Розповідаємо, які цікаві та новаторські українські HR-проєкти стали номінантами і переможцями Премії HR Pro Awards у 2023 році.

Організаторами цієї події є Українська Асоціація HR професіоналів HR Pro та онлайн-платформа з пошуку роботи robota.ua. Мета премії – відзначити командні та особисті досягнення, що сприяють підвищенню рівня професійних практик, які існують у нашій країні.

Протягом року українські компанії – представники середнього та великого бізнесу – боролися за перемогу у 12 різних номінаціях. Всього організатори премії отримали 100 заявок на участь. З них – 36 проєктів, спричинених повномасштабним вторгненням, та 49 проєктів поза контекстом війни. 

Нижче наводимо повний перелік переможців HR Pro Awards 2023.

Персональні номінації

  • CEO року Ігор Хижняк, компанія Comfy.
  • HR року Роман Гапачило, VP, Talent Management/віцепрезидент з управління талантами у компанії Intellias.
  • HR Influencer Людмила Каплій, HRBP компанії DICEUS, бізнес-тренерка, кризова психологиня.
  • Майбутня зірка Анна-Марія Фокшей, Head of Employer Branding & Culture у компанії Room 8.

Проєктні номінації

Рекрутинг

🌟 Великий бізнес – компанія Ferrexpo з проєктом «Нове покоління Ferrexpo».

Компанія Ferrexpo має потребу безперервного та своєчасного забезпечення молодими, кваліфікованими, перспективними фахівцями та робітниками критично важливих професій. Проєкт «Нове покоління Ferrexpo» стартував у 2016 році зі створення профільного класу на базі школи з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу. У 2019 році було розпочато проєкт «Дуальна форма здобуття освіти». А згодом – компанія запровадила стипендіальну програму для випускників профільного класу.  

🌟 Середній бізнес – компанія Nexia DK з проєктом Study-Work-Study.

Програма Study-Work-Study – це серія зовнішніх навчань, спрямованих на залучення в компанію мотивованих фахівців з відповідною спеціалізацією та спільними з організацією цінностями. Компанія розпочала проєкт у 2015 році і продовжує дотепер. За ці роки сформувалася екосистема, в яку увійшли представники навчальних закладів, молодіжні громадські організації, відділи кар’єри та працевлаштування тощо. Згідно з даними Nexia DK, 25% співробітників компанії найнято саме завдяки проєкту Study-Work-Study. 

Діджитальне робоче середовище

🌟 Великий бізнес – компанія Softserve з проєктом «Релокаційна платформа»

В умовах антикризового управління, спричинених війною, компанія ініціювала релокацію працівників між глобальними представництвами SoftServe. Проблема полягала у великій кількості запитів від працівників на інформаційну підтримку. Так, була створена «Релокаційна Платформа» – продукт, що допоміг автоматизувати процеси релокації та репатріації.

🌟 Середній бізнес – компанія SQUAD з проєктом SQUAD Digital Workplace.

Для компанії було важливо не просто «загасити пожежі» поточних викликів, а впровадити і розвинути цілу діджитальну екосистему, де все б було націлене на продуктивну роботу, досягнення бізнес-результатів та збереження психічного здоров’я команди — за будь-яких умов. У цьому світлі найбільше потребували трансформації система навчання команди англійської та система управління доступом до офісів у 10 різних локаціях трьох міст України. У 2022 році критично важливим стало розуміння актуального стану офісів – чи є електроенергія, вода, наскільки там безпечно. На ринку не існувало готових рішень, які відповідали б потребам компанії – і SQUAD знайшли власний шлях розв’язання цих викликів.

HR-аналітика

🌟 Великий бізнес – компанія Metinvest з проєктом «Як HR-аналітика допомагає під час війни».

В умовах невизначеності та потреби швидкого реагування компанія мала вирішувати основні бізнес-завдання: гнучке управління чисельністю співробітників і фондом оплати праці на тлі нерівномірного завантаження виробництва, забезпечення потреб у персоналі під час війни, соціальна допомога мобілізованим колегам та співробітникам, що постраждали внаслідок війни, фокусне інформування цільових аудиторій.

🌟 Середній бізнес – компанія «Профіцентр Квітка» з проєктом HR DataDrive.

Під час реалізації проєкту компанія переслідувала одразу кілька ключових цілей: централізація HR-даних, управління стратегічними і тактичними рішеннями на основі них, підвищення продуктивності HR-функції, підвищення задоволеності та збереження команди, а також прозорість та звітність. 

