Становлення фахівця як професіонала своєї справи важко уявити без сильного особистого бренду в соцмережах. «Бо у часи сучасної діджиталізації інакше неможливо», – каже Людмила Каплій, HR Influencer 2023. Секретами роботи над особистим брендом, улюбленими рубриками, труднощами та стрімким шляхом від щасливого квитка на HR Pro Awards 2021 до переможниці у номінації HR Influencer експертка поділилася в інтервʼю.

Людмила Каплій, HRBP, бізнес-тренерка, кризова психологиня, лауреатка премії HR Pro Awards у номінації HR Influencer 

– Ваш стрімкий шлях від виграного квитка на HR Pro Awards 2021 до переможця HR Influencer 2023 вражає. Як вдалося досягнути таких результатів?

– Не можу сказати, що мій шлях був дуже стрімким. Так, церемонія HR Pro Awards 2021 стала рестартом у сфері HR. Але на той час я вже досягла карʼєрних амбіцій — перебувала в декретній відпустці, в яку пішла з позиції HR-директорки найтоповішої девелоперської компанії України. Тому я вже була свідомим HR-ом, але йшла маленькими кроками. Проте, так, то був мій щасливий квиток. 

– Можливо, є якісь девізи, яким ви слідували для досягнення успіхів?

– Цього року, вже на вручені премії, я сказала: «Перемагає той, хто бере участь». Ці слова можуть здатися банальними, але це дійсно правда. Так, виграють не всі, але це точно наближає і дає вам шанс на перемогу. Бо якщо ви взагалі не будете ні в чому брати участь, то, звісно, цей шанс дорівнює нулю і ви точно програєте. 

Закликаю усіх бути проактивними, брати участь, заявляти про себе. Скромність — це вже бенефіт минулого століття, а не сьогодення.

Також я багато навчаюсь, прокачую свої soft і hard skills. За лаштунками цього «фарту», як може здатися, стоїть дуже кропітка праця, саморозвиток, підтримка сімʼї, друзів, колег і менторів. В HR я вже понад 15 років і мій шлях до успіху був планомірний.

– З якими труднощами у побудові особистого бренду ви стикалися протягом двох років? Як їх долали?

– Не можу сказати, що у мене була стратегічна ціль вибудувати свій особистий бренд. Все було плавно і логічно. Постійно зростала комунікація з колегами, зʼявилася активна залученість у соцмережах — це все дало шанс розширити свою бульбашку та нетворкінг. Потім мене почали впізнавати, вступати в діалог, запрошувати на різні події.  

Щодо труднощів, то вони були більше в технічному плані. До прикладу, нерозуміння принципів роботи алгоритмів соцмереж. Іноді робиш корисний контент — це кропітка праця, наприклад, аналіз світових бенчмарків, які потрібно перекласти, проаналізувати, зробити summary. Далі пишеш цікавий пост, а він потрапляє в тіньовий бан. Водночас фанові пости без великого смислового навантаження збирають багато лайків і коментарів. 

Також до труднощів можна віднести так звану категорію «прискіпливих людей», які люблять винести на загал орфографічні помилки, неточності у датах проведення в анонсах подій тощо. Вважаю, що так люди самостверджуються коштом інших людей. Проте я завжди відкрита до конструктивної критики. Адже всі свої анонси роблю руками (це мануальна робота) і помилки дійсно можливі, бо хочеться їх видати швидко та з деталями. Завжди вдячна, коли мені пишуть в особисті, якщо помітили помилку. 

– Коли ви починали свій творчий шлях, чи не було певного психологічного бар’єра перед думкою підписників чи колег?

– Здається, ні. Я дуже відкрита. Звичайно, якісь свої потаємні думки, щось особисте я не виношу на широкий загал. Але я вже відчуваю свою аудиторію: що подобається моїм підписникам, що можна казати, а що може здатися too much. Люди всі різні й по-різному сприймають інформацію, але реакція на думку незнайомих людей – це вже прожитий етап. Мені інколи пишуть слова подяки, тож якщо я когось можу надихати своєю відкритістю — це дуже круто.

– Коли на початку шляху ви зрозуміли, що робите все правильно та досягнете поставлених цілей?

– Коли побачила зацікавленість у контенті, який публікую, коли побачила реакцію людей, яких вважала гуру — це було дуже круто. Дуже добре памʼятаю, як мій пост прокоментував Дейв Ульрих («батько HR», американський професор бізнес-школи Мічиганського університету, автор програм навчання з менеджменту та управління людським капіталом, автор понад 15 книжок про HR, — прим. ред.). Або коли Вівʼєн Блейд запросила на свій воркшоп. Я просто була шокована. Насправді іноземні «зіркові» топи можуть бути більш простими в комунікації, ніж дехто з українських. 

– Які рубрики контенту найулюбленіші?

– Мені подобається робити корисний контент. Наприклад, найпопулярніша моя рубрика — це анонси подій. Їх всі дуже чекають і я отримую багато схвальних відгуків. 

– Як генеруєте контент у своєму профілі, що вас надихає та мотивує?

– Щодо моєї улюбленої теми — анонсів подій, то я почала вишукувати різні події, вебінари, семінари, де можна прокачати скіли. З огляду на події, які відбуваються у нас в країні — це жахлива війна, але водночас це час для нових можливостей. Зʼявилось дуже багато міжнародних вебінарів, в яких українцям дають змогу взяти участь безкоштовно. Я почала це генерити та ділитися з аудиторією інсайтами, пройденим навчанням. Усі цікавилися, як я це знаходжу, як потрапляю в ту або іншу програму, чи можу ділитися цими знахідками. Після цього я почала робити ресерчі, вишукувати найцікавіше, консолідувати інформацію. 

