмінностей полягає в тому, що покоління міленіалів фактично цінує баланс між роботою та особистим життям. Вони шукають гнучкі режими роботи та можливості для розвитку, а також поважають комунікацію з керівництвом та зворотним зв’язком.

Покоління зумерів, з іншого боку, вирізняється більшою цінністю самореалізації та індивідуальності. Вони, звичайно, більш технологічно освічені та частіше вибирають роботу в глобальному середовищі, де комунікація відбувається в основному через електронні канали зв’язку.

«Вибери роботу, яка тобі подобається, і ти не будеш працювати ні дня у своєму житті», – писав Конфуцій, але зумери вже навіть вимагають цього.

Українська специфіка

Можна піддати критиці це покоління за їхню необґрунтовану самовпевненість та незрілість. Але ця інформація – з перекладів іноземних статей, без врахування нашого контексту. Зумери в Україні швидко подорослішали, адже стали свідками війни, переселення, ковідної пандемії.

Зумерів на ринку праці щодня стає все більше, і вони швидко змінюють правила гри. Роботодавець має звернути увагу на такі їхні особливості:

  1. Використання технологій. Зумери не сприймають бюрократичні складні системи автоматизації. Більшість питань повинні бути вирішені у звичному для них інтерфейсі, краще – в телефоні. Наприклад, у нашій компанії ми не використовуємо email, бо більшість питань можна швидше вирішити у месенджерах. Для зумерів важлива технологічна досконалість. Нам пощастило – ми продаємо ґ‎аджети компаній, які зробили ставку на досвід користувача, та й працюємо на них.
  2. Зумери втілили вигаданий міленіалами work-life balance. Вони не засиджуються після роботи, під час обідньої перерви грають в теніс, приставку чи шахи. Міленіали вчаться у них. Ми підтримуємо те, що гарантує високий рівень енергії: заняття спортом, відпустки, спілкування після робочого дня. Вони цінують зручне робоче місце, тому навіть наші склади більше нагадують офіс.
  3. Можливості постійно навчатися нового. Ми орієнтуємось не на середній рівень кваліфікації, як це звично для роздробу, а на найкращих, з найбільшим потенціалом. Тренери постійно працюють в режимі коучингу. Навчання ще й підвищує вмотивованість.
  4. Підприємницькі амбіціїТак, зумери не завжди готові до складних проєктів. Але треба дати їм більше можливостей «вмикати голову» та робити те, що буде найкраще для клієнта. Ви ніколи не зможете описати в інструкції, що продавець має в обхід логістики поїхати через пів країни забрати товар, бо так треба клієнту, а звичайна логістика не встигне. Ви не можете цього вимагати. Але вони можуть це зробити і роблять.
  5. Найкращий стиль управління – коучинг та залучення до ухвалення рішень. Керівник, який сам знає як краще – не сприймається. Керівництво має об’єднатися з командою для досягнення загальної мети, а також обговорити способи досягнення цих цілей. Важливо, щоб керівництво та підлеглі мали можливість відкрито обговорювати всі питання та проблеми. Кожен повинен мати змогу висловити свою думку та ідеї. Спілкування на «ти», бо насправді ми рівні. Для зумерів принципово, щоб керівник спілкувався з ними, як з особистостями, а не з функціями, як з людиною, а не як з підлеглим.
  6. 100% керівників магазинів виросли всередині компанії. Чи були вони готові? Ні. Чи дало це результат? Так. В нас є напівжартівливий швидкий «курʼєрний ріст». Курʼєр – найпростіша робота, але на цю посаду завжди є вакансії, через те, що люди постійно рухаються далі, в інші відділи, на інші посади. Організаційна структура – досить плоска, через те дуже багато горизонтальних переміщень між підрозділами та магазинами.
  7. Міграції та мобільність. Зумери живуть у глобальному світі, ще й через війну звикли змінювати міста. Є своя романтика у тому, щоб поїхати відкривати нові магазини в нових містах, пізнавати нове, знайомитись з цікавими молодими людьми, зробити карʼєру в молодому віці, пропонувати та втілювати свої ідеї, заробляти більше за своїх батьків. 

«‎Ябко»‎ – це компанія для зумерів, побудована міленіалами. 

Читайте ще: Хайрінг «зумерів»: які вимоги ставлять молоді кандидати перед рекрутером?