Винагорода і визнання

🌟 Великий бізнес – компанія Fozzy Group з проєктом «Консьєрж-сервіс Твій помічник».

Під час стресу та навантажень задачі на роботі не ставали легшими, а «нова реальність» у побуті теж вимагала багато часу співробітників. Компанія створила консьєрж-сервіс «Твій помічник», щоб забрати на себе частину побутових клопотів – аби колеги мали більше часу для ефективної роботи та відпочинку. Компанія дбає про працівників, а вони демонструють лояльність та стають амбасадорами бренду, чим забезпечують безперебійну роботу та зростання бізнес-показників.

🌟 Великий бізнес – компанія Agroprosperis з проєктом «АП-Герої серед нас».

Дослідження залученості персоналу показало, що показник визнання був на середньому рівні, водночас задоволеність фінансовою винагородою – на досить високому. Так народилася ідея проєкту «Дякую» – це можливість надати визнання колегам за допомогою електронного бейджа та листівки на внутрішньому порталі. Кожному працівнику надається 15 бейджів на місяць, які він може використати для подяки колегам. Лідери подяк отримують бали, які згодом можуть обміняти на корпоративні товари. 

🌟 Середній бізнес – компанія Imperial Tobacco Ukraine з проєктом Connected Performance. 

Культура, заснована на результативності, – це культура, в якій кожна людина, за підтримки свого керівника, повністю відповідає за свою ефективність і бере на себе відповідальність за власний розвиток. Розуміючи при цьому вплив на власний дохід, адже щорічний результат впливає на розмір бонусу та перегляду заробітної плати. Від початку повномасштабного вторгнення підхід до фінансової підтримки в Imperial Tobacco Ukraine був розширений та адаптований до сьогодення: з лютого 2022 року співробітникам надають додаткові фінансові виплати. На глобальному рівні створений Фонд допомоги працівникам, що постраждали внаслідок військової агресії. 

Різноманіття та інклюзивність

🌟 Великий бізнескомпанія Ferrexpo з проєктом «Програма жіночого лідерства Femunity».

Останнім часом гірничодобувна галузь, яка зазвичай мала чоловіче обличчя з огляду на кількість працевлаштованих чоловіків, переживає період змін. Цей проєкт покликаний показати, що успіх та професіоналізм не залежить від статі. Розвиток та навчання жінок розрізняти й долати стереотипи допомагає працівницям позбутися «скляних стель», підвищити рівень своїх здібностей та підсилити ефективність усієї команди.

🌟 Великий бізнес – ПРаТ «МХП» з проєктом «МХП Поряд: реінтеграція воїнів».

Програма життєстійкості «МХП Поряд» – це комплексна підтримка для мобілізованих співробітників та ветеранів, а також членів їх родин у соціальному, психологічному та фізичному відновленні. Програма передбачає матеріальну допомогу, забезпечення амуніцією, регулярну комунікацію та прояви уваги, медичний супровід у разі поранення, допомогу родині у вирішенні побутових питань тощо.  

Добробут та здоров’я

🌟 Великий бізнес – компанія «Київстар» з проєктом «Підтримка ментального здоров’я співробітників та їхніх родин».

«Київстар» проводить регулярні опитування-пульси колективу, щоб визначити запит щодо підтримки та відповідно зреагувати на нього. Так, компанія дбає не лише про співробітників, а й про їхніх рідних. Загалом підтримка ментального здоров’я київстарівців ґрунтується на 4 основних напрямках: самозарадність, психологічна підтримка, безпека та екологічне лідерство.

🌟 Великий бізнес – компанія «МЕТРО Кеш Енд Кері Україна» з двома проєктами – програмою добробуту «МетроДумці» та програмою добробуту першого року повномасштабної війни «Пліч-о-пліч».

Основою турботи компанії є ціннісна пропозиція роботодавця, але для доданої цінності «МЕТРО Україна» щороку запускає новий формат підтримки – додатково до лінії психологічної допомоги, навчання та бенефітів. У 2022 році це була програма, пов’язана з ментальним здоров’ям під час війни. Вона ж лягла в основу wellbeing-продукту 2023 року – «МетроДумці». Це простір однодумців, які дбають про своє фізичне, соціальне або ментальне здоров’я і готові допомогти із цим колегам.

🌟 Середній бізнес – компанія Imperial Tobacco Ukraine з проєктом I am healthy.

