Ірина Костюк, менеджерка з корпоративних комунікацій Carlsberg Ukraine

У стратегії зі сталого розвитку Carlsberg Ukraine «Разом до НУЛЯ і не тільки» присутня ціль – турбота про співробітників. Йдеться як про фізичне здоров’я – «НУЛЬ нещасних випадків», а також психологічний та ментальний добробут. Компанія використовує ефективні інструменти задля реалізації цих цілей. Фокус на якісній комунікації, просвіті колег та надання розуміння, як себе підтримати в кризових умовах. У період повномасштабної війни психологічна підтримка набрала особливого значення. Добробут кожного співробітника – це добробут всієї компанії.

Серед інструментів, які використовує компанія для підтримки колег – релевантні та якісні внутрішні комунікації, корпоративна серія зустрічей «Для людей та про людей», просвітні лекції психологів та програми якісної взаємодії керівників та їхніх підлеглих.

Внутрішні комунікації

Внутрішні комунікації – це перший і основний контакт зі співробітником. Від їх якості, відкритості, щирості та регулярності залежить інформаційна орієнтованість кожного співробітника, відчуття його приналежності до компанії та розуміння актуальних процесів. Carlsberg Ukraine використовує кілька каналів: внутрішній сайт CarlsNet, email-розсилки, Telegram-канал, щоквартальний журнал «Пивовар», брифінги генерального директора та команди топменеджменту.

За час війни з’явилося два нововведення – спеціальна пошта генерального директора. Кожен зі співробітників може написати, поставити питання, яке його бентежить, запитати пораду. Крім цього, у лютому генеральний директор компанії вийшов з ініціативою щотижневих листів до усіх співробітників. У цих листах CEO у безпосередньому прямому зверненні інформує про статус ситуації в країні, компанії. Це потужний інструмент взаємодії та підтримки колег, що став одним з улюблених для працівників компанії.

Серія зустрічей «Для людей і про людей»

У компанії проводяться регулярні зустрічі «Для людей і про людей». Обирається актуальна тема: лідерство під час війни, самопідтримка, робота зі стресом, розвиток у кризовий час. Спікерами стають самі ж співробітники Carlsberg Ukraine. Модератор проводить публічне інтерв’ю на визначену тему. Зустрічі допомагають бачити головне – людину. Це чудовий інструмент зближення колег, кращого пізнання одне одного, взаємопідтримки та підвищення рівня залученості.

Керівник – підлеглий: взаємодія

Розбудова якісних взаємозв’язків у командах – запорука успіху. Вмотивованість працівників, їхнє відчуття щастя на роботі напряму залежить комунікацій із колегами та керівником. У Carlsberg Ukraine продовжують працювати мотиваційні програми, де керівник визначає кращих працівників, команди та номінує їх.

Правило, якого дотримують всі керівники компанії, – регулярний зворотний зв’язок та спілкування в командах як на групових зустрічах, так й індивідуальних.

Внутрішні комунікації під час війни доповнили двома проєктами. «15 хвилин з ТОПом» – зустріч будь-якого співробітника компанії з будь-яким представником топ-менеджменту для приватної розмови про розвиток, вдосконалення та кар’єрний шлях. Інший проєкт – «Рекомендації від лідерів». Ця ініціатива ширша і передбачає не тільки професійні поради, а й особисті рекомендації.

Просвітні лекції психологів

Навчання та вдосконалення – один із принципів роботи Carlsberg Ukraine. Компанія надає можливості співробітникам рости та розвиватися. Це стосується і кар’єрного росту, професійного вдосконалення, а також особистісного розвитку. Під час війни тема психологічної просвіти стала особливо актуальною.

Робота в нестабільних умовах, зіткнення з непередбачуваними обставинами і в приватному, і в професійному житті провокують відчуття постійної втоми, вигорання, фізичне та емоційне виснаження. Компанія організувала зустрічі з відомими професійними психологами Спартаком Субботою та Валерієм Андросовим. Психологічна просвіта – це ще один спосіб показати «Я турбуюся про тебе». Співробітники отримали професійні рекомендації, техніки та поради, як допомогти собі, підтримати себе та своє оточення під час війни, як продовжувати бути ефективним тощо.

Ключові поради, якими може керуватися кожен незалежно від сфери діяльності:

  1. Турбота про фізичну форму. Це може бути будь-що – від звичайної щоденної ходьби до занять у спортзалі.
  2. Комунікації. Важливо запитувати себе, що відчуваєш у той чи інший момент, аналізувати, обговорювати це з кимось, зокрема й з колегами.
  3. Планування як на день, так і на довшу перспективу. Цілі надають життю більше структурності та зменшують рівень стресу.
  4. Розвиток та самовдосконалення.
  5. Участь у зустрічах, зокрема корпоративних, де в знайомому колі людей можна обговорити спільні тригери – лідерство під час війни, управління стресом на прикладі реальних кейсів співробітників, способи саморегуляції та самопідтримки, роль командного духу і спільних цінностей.

Ментальна підтримка співробітників – це один з обов’язків відповідального бізнесу. Працюючи в команді, співробітники мають бути одне для одного підтримкою. А компанія допомагає побудувати цю здорову атмосферу, аби кожен відчував себе приналежним, потрібним, щасливим на робочому місці.

Читайте ще: Як змінилась корпоративна соціальна відповідальність компаній в умовах війни?