Корпоративна культура виконує низку функцій: іміджеву, мотиваційну, адаптивну, управлінську. Як сформувати культуру, в якій людям комфортно працювати та розвиватися? Розповідає Оксана Пикулик, керівник із навчання б’юті-ритейлера ISEI.

Коли люди в команді мають схожі цінності, це гуртує та зменшує ймовірність звільнення співробітників, адже кожен знаходиться в комфортному та розвиваючому середовищі. А продуктивність щасливих співробітників, за даними досліджень, вища на 30% і більше. «Культура – це характер і особистість вашої організації. Це те, що робить вашу організацію унікальною і є сумою її цінностей, традицій, переконань, взаємодії, поведінки і відносин», – відзначає Workxo, платформа для вимірювання внутрішньої культури на робочих місцях.

Поділюся досвідом, як будувати «затишну» корпоративну культуру на прикладі мережі б’юті-магазинів.

1. Шукати «своїх» людей

Тобто створити профіль кандидатів, який враховує особливості компанії. Наприклад, ми вирішили не зважати на вік та освіту пошукачів. Головне, на що ми звертаємо увагу – це прагнення людини до розвитку і навчання. Також ми враховуємо, чи цікавиться людина нашим продуктом. Є чудові продавці як 18, так і 50+ років. Їх усіх об’єднує те, що їм близька тема збереження краси та молодості. А от якщо людина зацікавлена ​​тільки в бонусах, але не в самій темі – це точно не наш варіант.

2. Піклуватися про внутрішнього клієнта

«Золоте правило» організаційного управління: важливий не тільки зовнішній клієнт, а й внутрішній. Про це влучно сказав Стівен Кові, консультант із організаційного управління: «Завжди ставтеся до своїх співробітників так, як ви хочете, щоб вони ставилися до ваших найкращих клієнтів». Будуючи корпоративну культуру, ми оцінюємо, наскільки комфортно нам самим працювалося б у певному колективі, як ми реагували б на зміни та зауваження. Важливо, щоб співробітники відчували турботу про себе – тоді вони повернуть її клієнтам.

3. Підтримувати при адаптації та навчанні

Бажано, щоб цими питаннями опікувався безпосередній менеджер. Наприклад, кожен наш керівник відповідає за чотири магазини, і знайомиться з потенційними співробітниками ще на співбесіді, а згодом особисто навчає, підтримує при інтеграції в команду. Завдяки цьому ще на першому етапі налагоджується контакт і можна зрозуміти, чи легко буде співпрацювати.

4. Бути щедрими на похвалу

Необхідно постійно нагороджувати кращих працівників. Не тільки за виконання чітко визначених KPI на кшталт плану продажів. Наприклад, ми регулярно проводимо конкурси, в яких відзначаємо досягнення людей у різних номінаціях. Нагороджуємо тих, хто активніше за всіх підтримував колег; є лояльним співробітником; найкреативніших – за ідеї, якими вони збагачують бізнес; ініціативних – за те, що на зустрічах постійно пропонують корисні зміни. Ми одразу помічаємо, коли варто вигукнути «Круто!» Раз на рік відбуваються глобальні нагородження, є внутрішня премія «Експерт року».

5. Співробітник – це не тільки прізвище в переліку

Незважаючи на те, що наша роздрібна мережа налічує вже 74 магазини в різних містах України, люди працюють як єдиний колектив. Ми гуртуємо співробітників на різних заходах: тімбілдинги для продавців, сесії для регіональних продавців Києва, Харкова та інших міст, навчальні заходи. Ми за те, щоб винагороджувати не тільки грошима, а й емоціями, які збережуться надовго. Наприклад, влаштовуємо походи в кіно, відвідування фітнес-центрів, майстер-класи на теми, що цікавлять працівників. Так у колективі народжується дружба.

6. Відпускати людей, які «танцюють» в іншому ритмі

Середня тривалість роботи продавців у нашій мережі становить два та більше років. У нас працюють керівники, які за кілька років виросли з позицій продавців-консультантів. Водночас навіть саме слово «утримання» ми вважаємо некоректним. Адже ми нікого примусово не утримуємо – це суперечить інтересам кандидатів і нас як роботодавця. Кожна компанія має власний ритм, і якщо ми бачимо, що співробітник «танцює під іншу музику», ми не мучимо його, нав’язуючи свій стиль – вважаємо, що краще просто мирно розійтися. Ми транслюємо корпоративні цілі так, щоб кожний співробітник міг ідентифікувати себе з місією, філософією компанії і стати її частиною. Тільки в такій гармонії можливо створити культуру, де комфортно працювати, товаришувати та рости.