У компанії переконані: людина може бути ефективною, віддаватися своїй справі тільки тоді, коли вона фізично та психологічно здорова та коли має відчуття приналежності. Програма I am healthy базується на чотирьох напрямках: фізичне та ментальне здоров’я, соціальний та фінансовий добробут. З початком повномасштабного вторгнення фокус проєкту був змінений та розширений, а кожен із напрямків був адаптований під нові умови та виклики. 

Стійкість та благодійність

🌟 Великий бізнес – компанія «Нова пошта» з проєктом «Свої для своїх».

П’ять років тому компанія започаткувала Школу бізнесу, аби підприємці могли отримати знання для розвитку власної справи. У Школі вивчились понад 2 500 випускників, які змогли вивести свій бізнес на новий рівень або розпочати його з нуля. «Нова Пошта» створила власний корпоративний університет, у якому кожен працівник може пройти навчання та підвищити свою кваліфікацію.

🌟 Середній бізнес – компанія Syngenta з проєктом «Абсолютне почуття місії».

За період повномасштабного вторгнення компанія зіштовхнулася з багатьма викликами: загроза безпеки для співробітників, окуповані території, неможливість повноцінно провести посівний сезон, втрата великої кількості дистриб’юторів. Проте Syngenta спрямувала всі зусилля на підтримку тих, хто цього потребує. Компанія розвивається, підтримує громади, підіймає рівень агроосвіти та є партнером багатьох благодійних організацій – передаючи цю відповідальність і своїм співробітникам.  

Навчання та розвиток

🌟 Великий бізнес – компанія Intellias з проєктом Growth Mindset: Creating opportunities, pursuing growth.

Концепція Growth Mindset допомагає перейти від менеджеро-орієнтованого до самостійного планування своєї кар’єри. Вона змінює процес промоушну відповідно до принципу You Manage Your Career. Так, фокус від найму ззовні зміщується на розвиток талантів усередині компанії. Програма дозволяє впровадити менторство як основний інструмент обміну знаннями та розвитку для інженерів рівня junior та middle. Це дозволяє компанії Intellias продовжувати зростати попри виклики середовища, зберегти рівень високої інженерної експертності та максимально знизити відтік працівників.

🌟 Великий бізнес – компанія Kernel з проєктом «Re:Індустрія знань».

Серед задач проєкту – збереження, передача та масштабування внутрішньої експертизи команд, поглиблення знань незалежно від людського та зовнішнього (таких як пандемія і війна) факторів. «Re:Iндустрія» знань дозволяє забезпечити взаємозамінність персоналу для мінімізації ризику зупинки виробництва та підготувати співробітників для нових об’єктів. 

🌟 Середній бізнес – компанія Progresstech Ukraine з проєктом PROGRESSTECH Academy.

PROGRESSTECH Academy – це комплекс онлайн-курсів авіаційного напрямку, створений на базі LMS. Проєкт реалізовано як елемент дуальної освіти для студентів п’яти технічних факультетів КПІ ім. Ігоря Сікорського. Основними рушіями до створення програми стало збільшення замовлень на виконання проєктних робіт, необхідність збільшення інженерного складу та гострий дефіцит кваліфікованих інженерних кадрів. 

Премія HR PRO AWARDS – не лише про нагороди

Церемонія завжди була та залишається майданчиком для благодійності. Цьогоріч 30% від вартості кожної заявки на участь перерахували у благодійний фонд «Діти Героїв» на допомогу дітям, які втратили одного або двох батьків. У сумі це 800 400 грн. За ці кошти 290 дітей Героїв отримають можливість відвідувати заняття з англійської мови протягом двох місяців. А ще 20 дітей отримають планшети для онлайн-навчання.

Перетворити ініціативу на реальність і провести HR Pro Awards допомагали українські та міжнародні бізнеси:

SMART Business, МХП, Smart Solutions, People Force, TASTE BAND, Latinium, BAYADERA, In2Matrix, Coca-Cola HBC, EBA, My Bloom, RIGA BLACK BALZAM, UNIT.City, IDEA Travel Solutions, Coaching UP.

Організатори вже починають підготовку до HR Pro Awards 2024. Церемонію нагородження заплановано на 24 жовтня 2024 року, а прийом заявок почнеться зовсім скоро – з 24 січня нового року. Тож не втрачайте можливості заявити про себе та власний проєкт. 

Відео – «Як пройшла церемонія нагородження HR PRO AWARDS 2023»

Читайте ще: robota.ua запускає спецпроєкт «Рекрутинг для захисту України»