Анна Соловей

Анна СоловейHR-менеджерка Групи «PZU Україна», номінантка Премії HR Pro Awards 2024 у категорії HR Influencer

Сьогодні більшість HR-менеджерів в Україні зіткнулись з низкою викликів, але основним завданням є забезпечення безпеки та добробуту персоналу під час військових дій. Завдання №1 для кожного HR в Україні наразі – це адаптація команди до турбулентних умов. Основною метою HR сьогодні стає забезпечення підтримки та захисту персоналу. Як це можна покращити в компанії в умовах воєнного стану?

  • Більше емпатії до колег: людяність та вміння вислухати є надважливими сьогодні. Коли працівники відчувають, що їхні почуття і потреби враховані, вони більш схильні до співпраці, більш продуктивні та задоволені своєю роботою. Емпатія сприяє суттєвому зниженню конфліктів і підвищенню добробуту в команді.
  • Створення чіткого алгоритму в критичній ситуації – це допоможе зменшити рівень стресу і створить відчуття захищеності та турботи з боку компанії.
  • Фокус уваги на mental health, що включає work-life balance, cемінари з управління стресом та емоціями, консультації з психологом. Зосередження уваги на ментальному здоров’ї дасть змогу підвищити продуктивність, зменшити плинність персоналу, підвищити залученість і мотивацію та сприятиме зміцненню корпоративної культури.
  • Фокус уваги на внутрішній мобільності персоналуЦе дозволить компанії зберегти таланти, підвищити рівень задоволеності та лояльності працівників, як можливість росту і розвитку всередині компанії. Внутрішня мобільність персоналу сприяє як особистісному, так і професійному розвитку працівників.

Ринок праці з урахуванням ризиків, що виникли через війну, змушують компанії проводити трансформації HR-процесів.

Фокус уваги HR у 2024 році має зосереджуватися на таких напрямах:

  • Штучний інтелект та автоматизація процесів рекрутингу: автоматизація рутини і використання ШІ дасть змогу рекрутерам тримати фокус уваги на більш стратегічних процесах. Це зменшить кількість адміністративних задач й дасть змогу приймати обґрунтовані рішення про наймання персоналу.
  • Працевлаштування ветеранів і ветеранок та організація програм підтримки. Для адаптації ветеранів у цивільному суспільстві, для їх кар’єрного та професійного зростання, необхідний комплексний підхід, що буде охоплювати навчання, робоче середовище та ментальну підтримку.
  • Навчання та розвиток талантів. Фокус уваги на розвитку менеджменту, задля запобігання розриву між лідером і командою.
  • Адаптація рекрутингу до покоління Z. Щоб залучити зумерів, компанія повинна відповідати їхнім потребам і очікуванням. Молодь при пошуку роботи значною мірою покладається на соціальні мережі, відповідно до цього потрібно по-іншому вибудовувати воронку пошуку талантів.
  • Повторний найм, обумовлений нестачею кваліфікованих кадрів через повномасштабну війну в Україні. Перевагою такого найму є обізнаність колишніх працівників з корпоративною культурою, оргструктурою і внутрішніми процесами компанії, що значно пришвидшує адаптацію.
  • Посилений фокус уваги на бренд роботодавця. За нинішніх умов у боротьбі за таланти неабияку роль буде відігравати бренд роботодавця. На сьогодні кандидати віддають перевагу компаніям, які вийшли з російського ринку, надають підтримку сім’я працівників та сприяють волонтерству.
  • Побудова стратегічних програм на розвиток лідерства та кризовий менеджмент. У воєнних умовах необхідно мати кваліфікованих лідерів, які зможуть ефективно та якісно управляти кризовими ситуаціями, командами і приймати швидкі рішення. HR може сфокусувати увагу на розвитку навичок лідерства серед працівників.

Отже, зважаючи на складний соціальний і економічний контекст, українські HR-и у 2024 році мають приділяти значну увагу питанням психологічної безпеки, розвитку комунікацій та підтримці співробітників.

Сьогодні важливо створювати комфортну атмосферу в компанії, яка допоможе працівникам подолати стресові ситуації, пов’язані з війною. Зокрема, HR-и мають активно сприяти розвитку навичок самостійності та самореалізації серед персоналу. Це можна реалізувати за допомогою організації навчальних програм, підтримки в розвитку кар’єри та стимулювання саморозвитку.

Читайте ще: Словник HR-спеціаліста: 50 абревіатур, які має знати кожен фахівець