Інфобізнес на українському ринку набуває неймовірних масштабів. Блогери та лідери думок запускають курси про заробіток, експерти та профільні спеціалісти навчають свого ремесла, зʼявляються нові школи та освітні платформи. Через це зростає конкуренція, а методи просування стають жорсткішими та агресивнішими. Звісно, аудиторія досі на них реагує, але шанси натрапити на неякісне навчання значно підвищилися.

Наразі важко знайти свій ідеальний метч серед сотень пропозицій на ринку і не розгубитись. Як обрати той самий курс та не натрапити на шахраїв або неякісне навчання? Експерти Lemon School зібрали власну експертизу та готові розповісти про 5 методів перевірки, які допоможуть зрозуміти, наскільки якісним та корисним буде навчання. 

Яна Лебідь, СОО у  Lemon School

Крок 1. Перевіряємо сайт 

Наша перша зупинка сайт. На цьому етапі треба перевірити, як себе позиціює певний курс, ціла освітня платформа чи школа. Тут варто зупинитись на деяких важливих пунктах:

Про школу/курс

Уважно прочитайте цю інформацію, щоб краще зрозуміти, кому плануєте віддати свої гроші. Якщо в описі немає конкретики, фотографій чи контактів команди, відомостей про CEO, то це вже тривожний дзвіночок. 

Ідеальний варіант:

  • є чіткий та точний опис школи та її історії;
  • є відомості про СЕО та команду з активними посиланнями на соцмережі;
  • є посилання на інші соцмережі школи. 

Про обіцянки та гарантії

Частіше за все, щоб курс продавався краще, його організатори обіцяють майбутнім студентам «золоті гори» й той самий «успішний успіх». Але чи варто цьому вірити? Давайте розбиратись.

«Зарплата від $1 000 після першого місяця навчання”, «З нуля до профі за три тижні», «Ми перевернемо твою свідомість», «Зароблятимеш на фрилансі мільйони після одного вебінару» такі обіцянки є викривленням реального сприйняття, як своєї роботи, так і майбутнього навчання. 

Подумайте, чи можлива така ситуація на ринку, чи можливо навчитись конкретної професії за три тижні, чи змінить ваше життя короткий вебінар? 

Про безпеку

Пошукайте на сайті блок про оплату та повернення коштів. На цьому етапі треба впевнитись, що школа чи організатори курсу повернуть вам кошти. Ситуації можуть бути різними: не сподобався курс, навчання проходить не так, як обіцяли організатори, форс-мажори тощо. Уважно перечитайте ці умови або перепитайте у служби підтримки. Також треба звернути увагу на цей момент під час підписання договору. 

Наприклад, якщо організатори кажуть, що повернення коштів після оплати курсу неможливе, то варто задуматись про надійність такого навчання. 

Про викладачів

Наступна зупинка викладачі. По-перше, важливо, щоб інформація про викладачів (фото, компанія та посада, посилання на соцмережі) була на сайті курсу. Також важливо, аби викладач мав робочий досвід у сфері, про яку він говорить. До того ж цей досвід повинен бути актуальним.

Не завадить просто погуглити конкретного викладача чи подивитись його соцмережі, щоб зрозуміти, чи будуть надані знання якісними та корисними. 

Крок 2. Перевіряємо програму курсів та дивимось на формат навчання

Що ж, ми перевірили сайт школи чи курсу та впевнились, що там все в порядку. Цій школі ми довіряємо, а значить – можемо обирати курс. Але на що звертати увагу? 

Тривалість курсу

Якщо курс занадто короткий (від 1 тижня до 1 місяця) або занадто довгий (від 7-8 місяців), то скоріше за все навчання буде неякісним. У першому випадку інформації та практики буде замало, а у другому буде забагато «води» та непотрібних знань. Це все робиться для того, щоб розтягнути програму курсу. 

Формат курсу

Є три типи курсів: живі, у записі, інтерактивні. Перевага живих курсів в тому, що студенти напряму спілкуються із викладачем, отримують від нього поради та фідбек, можуть ставити питання, а сама програма курсу максимально адаптована під актуальні тенденції ринку. 

Якщо курс у записі, то спілкування із викладачем буде відбуватись через куратора або посередника, що не дуже добре. Ви дивитесь колись записану лекцію і не факт, що інформація в ній буде актуальною зараз. 

