Конфлікти в будь-якому контексті ніколи не приносять нам задоволення. Часто проблеми стають ще складнішими, якщо сторонам не вистачає навичок розв’язання конфліктів і загальних комунікативних компетенцій. 

Говоримо про те, якими бувають скіли для врегулювання суперечок і як різні стратегії можуть бути корисними в різних ситуаціях — все про те, як впоратися з будь-якими конфліктами, зі статті Conflict Resolution Skills: What They Are and How to Use Them.

Що таке навички розв’язання конфліктів?

Ці компетенції є «набором інструментів» для управління суперечками. Володіння ними може допомогти вам підходити до конфліктів із терпінням, логікою та аргументацією, щоб уникнути плутанини та негативу. Більшість людей здатні навчитися стратегій розв’язання конфліктів — з акцентом на взаємну повагу та з метою зміцнення миру навички управління суперечками можуть допомогти створити здорові комунікативні стосунки, які принесуть користь усім учасникам процесу.

Чому навички розв’язання конфліктів настільки важливі?

Конфлікт — частина нашого життя. Це природне та часто здорове явище, спричинене відмінностями та розбіжностями. У вас може виникнути конфлікт із друзями, членами родини чи колегами, та вам, можливо, знадобиться вміти продуктивно вийти з ситуації. Навички розв’язання суперечностей, практика відкритого спілкування, активне слухання та терпіння можуть призвести до мирних рішень, які сприятимуть безпечному середовищу на роботі та в повсякденному житті.

Які компетенції допомагають у розв’язанні конфліктів?

Існують різноманітні стратегії, які допоможуть вам впоратися з суперечками продуктивним і мирним шляхом.

Активно слухайте

Наближаючись до конфлікту, переконайтеся, що ви дійсно слухаєте та чуєте, що говорить протилежна сторона. Зробіть крок назад від ситуації та своїх почуттів і спробуйте подивитися на речі під іншим кутом. Працюючи над тим, щоб зрозуміти точку зору іншої людини, ви робите активні кроки щодо деескалації поточного конфлікту. 

Практикуючи активне слухання, важливо проявляти емпатію та підтверджувати те, що говорить інша людина. Аби співрозмовник відчув себе почутим, ставте відкриті запитання, щоб показати, що ви розумієте, про що йде мова. Щоб активно слухати іншу людину, вам потрібно виявляти до неї емпатію та співпереживання.

Прагніть компромісу

Якщо під час дискусії ви опинилися у глухому куті, спробуйте знайти компроміс. Компроміс — це спосіб врахувати почуття та думки інших і знайти рішення, яке принесе користь усім залученим сторонам.

Управляйте стресом

Конфлікт може дуже легко зазнати ескалації, якщо сторони перебувають у стані стресу. Пам’ятайте: у кожного своя точка зору. Нагадайте собі, що ви не можете змінити думку чи реакцію інших людей. Якщо вам потрібно полегшити ситуацію, все, що ви можете зробити, це зменшити свою реакцію та зберігати спокій.

Якщо вам складно керувати своїми емоціями в розпал суперечки, варто відірватися від поточного конфлікту. Коротка перерва може допомогти вам охолонути та набути перспективи. Ви можете виявити, що прогулянка, медитація чи ведення щоденника є корисними інструментами для переосмислення конфлікту.

Залишайтеся терплячими

Терпіння — це чудова стратегія для розв’язання конфліктів. Щоб зберегти дискусію помірною, важливо зробити глибокий вдих і спробувати зрозуміти інших людей. Коли ставитеся до конфлікту неупереджено, ви готові практикувати розуміння та співчуття до інших. Терпіння — це не навичка, яку можна розвинути миттєво, але вона важлива. Дайте собі час не поспішати, по-справжньому обміркувати все та перефокусувати свої емоції.

Будьте чуйними

Емпатія — одна з найважливіших комунікативних навичок, яку необхідно розвивати, оскільки вона дозволяє по-справжньому розуміти почуття інших. Ви повинні знайти час, щоб побачити іншу точку зору та зрозуміти цілі, мотивацію та больові точки інших, щоб знайти ефективні рішення, які задовольнятимуть потреби кожного.

Займайтеся саморефлексією

Коли ви шукаєте вихід із конфлікту, один зі способів відкритися для поглядів інших людей — спочатку перевірити власну точку зору. Чому ви відчуваєте те, що відчуваєте? Що сподіваєтеся отримати? Ставлячи собі ці та інші запитання, можете почати бачити, як ваші бажання та потреби збігаються з бажаннями та потребами інших.

Як покращити свої навички розв’язання конфліктів?

Найкращий спосіб розвинути свої здібності розв’язання конфліктів — застосовувати їх на практиці. Однак ви можете зробити багато речей, щоб поліпшити свої навички, коли не відчуваєте конфлікту.

Практики саморефлексії чудово підходять для особистісного зростання та розвитку навичок розв’язання суперечностей. Якщо хочете вдосконалити свої компетенції, ви можете вести щоденник або медитувати.

Поставте собі такі запитання:

  • Як я реагую на конфлікт? Чому я так реагую?
  • Як я можу передати свої почуття? Які кроки я можу зробити, щоб покращити свою комунікацію?
  • Чому мені сумно? Що мені потрібно для розв’язання цього конфлікту?

Практика саморефлексії є ефективним інструментом, який дозволяє вам краще розуміти почуття та думки інших.

Читайте ще: Щоденні мітинги: як зробити їх продуктивними й цікавими для команди?