Контент повинен бути корисним. Я, як психолог за освітою, дотична до волонтерської допомоги саме як кризовий психолог, отримала багато запитів, де знайти інформацію про психологічну допомогу. Тож зробила змістовний ресерч, де шукала ресурси всіх можливих громадських організацій, центрів, служб підтримки тощо. Всю цю інформацію зібрала в один пост, який набрав колосальну популярність — здається, понад 1 200 репостів. Людям дійсно це було зручно — мати всю інформацію в одному місці та ділитися нею. 

Подій зараз відбувається дуже багато і фізично неможливо взяти у всіх участь. Тому я також роблю короткі summary, головні інстайнти івентів, які відвідую, щоб допомогти підписникам залишатися в курсі подій.

– Кому важливо працювати над особистим брендом?

Особистий бренд у соцмережах як позиціювання себе, своєї сторінки, свого контенту — повинен бути у всіх.

Бо у часи сучасної діджиталізації інакше неможливо. Принаймні усім допоміжним професіям і тим, хто працює з людьми — це дуже важливо. І HR-и — це не виняток. Але обовʼязково потрібно ставити собі питання щодо мети розвитку особистого бренду. Наприклад, щоб тебе впізнавали, або щоб твоє імʼя було візитівкою тощо. Тому пропрацьовуючи це, треба розуміти навіщо вам особистий бренд і яку користь він може вам принести. 

– Які соцмережі обрати для просування власного бренду?

— Тут все індивідуально, я б радила б звертати увагу на аудиторію. Оскільки в мене все відбувалося планомірно, бульбашка мого нетворкігу розширювалася поступово і формувалася з колег, то я звертала увагу на те, у якій соцмережі вони більше проводили часу, де були більш активними — там більше контенту й публікувала. 

Для мене це Facebook. Тут у мене найбільша аудиторія і основний контент. В LinkedIn розміщую лише частину контенту і намагаюся це робити англійською, бо там у мене міжнародна аудиторія колег. А, наприклад, Instagram у мене взагалі не працює, це особиста сторінка для публікації сімейних фото. Але також знаю колег, в яких ефективно працюють інші соцмережі, тому тут треба аналізувати свою аудиторію, її фідбек і тоді ухвалювати рішення.

– З чого варто починати роботу над особистим брендом? 

— Це залежить від того, яку мету ви ставите. Якщо хочете заявити про себе, то потрібно для початку познайомитися зі своєю аудиторією, розказати про свої скіли та чим ви можете бути корисним. 

Як все починалося у мене? Легко і з гумором. Я дуже полюбляю смачні меми і коли розпочалася війна, робила щоденні рубрики Stories-мемів. Отримала дуже багато схвальних відгуків та слів подяки щодо підтримки у такі непрості часи. 

Треба вибрати свою стратегію, свою лінію, знайти родзинку, чим ви зможете виділятися і заявити про себе так, що всі скажуть: «Вау, це людина, за якою варто спостерігати, бо вона публікує незвичний/корисний контент». 

– Які поради щодо побудови особистого бренду під час війни можете дати?

— Потрібно відчувати своїх підписників. Сьогодні кожне слово, кожна картинка, кожна думка може стати тригерною для людей, адже ми не знаємо, що може зачепити інших. І, здавалося б, невинний пост може викликати хвилю хейту або негативу. Алгоритму щодо публікацій немає, тому треба просто відчувати. Якщо у вас на сторінці є хейтери чи люди, які люблять прискіпуватися, то не зважайте на них, якщо вважаєте свій контент корисним і загальноприйнятним. 

Подобатися усім неможливо, а насправді й не потрібно. 

Багато уваги також варто приділяти турботі, підтримці, словам подяки. Взагалі практика подяки — моя найулюбленіша, бо ми з легкістю можемо написати негативний коментар, а подякувати — не завжди. Тому, коли пишуть мені слова вдячності, це дуже надихає, дає мотивацію шукати знову, коли вже зовсім немає сил. Також і я своєю чергою намагаюся писати слова подяки усім.

– Що ви порадили б собі два роки тому, коли починали свій шлях?

— Я до всього ставлюся по-філософськи. Вважаю, навіть якщо і були якісь помилки, то це був певний життєвий досвід, який був мені необхідний. На початку шляху я б себе підтримала, порадила б бути більш впевненою, вірити, що все вийде, бо так воно і є. 

– Як змінилося ваше життя після перемоги у номінації HR Influencer 2023?

— Не можу сказати, що я перемогла, бо найкраща. У фіналістах були люди, за якими я слідкую і вони дуже круті.

У мене вже зʼявилися запити на колаборації, амбасадорство, написання статей, сумісні проєкти тощо. Цьогорічна премія стала для мене знаковою, адже я  вирішила, що час рухатися далі й домовилися зі своєю поточною компанією, що буду йти. Тепер я відкрита до нових пропозицій і навіть можу сказати, що вже веду фінальні перемовини з новим роботодавцем.

Хтось може сказати, що необдумано йти в нікуди. Проте я розумію, що поки не поставлю крапку в поточній ситуації, то нові можливості можуть бути недоступними. Тому для мене це обдуманий крок і я вірю, що цьогорічна премія дозволить мені отримати нові можливості. 

HR Pro Awards 2024

Запрошуємо вас доєднатись до HR Pro Awards 2024 та заявити про себе та власний проєкт! Старт подачі заявок – 24 січня. Стежте за новинами в соціальних мережах та на офіційному сайті премії. 

Організатори: Українська Асоціація HR-професіоналів HR Pro та перша онлайн-платформа з пошуку роботи в Україні – robota.ua. Партнер з автоматизації – SMART Business.

Інтерв’юерка — Тетяна Ковальчук

Читайте ще: Підсумки премії HR Pro Awards 2023: переможці та найкращі українські HR-проєкти