Інтерактивні курси доволі нові для українського ринку. Ви читаєте теорію та одразу отримуєте практичне завдання. Це цікаво та допоможе запамʼятати матеріал ще краще. Але спілкування із викладачами буде відбуватись через посередників. 

Програма курсу

Хорошим знаком буде, якщо поурочна програма курсу взагалі буде на сайті школи. Уважно передивіться програму й уроки та перевірте, чи актуальні вони зараз. Також зверніть увагу на наявність практичних лекцій чи завдань.

Не зайвим буде подивитись, скільки вашого часу займатиме курс, щоб правильно розрахувати свої сили та ресурс. 

Умови для студентів

Також важливо зрозуміти, чи залишиться у вас доступ до уроків та матеріалів після проходження курсу. Це хороша опція та додаток до курсу, що робить навчання більш якісним. 

Крок 3. Перевіряємо викладачів 

Ще раз. Викладач це та людина, якій ви довірите своє навчання і, можливо, майбутню професію. Якщо в інформації про сам курс немає відомостей про викладача, то варто задуматись про те, чи варто йти на цей курс. 

Якщо інформація про викладача є, то варто подивитись на його досягнення та кейси, останні роботи чи проєкти. Чудово, якщо є посилання на соцмережі, це допоможе ще краще оцінити професійність людини. 

Крок 4. Перевіряємо соціальні мережі 

Наш наступний крок соціальні мережі. Важливо, щоб вони були «живі», а останній пост був опублікований не пів року тому. Подивіться, на яких фото позначена школа, чи є відгуки студентів та які вони. 

Зверніть увагу на те, який саме контент постить школа що репостить чи додає у сторіз, чи є інформація про курси та розклад. Звісно, візуальна складова важлива, але доволі субʼєктивна. Тому звертайте увагу не тільки на те, чи подобається вам профіль, а на те, чи зрозуміла інформація про ті чи інші курси, чи немає там порожніх обіцянок або «води». 

Крок 5. Перевіряємо відгуки студентів 

Останній крок, але не менш важливий. Відгуки випускників або теперішніх студентів це той орієнтир, який допоможе зрозуміти, чи дійсно ви отримаєте корисну інформацію, чи виконує школа/організатор свої гарантії та обіцянки. 

Де можна перевірити відгуки: 

  • Окремий блок на сайті (тут важливо перевірити, чи реальні це відгуки та люди).
  • Соціальні мережі (окремі пости зі студентами, відмітки, репости у сторіз).
  • DOU (якщо у школи є профіль на DOU, то можна почитати відгуки як спеціалістів, що там працюють, так і студентів).
  • Пошук у Google (статті, блоги, матеріали у медіа та все, що можна знайти у відкритому доступі). 

Вчитуйтесь у відгуки, аналізуйте інформацію про курс, формат, викладачів, працевлаштування. Це допоможе ще глибше зрозуміти, яку школу обрати та чи буде вам це корисно. 

Підсумуємо

Ринок інфобізнесу зараз дійсно переповнений. Якісь з курсів дійсно варті уваги й надають реальні знання, що допоможуть у роботі, але є і шахраї, неякісні курси або порожні обіцянки. Через це ми ставимо під сумнів будь-який подібний продукт.

Памʼятайте, що ті школи чи освітні платформи, що грають в довгу та давно працюють на цьому ринку, ніколи не використовуватимуть неправдиві/хибні обіцянки в просуванні/позиціонуванні своїх продуктів. Такі методи зазвичай використовують для швидкого припливу клієнтів та швидких продажів, але навряд такі курси надовго затримаються на ринку.

Сподіваємось, що ці кроки допоможуть вам перевірити надійність конкретних шкіл та курсів ще на етапі пошуку та вибору. Допоможуть зрозуміти, які з обіцянок реальні, а які тільки маркетинговий хід для збільшення продажів. 

Навчайтесь, отримуйте нові знання та змінюйте своє життя, але памʼятайте, що до оплати курсу варто його перевірити та зрозуміти, наскільки він надійний та корисний. 

Читайте ще: Що таке цифрові навички і які з них потрібно освоїти вже зараз?