Варвара Анікієнко, IT Recruiter в Uklon

За останні 2 роки IT-команда Uklon виросла на 77%. В тому числі дуже стрімко зросла команда бізнес-аналітиків (ВА) на понад 60% і запит продовжує зростати, відкриваються все нові й нові вакансії. Поділюсь своїми лайфхаками найму в ІТ на прикладі бізнес-аналітиків. Зокрема, як створити talent pool з 1 300+ кандидатів, провести 150+ первинних інтерв’ю, побудувати власне ком’юніті з ВА та стабільно знаходити в команду тих самих perfect match ВА протягом 2-х років.

Опишіть для себе: кого ви шукаєте?

Перед тим як почати пошук, варто ретельно вивчити потребу бізнесу: чому наразі потрібна нова людина, які задачі вона має виконувати, які soft та hard skills для цього необхідні. За нашою політикою хайрингу, на цьому етапі ми проводимо воркшоп. Це зустріч з менеджером, який шукає людину собі в команду, та іншими носіями експертизи. Тут важливо детально проговорити зони відповідальності, які буде покривати нова людина, флоу його роботи, від кого надходитимуть задачі, формати опису документації, крос-командні задачі, участь в мітингах та демо, можливості кар’єрного росту та інші суттєві моменти.

Що ми можемо запропонувати кандидату?

Дуже важливим етапом воркшопу є спільне формування Empowered Value Proposition – наша точкова пропозиція, що саме ми пропонуємо нашому майбутньому Perfect Match кандидату.

EVP вакансії – ціннісна пропозиція компанії-роботодавця в рамках конкретної вакансії, яка включає унікальні переваги для perfect match кандидата та є конкурентоспроможною на ринку праці. Разом з Hiring-менеджерами відповідаємо на питання «Що саме ми можемо запропонувати нашому кандидату?» та виокремлюємо найцікавіші можливості, які може надати компанія для розвитку hard skills нашого потенційного тіммембера.

На воркшопі також варто проговорити особливості продукту, з яким буде працювати майбутній тіммембер: від стадії його розробки до складу команди, яка над ним працює. Глибоке розуміння цих пунктів є важливим як для формування пітча для кандидата (лист з пропозицією вакансії), так і для якісної презентації вакансії вже під час інтерв’ю. Наприклад, бізнес-аналітики, як ніхто інші, люблять точність та деталі.

Рекрутер має брати участь у всіх процесах

Для побудови якісної комунікації рекрутер обов’язково має бути присутнім на всіх етапах відбору.

Це важливо як з точки зору заглиблення в інформацію щодо самої вакансії/команди/продукту, так і в якості модератора зустрічей: перевірка, що всі на зв’язку; мініпрезентація учасників; контроль регламенту; моральна підтримка кандидата тощо.

Також рекрутеру дуже важливо слідкувати за перебігом співбесіди, – які питання ставлять інтерв’юєри, які відповіді надає кандидат, які кейси розбирають тощо. Це дає можливість дізнатись багато корисної інформації, бо ніхто не розкаже про продукт краще, ніж безпосередній учасник команди розробки.

Маленький лайфхак: отримані знання можна використовувати й при пошуці інших експертів до цієї ж команди.

Як же захантити крутого Business Analyst?

Для початку важливо побудувати стратегію хайрингу: обрати тактику пошуку, визначити канали та ресурси, описати інвайт, що чіпляє, скрипти та добре опрацювати пітч кандидата. Важливо приділити увагу компаніям-донорам – це компанії, що мають подібний до нашого продукт, стек, підходи до розробки, структуру тощо. В таких компаніях вищий шанс знайти кандидата, що найкраще відповідає вимогам вакансії, оскільки вже має схожий досвід та mindset.

Ні для кого не секрет, що перше повідомлення в LinkedIn має обмеження за кількістю символів, тому треба постаратись зачепити потенційного кандидата коротким та влучним повідомленням.

У своєму першому повідомленні я зазвичай вказую ключову інформацію: назву компанії, декілька слів про команду, особливість вакансії та посилання на опис. Добре одразу привернути увагу кандидата за допомогою ключових слів, що можуть зацікавити – сучасні технології, інструменти, підходи тощо.

Часто кандидати приймають запит на встановлення контакту, але не відповідають на перше повідомлення, тому варто написати повторно, але вже надати більше деталей. У таких випадках зазвичай розписую більше про команду та її склад, додаю нашу ціннісну пропозицію та роблю акцент на сильних сторонах компанії та можливостях розвитку для аналітика.

Не варто забувати про один з найсильніших інструментів хантингу — пітч кандидата, який ми зазвичай надсилаємо на пошту.

Пітч — це лист з пропозицією вакансії, в якому можна (і треба) відходити від шаблонів та стандартів. Тут є місце для креативу, але, звичайно, в рамках адекватності та здорового глузду 🙂 Тож в хід йдуть і експертні матеріали від наших тіммемберів, і запрошення на мітапи чи вебінари за участі експертів Uklon, і опис цікавих професійних кейсів від колег тощо.

Головне в підготовці пітчу — зрозуміти, як персоналізувати лист, чим саме можна зачепити саме цього кандидата. Не слід пропонувати вакансію з першого ж рядка листа, а поступово та методично зацікавлювати кандидата, викликаючи бажання познайомитись та обговорити можливості співпраці.

У загальному близько 50% вакансій Business Analyst закриваємо прямим хантингом, іншу ж половину позицій — відгуками та рекомендаціями від наших аналітиків.

А тепер перейдемо до лайфхаків

Soft skills — основа, на яку кожен рекрутер в Uklon звертає увагу в першу чергу. Ба більше, прокачані мʼякі навички часто можуть компенсувати нестачу тих чи інших професійних вмінь.

За десятки (а може вже й сотню) проведених інтерв’ю з аналітиками я виділила для себе must have серед м’яких навичок:

  • презентаційні навички — важливо, щоб бізнес-аналітик умів презентувати себе та свій досвід, а також зрозуміло пояснювати складні речі простими словами;
  • чіткість та уважність до деталей — подавати інформацію «без води» та підмічати, здавалося б, несуттєві, але важливі моменти;
  • вміння ставити влучні запитання — у своїй роботі аналітику важливо не тільки добре презентувати, але й вміти ставити чіткі питання. Звичайно, щоб отримати на них такі ж конкретні відповіді та мати можливість зробити якісну оцінку, спланувати подальші дії, свої та команди.

Наша ціль — абсолютний match в команді. Тому ще один з моїх лайфхаків — знайомство з Product Owner у команді, куди шукаю аналітика. Невеликий small talk після співбесіди з менеджерами та кава на офісній кухні допомагають рекрутеру краще зрозуміти для себе «софти» та темперамент ідеального кандидата. Можливо, на цю позицію потрібен активний та швидкий в роботі й прийнятті рішень аналітик? Або більш спокійна, розмірена людина? Обидва кейси є ідеальними для окремих команд.

Що ж у результаті?

Uklon дає безліч можливостей для росту та розвитку наших тіммемберів. Мені ж, як рекрутеру, що посприяла найму наразі вже 14 бізнес-аналітиків, приємно спостерігати за їхнім кар’єрним ростом у компанії. Коли дізнаюсь, що аналітик успішно пройшов випробувальний період або після чергового раунду Performance Review хтось з них перейшов на позицію Lead чи став Product Owner, щиро радію їхнім успіхам.

Читайте ще: Концепція внутрішнього рекрутингу: ключові переваги та потенційні ризики