Ні для кого не секрет, що продуктивність і ефективність команди напряму залежить від атмосфери всередині неї. Доводить це і дослідження Gusto, яке виявило, що 52% працівників звільнялись з роботи або думали про це, тому що не відчували себе частиною колективу. 

Раніше, працюючи в офісі, ми мали можливість ненавʼязливо підтримувати звʼязок з колегами під час розмов біля кавомашини та під час обідніх перерв. Однак у сучасних умовах, коли багато команд працюють дистанційно, зустрічі наживо стали рідкісними, а підтримка неформального спілкування – складнішою.

Саме в таких випадках на допомогу приходять тімбілдинги! Але як організувати такі івенти зараз, коли багато фахівців розкидані по різних містах, країнах та навіть часових поясах? Дарина Круглякова ділиться своїм досвідом організації тімбілдингів на прикладі заходів ІТ-компанії Boosta, а також розповідає, чому це важливо.

Дарина Круглякова

Дарина Круглякова, Event Coordinator у Boosta

Ми у Boosta підтримуємо ідею, що тільки згуртовані команди можуть досягати дійсно високих результатів, тому намагаємося проводити щоквартальні тімбілдинги для кожної команди. Практикуємо три формати: онлайн, офлайн та комбінований. Кожен з них має свої «за» та «проти» та може бути адаптований під поточні обставини команди. Поговоримо про це детальніше.

Все про офлайн-тімбілдинги

Переваги:

  • особистий контакт;
  • розмаїття активностей;
  • поліпшення взаємодії та довіри;
  • якісний нетворкінг;
  • вищий рівень зосередженості та залученості.

Недоліки:

  • більші витрати на організацію;
  • обмежена гнучкість у графіку;
  • у випадку подорожей, втрата особистого часу;
  • можливість відсутності деяких учасників через поточні обставини. 

Одним з найпопулярніших форматів офлайн-заходів є спільні подорожі. Наприклад,  взимку я організовувала тімбілдинг такого формату у засніжених Карпатах. Колеги проводили активно час на гірськолижному курорті Буковеля, а після – мали затишні вечори у спільному будинку з різноманітними активностями, спрямованими на знайомство одне з одним.

Тімбілдинг у Карпатах

Ще одним прикладом такої офлайн-події був тімбілдинг для однієї з команд Boosta, члени якої проживають в різних куточках України. Їхнім бажанням була неформальна зустріч, що дала б змогу поспілкуватись і розкрити особистості колег трохи більше. Тому компанія забезпечила спеціалістам трансфер до столиці, де на них вже чекали різноманітні активності: відкритий спейс на даху з чудовим краєвидом на Київ, музика від запрошеного діджея, окремий бар із персоналізованим меню напоїв, які відображали внутрішні жарти та фрази команди. Крім того, був забезпечений кейтеринг та настільні ігри.

 Тімбілдинг для команди Boosta

Нині також спостерігається тенденція до того, що фахівці виявляють бажання просто зібратися в закладі, щоб мати можливість неформально поспілкуватися. Тому з погляду організації, додатковим елементом до таких тімбілдингів можуть бути настільні ігри або «Мафія» з професійним модератором.

Онлайн-тімбілдинги

Найпоширеніший формат тімбілдингів у Boosta — це онлайн.

Переваги:

  • географічна гнучкість;
  • ефективність часу;
  • використання віртуальних інструментів;
  • гнучкість у графіку;
  • оптимізація витрат;
  • легка організація;

Недоліки:

  • відсутність особистого контакту;
  • ризик технічних проблем;
  • відсутність фізичної активності;
  • ризик втрати уваги та низької залученості;
  • відсутність нетворкінгу. 

Найбільше позитивних відгуків у Boosta отримують такі активності:

  • Детективні виклики

Одними з найпопулярніших на ринку є сюжет детективних ігор «Викрадення Ігуани» та «Таємниці Фараона». Вони проходять на спеціально створених ігрових платформах, де учасникам необхідно якнайшвидше розкрити злочин та знайти викрадені предмети.

Або ж варіант усім відомої, але не менш захопливої, гри «Мафія». Така активність розвиває навички переконання, ораторські здібності, лідерські якості, логіку та інтуїцію, навчає маніпулювати та уникати маніпуляцій, розпізнавати брехню та співпрацювати у команді. 

  • Квести

Лідером серед віртуальних квестів є онлайн-симулятори Avatar Adventure і Mystery Hotel. Сюжет цих ігор наповнений атмосферою класичних квест-кімнат, де кожен елемент втілює частину загальної історії. Унікальність полягає в тому, що під час гри команди керують діями реальних осіб — Аватарів, які переміщуються реальними локаціями.

