Поради для роботодавців

Занадто добре: чому токсична ввічливість шкідлива

Уявіть ситуацію: ви зібралися з партнерами по бізнесу, щоб вирішити важливе робоче питання, йшли до цього тривалий час. Але в результаті зустрічі окрім рукостискань, усмішок та поплескувань по плечу нічого не отримали, продовження буде в телефонному режимі або за допомогою листування. Ви не можете нічого зрозуміти – все ніби гаразд, всі посміхаються, але результату немає.

У бізнес-середовищі партнери/колеги часто переступають межу від просто ввічливості до надмірної. Не дуже добре, коли в робочому оточенні є люди, які не викликають симпатію, але й недобре, коли є занадто ввічливі колеги. Вони завжди кажуть «будь ласка» і «дякую», майже ніколи не підвищують голос, називають підлеглих друзями. Проте надмірна ввічливість негативно впливає на бізнес.

Підводні камені надмірної ввічливості на роботі

  • Деяким керівникам/співробітникам важко бути наполегливими та рішучими, вони уникають вирішення навіть повсякденних робочих питань через ввічливість: не реагують на запізнення працівників, невиправдану відсутність на роботі, погану поведінку та продуктивність – це все негативно впливає на бізнес.
  • Декого навіть можуть підвищити через ввічливість, але це пастка. В результаті, коли таким працівникам доводиться керувати іншими, вони діють пасивно: бояться когось засмутити, взяти на себе відповідальність за прийняття рішень, їм доводиться стримуватися, вони часто почуваються винними через свої слова та дії.
  • Існує зв’язок між наполегливістю та продуктивністю. Чим наполегливіший керівник, тим він успішніший. Проте зазвичай у моменти наполегливості занадто ввічливого керівника не сприймають серйозно – у колективі можуть виникати суперечки та конфлікти. Тому керівникам важливо знати, коли потрібно натиснути, щоб отримати результат, а коли – краще поступитися. 

Надмірна ввічливість погіршує якість роботи

Працівників хвалять за некомпетентність, а це заохочує їх залишатися на своїх місцях. У них немає сенсу працювати краще або шукати нову роботу, адже всіх і так все влаштовує. Некомпетентність часто дратує, якщо працівник погано справляється зі своїми обов’язками, ви не повинні це приховувати, адже інколи чітка, справедлива реакція – непоганий мотиватор працювати краще.

Колеги/підлеглі можуть користуватися вами

Деякі працівники можуть сприйняти вашу ввічливість як слабкість. Адже переконані, що ви не заступитесь за себе, тож вами можна і маніпулювати. І як тільки ви почнете робити все, що від вас просять колеги, вони просто «сядуть вам на голову». Якщо маніпуляції вчасно не зупинити, вони повторюватимуться знову і знову.

Вас не слухатимуть

Навіть в ситуації, коли ви говоритимете «ні», вони чутимуть «так», вмовлятимуть вас робити те, чого насправді не хочете. Робитимуть все для того, щоб «ні» перетворилося на «так». Користуватимуться вашою безвідмовністю, проситимуть постійно про допомогу та послугу. Навчіться говорити «ні», пам’ятайте, що відмова не робить вас поганим/поганою.

Колеги/підлеглі очікуватимуть від вас більшого

Як тільки ви завоюєте репутацію безвідмовного колеги/керівника, підлеглі можуть сприймати це неправильно, наприклад, коли відстоюватимете свою думку. Якщо вирішили змінити тактику поведінки (стати більш наполегливим, наприклад), вони можуть навіть розчаруватися. Навіть якщо ваша поведінка буде цілком виправданою, для когось вона буде егоїстичною та несправедливою (на відміну від поведінки, до якої всі звикли).

Вас можуть вважати нудним та підозрілим

Через надмірну ввічливість у колективі вас можуть вважати пасивним та безхребетним. Тому потрібно вміти проявляти характер, коли ситуація цього вимагає.

Дехто може засумніватися, чи ваша ввічливість не пов’язана з прихованими мотивами. Тому вас можуть сторонитися та не довіряти, влаштовувати перевірки. Навіть якщо ви щирі у своїх емоціях і проявах. Відтак важче налагоджувати зв’язки з колегами у колективі.

Ви забуваєте про себе

Якщо ви приділяєте всю увагу іншим, бракує часу, щоб зосередитися на собі та власних проєктах. Це може викликати невдоволення особистим життям та роботою. Прислухайтеся до себе та зрозумійте, що потрібно вам, що відчуваєте ви. Поставте себе та своє життя на перше місце. Прийміть, що догодити всім неможливо, і що ваше життя – це ваша відповідальність.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password