Як зберегти внутрішні ресурси працівників, навіщо компаніям зарплатні дослідження та якою має бути HR-стратегія на другий рік війни? Про все це понад 8 годин дискутували понад сотня провідних HR-фахівців українських техкомпаній на першій конференції IT Meets, присвяченій талантам. Ми зібрали головні інсайти зустрічі. 

 

Ментальне здоров’я працівників на часі

Війна забирає так багато сил і ресурсу, що як би ми не дбали про себе – ми втомлені. Відтак, на другий рік повномасштабного наступу стає ще більш актуальним питання ментального здоров’я працівників компаній, розповів психолог-практик Володимир Станчишин. Він поділився порадами, як зберігати мотивацію та продуктивність, попри виклики часу.

Перш за все, психолог радить дотримуватися простих правил: продовжувати спати, якісно та смачно харчуватися. За його словами, зараз не можливо вилікувати травму, адже вона, як і війна, триває. Але такі базові речі допоможуть протриматися до моменту, коли буде змога почати терапію. 

За словами Володимира, хорошою практикою також може бути часткове уникання теми війни. Водночас це не означає, що потрібно повністю відмежувати себе від новин. Він пропонує HR-спеціалістам створити середовище у своїх компаніях, де працівники зможуть хоча б на деякий час переключитися на роботу і взяти паузу від воєнного контексту. 

«Ми сьогодні мусимо говорити про свої страхи. Ментальне здоров’я на часі. Там, де ми можемо з кимось поділитися, що нам дуже страшно і побачити в очах відповідь, що все добре, там нам стане легше. І це зменшує напругу. Відтак, важливо, щоб HR-спеціалісти створювали середовище, де працівники зможуть говорити про свої переживання без осудження», – додав Володимир Станчишин.

Прозорість та відкритість – основа довіри

Техгалузь нині переживає складні часи: іноземні компанії обережніше укладають контракти з українськими вендорами, також впливає на ринок і світова рецесія. Важливо відверто говорити про стан речей у компанії з працівниками.

«Одна з наших абсолютних цінностей прозорість і відкритість. Це дуже допомагає, особливо, коли зростає напруга в індустрії щодо того, чи залишиться у тебе робота, чи не захоче твій клієнт піти у безпечніший регіон. Ми проводимо регулярні «all hands» мітинги, де відверто говоримо про ситуацію в бізнесі наших партнерів та всередині компанії», –  поділилася Марʼяна Горлач, CEO, Blackthorn Vision.

«Максимальна прозорість і довіра це те, що гуртує людей. Вони розуміють, що буде завтра з ними, який план дій далі на кожному етапі розвитку компанії», – додає СЕО та співзасновник, Scimus Ігор Кіт.

Зарплатні дослідження допоможуть компаніям залишатися конкурентними

За нестабільних часів для бізнесу важливо мати систему винагород, що відповідає ринкові. Хорошим інструментом для цього можуть бути зарплатні дослідження. Вони допоможуть оптимізувати компенсаційну систему компанії, формувати гідні зарплати працівникам та запобігти відтоку кадрів, а відтак – бути конкурентним роботодавцем на техринку України.

«Зарплатна аналітика дає обґрунтовану позицію під час переговорів, як з наявними спеціалістами, так і з новими кандидатами. Ви будете розуміти, що стоїть за бажаннями кандидата чи працівника, який проходить рев’ю, і можливостями компанії. Це напряму впливає на фінансові показники компанії, адже ви зможете більш обґрунтовано планувати бюджети проєктів і складати згідно з ними план найму», – керівниця команди досліджень Львівського IT Кластера Ярина Возняк.

Львівський IT Кластер під час конференції представив унікальне дослідження IT Research: Salary Report. У межах Starter Edition команда проєкту вже проаналізувала дані понад 9 120 ІТ-спеціалістів, що займають різні посади у 35 провідних IT-компаніях Кластера. У 2023 році буде реалізований Spring Edition – збір даних розпочнеться 1 квітня, а також Autumn Edition, результати якого стануть доступними восени. 

Бізнес може розвивати свій employer brand через волонтерство

Компанія, яка допомагає наближати перемогу України, може ефективніше залучати й втримувати таланти. На такій думці зійшлися учасники панельної дискусії присвяченій волонтерству.

«У нас є класний кейс. Ми щомісяця вимірюємо NPS (Індекс підтримки споживача). Під час святкування 20-річчя ми спільно з Фондом «Сергія Притули» купили FlyEye. Це безпілотник, який коригує роботу артилерії. Він коштував 5,4 мільйона гривень. І ми побачили, як наш NPS просто бустнувся. Він був у межах 50-55%, і після цього стає 75%», – розповів Роман Гапачило, VP Talent Management, Intellias.

«90% наших активностей, які відбуваються в офісі, пов’язані з волонтерством, збором коштів. Аналізуючи відгуки працівників, ми зрозуміли, що вони стали більш лояльними. Крім того, це впливає і на найм. Усі знають, що зараз, коли кандидат приходить на співбесіду, то він запитує, як компанія долучається до Перемоги», – додала Ольга Чех, Голова фонду Sombra for Ukraine.

Проєкт IT Meets це серія одноденних професійних конференцій. Ініціатива створена для якісного обміну знаннями і досвідом, продуктивного нетворкінгу та розвитку культури професійних спільнот українського ІТ.  

Наступна IT Meets:Tech відбудеться вже у квітні. Слідкуйте за оновленнями на сайті itmeets.com.ua та долучайтесь до конференцій у Львові.

Партнером «IT Meets: Talent. Нова роль компаній в часи непевності» стала компанія N-iX; медіапартнерами: robota.ua, Happy Monday, Liga.net та HURMA.

Читайте ще: 33% компаній планують підвищувати зарплати на 15-20%: найцікавіше з дослідження Європейської Бізнес Асоціації