Юліана Гензель, власниця агенції з бізнес-консалтингу Helicopter view

Рано чи пізно в будь-якому бізнесі та стартапі трапляється момент, коли важко обійтись без допомоги чи фахової поради. У таких випадках звертаються до експертів з консалтингу. Що це таке та як розпочати діяльність у цій сфері, розповідає Юліана Гензель, співзасновниця консалтингової агенції Helicopter view і бренду білизни Fox Lingerie.

Що таке консалтинг?

Консалтинг — це діяльність, пов’язана з наданням фахових порад і рекомендацій щодо розв’язання проблем, оптимізації процесів та підвищення ефективності бізнесу.

Консультанти працюють з різними компаніями та підприємствами, надають їм свої знання, досвід і експертність для досягнення успіху, збільшення продажів та стабільного розвитку.

Головний споживач консалтингу — бізнес, який має питання та потребує його вирішення. Найчастіше клієнтам потрібна експертиза та незалежний погляд на їхні бізнес-процеси. Інколи клієнти мають експертизу, але не мають часу та робочих рук. Дуже часто консалтинг — це дешевше та ефективніше, ніж робити все самому. Хоча в Україні досі живе парадокс: послуги коштують набагато менше, ніж за кордоном, але клієнти досі не розуміють, чому вони повинні платити великі гроші та як формується собівартість послуг.

На жаль, у нас ринок консалтингу ще досить молодий та нестабільний, а головні споживачі послуг — великі або міжнародні компанії. Проте все більше середніх та малих бізнесів звертаються до консультантів, щоб розв’язати свої питання. Все змінить час, ринок та еволюція. Яскравий приклад — це IT-сектор. Споживач вже почав розуміти, що технології, послуги, а головне — людський креативний ресурс, коштують дорого в усьому світі.

Що робить консультант?

Головні напрями консалтингу пов’язані з такими запитами: зростанням чи масштабуванням, оптимізацією або вирішенням складнощів, які трапляються на шляху розвитку.

З чим допоможе експерт із консалтингу:

  • Консультанти мають спеціалізовані знання й досвід у своїх галузях, що дозволяє їм надавати цінні поради та рекомендації. Клієнти можуть звертатися до них, щоб отримати інсайти та експертну допомогу у розв’язанні складних проблем.
  • Нові підходи та перспективи. Підприємствам важливо бачити свої бізнес-процеси та проблеми з нових ракурсів. Консультанти можуть привнести інноваційні ідеї та незалежні думки, що дозволить клієнтам знайти нові можливості для розвитку.
  • Оптимізація процесів. Консультанти допомагають оцінити та оптимізувати бізнес-процеси, а це дозволяє знизити витрати, покращити продуктивність команди та збільшити прибутки.
  • Розробка стратегій. Консультанти можуть розробити стратегії розвитку та росту, у яких врахують потреби та характеристики клієнта. Вони допомагають визначити місце на ринку, аналізують конкурентів та створюють плани дій.
  • Розв’язання проблем. Також консультанти допомагають з конкретними запитами та проблеми, пропонують стратегії та рекомендації.
  • Зосередженість на головному. Допомога експертів із консалтингу дає можливість підприємствам зосередитися на своїй основній діяльності, делегуючи аналіз, стратегію та реалізацію.

Також консалтингові компанії можуть надавати послуги з розробки сайтів, брендингу, ведення таргетованої реклами, юридичні та послуги у сфері оподаткування, управлінні ризиками, послуги з рекрутингу, цей список невичерпний.

Як почати діяльність у сфері консалтингу?

Для початку діяльності у сфері консалтингу підійде освіта та досвід у маркетингу, економічній чи юридичній сфері, IT-секторі. Чим більше знань та досвіду у вас є, тим більше можливостей для успіху.

Доволі поширений шлях до консалтингу — досвід у веденні власної справи, в ідеалі паралельно займатись і бізнесом, і наданням консультативних послуг. Це дасть вам бачення проблеми з обох сторін.

Визначте свою спеціалізацію

Важливо зосередитися на тому, у якій галузі ви будете пропонувати консалтингові послуги. Це може бути фінансовий консалтинг, маркетинговий, управлінський, IT-консалтинг або інші галузі. Спрямуйте свої зусилля на розвиток компетенцій у вибраному напрямі.

Розвивайте комунікаційні навички

Здатність ефективно спілкуватися з клієнтами — один із ключових аспектів будь-якої справи, зокрема — успішного консалтингу. Навчіться слухати, ставити запитання, адаптувати свою професійну лексику до рівня розуміння клієнта, щоб чітко та зрозуміло пояснювати складні поняття.

Реклама та маркетинг

Вам потрібно буде шукати клієнтів, тому розробіть для себе маркетингову стратегію: створіть вебсайт, розкажіть про свою діяльність у соціальних мережах, поділіться з колегами та друзями. Цілком можливо, що саме знайомі стануть вашими першими клієнтами, а потім почне працювати сарафанне радіо.

Консалтинг — цікава та важлива сфера діяльності, яка спільно з компаніями розв’язує проблеми та допомагає досягати успіху. Як і в будь-якій сфері, тут не обійтись без наполегливості, але головне — це, безперечно, висока експертність та знання, які можна передати клієнтам.

Читайте ще: Чому тестувальник – чудова позиція для старту в IT?