  • Майстер-класи та дегустації

Від тренінгу з розвитку креативності до винних дегустацій – чого в нас лише не було. Онлайн-заходи теж можуть бути натхненними та цікавими!

Окрім того, додатково до будь-якої онлайн-події можна закупити та надіслати поштою колегам снеки чи/та тематичні подарунки, щоб повністю занурити колег в атмосферу тімбілдингу.

Міксовані формати

Не вдається остаточно обрати між офлайном чи онлайном? Подумайте про створення гібридного формату. 

Переваги:

  • географічна гнучкість;
  • ефективність витрат ресурсів;
  • розширена програма активностей;
  • гнучкість у графіку;
  • додаткові можливості комунікації;

Недоліки:

  • організаційні виклики;
  • технічні несправності;
  • ризики втрати уваги;
  • стан «Мене не чують» або надмірне приділення уваги офлайну;
  • розбіжності в участі;
  • вартість заходу;
  • важкість в оцінці результатів.  

Приклад тімбілдингу комбінованого формату

Запит: «Плануємо гібридний захід, де більшість учасників збирається офлайн, але також треба приділити час онлайн-активностям для колег, що не зможуть бути присутніми особисто. В офлайні хочемо, щоб всі могли розслабитися, поспілкуватися та не поспішати».

Рішення: перша частина заходу — детективна онлайн-гра, друга — відпочинок у заміському комплексі.

Під час організації тімбілдингу міксованого формату варто звернути увагу на наступні аспекти:

  • Розмежування офлайн-учасників

Необхідно для того, щоб забезпечити залучення всіх, і онлайн-команда не відчувала себе зайвою.

  • Компенсація уваги онлайн-команді

Зазвичай, їхній тімбілдинг закінчується разом з грою, тоді як інша частина колег відправляється в заміський комплекс. Тому важливо забезпечити додаткові подарунки для онлайн-учасників.

  • Опитування колег щодо потреби в супроводі в офлайні

Організаційні моменти, як правило, вирішуються віддалено. Однак, супровід організатора може стати у пригоді, якщо необхідно буде вирішити поточні проблеми на місці.

4 поради для успішної організації тімбілдингу 

Організація тімбілдингу будь-якого формату складається з трьох етапів: до івенту, під час і після. 4 основні поради, яких раджу притримуватись на кожній стадії підготовки.

Порада №1.  Комунікуйте вчасно

Раджу своєчасно надавати всі деталі події учасникам заходу, щоб працівники мали змогу зафіксувати час у своїх календарях та підготуватись до події. Анонс тімбілдингу раджу давати мінімум за два тижні до встановленої дати.

Порада №2. Створіть окремий чат з командою

Важливим також є окремий чат для тімбілдингу: тут ви можете швидко обмінюватись інформацією, бути на одній хвилі з учасниками та нагадувати їм технічні деталі івенту. 

Порада №3. Приділіть увагу якісній фасилітації під час івенту

Зазвичай усі моменти комунікації під час заходу бере на себе модератор зустрічі. Але і вам, як організатору тімбілдингу, раджу завжди бути готовими підтримати розмову з колегами, особливо на початку зустрічі, слідкувати за перебігом подій і, в разі чого, «включитися» для допомоги.

Порада №4. Збирайте фідбек

Івент закінчився. Здається, тут можна було б поставити крапку? Але після тімбілдингу я ніколи не пропускаю ще один важливий етап — збір фідбеку. Для цього надсилаю учасникам опитувальник задоволеності івентом, де вони можуть оцінити його за 10-бальною шкалою, вказати те, що сподобалося найбільше, а що не сподобалося зовсім, та залишити свої побажання для наступного тімбілдингу. Раджу робити це усім, оскільки це класна можливість зрозуміти реальні побажання/потреби колег та простір для майбутнього вдосконалення.

Тімбілдинг – один з інструментів підвищення продуктивності команди

Підсумовуючи, варто зауважити, що тімбілдинги — це не панацея від будь-яких проблем у команді. Але якщо компанія буде комплексно підходити до організації якісного відпочинку своїх фахівців, приділяти достатньо уваги та зацікавленості для створення комфортної атмосфери всередині команд, то це точно принесе свої результати у вигляді підвищення ефективності роботи та рівня задоволеності кожного співробітника.

Читайте ще: Як навчати та розвивати команду? 8 групових та індивідуальних методів