Спеціалісти по всьому світу залишають робочі місця в пошуках кращих можливостей — хвиля звільнень стрімко поширюється багатьма організаціями та може торкнутися вашої. Однак у вас є шанс використати це як можливість залучити неймовірних нових фахівців, водночас зберігши свої найкращі таланти.

Це означає, що вам потрібно зосередитися на стратегіях наймання й утримання, які дійсно є ефективними. І зосередитись необхідно спочатку на утриманні, а потім – на залученні. Якщо ви зможете утримати своїх співробітників, це скоротить обсяг роботи, яку вам доведеться виконати для рекрутингу нових працівників. І пам’ятайте також, що хороший набір персоналу означає менше проблем з утриманням. Залучення правильних людей на правильну роботу означає, що вони залишаться з вами довше.

Розглянемо перевірені стратегії зі статті Want to hire great people and keep them from quitting? 4 strategies that work, які справді працюватимуть для вашого бізнесу.

Наймайте за потенціал, а не за досвід

«У вас має бути вища освіта та п’ятирічний досвід роботи». Ці типи вимог є стандартними для оголошень про вакансії, але дослідження доводять, що для багатьох посад співробітникам все одно необхідно буде освоїти 10 додаткових навичок протягом наступних 18 місяців.

Іншими словами, навіть якщо ваш новий співробітник сьогодні відповідає всім вимогам до роботи, йому знадобляться ще 10 нових компетенцій, коли він опанує посаду.

Якщо ви наполягаєте на тому, щоб кожен претендент мав усі ці скіли одразу, у вас може вийти дуже короткий список кандидатів — і ви все одно візьмете на роботу когось, чиї навички можуть застаріти вже через місяць. Натомість вам слід шукати людей, які мають міцну та різнобічну основу, а також здатність і бажання навчатися нового.

Пам’ятайте про це також при виборі стратегії наймання й утримання. Часто компанії не хочуть просувати членів команди зсередини, бо їм потрібен хтось на цій посаді, хто може взятися за справу. Ця стратегія заперечує реальність, тому що позиція все одно зміниться. Утримуйте своїх найкращих співробітників, підвищуючи їх і просуваючи на відповідальні посади.

Ставте запитання своїм співробітникам

Чи знаєте ви, що робить ваших працівників щасливими? Чи знаєте, що робить їх нещасними? Якщо ні, ви можете натрапити на труднощі, намагаючись утримати хороших фахівців.

Маргарет Роджерс, віцепрезидентка Pariveda Solutions, каже, що хоча компанії вкладають кошти в навчання та розвиток, вони часто роблять це, не консультуючись із членами команди.

Ви повинні знати, чого хочуть і чого потребують ваші співробітники, перш ніж розробляти свої освітні програми. Ось кілька запитань, на які вона рекомендує звернути увагу під час проведення опитувань співробітників:

  • Які напрями вашої роботи є найцікавішими та найкориснішими?
  • Які напрями ви вважаєте зараз найскладнішими?
  • Що ви робите для досягнення короткострокових і довгострокових кар’єрних цілей?
  • Чи є інші проєкти, спільноти або додаткові обов’язки, частиною яких ви хотіли б стати?
  • Чи є щось, що вам цікаво, що ви ще не змогли вивчити?

Знання відповідей на ці запитання допоможе вам адаптувати свої програми навчання та розвитку не тільки до того, що принесе користь вашій компанії, а й до того, що принесе користь вашим співробітникам. Ви не утримаєте людей, якщо вони не бачать потенціалу зростання у вашій організації, тому переконайтеся, що знаєте, чого вони хочуть і з’ясуйте, як ви можете допомогти їм отримати це.

Слідкуйте за своїми конкурентами

Ви можете думати, що ваші зарплати відповідають ринковим ставкам, бо так було минулого року. Але це зовсім не означає, що сьогодні це досі так.

Пам’ятайте: ваші конкуренти щодо залучення та утримання — це не просто люди, які виробляють і продають аналогічні товари та послуги; це також ті, хто наймає людей, схожих на ваших співробітників.

Окрім зарплати люди шукають гнучкість. Робота з дому або гібридний графік, який відповідає стилю життя, — інші компанії можуть вже пропонувати це кандидатам. Якщо ви хочете зберегти своїх співробітників і найняти нових, вам потрібно бути динамічними та гнучкими.

Вивчайте свої результати та дійте відповідно до них

Хоча це може здатися не технікою рекрутингу, це допоможе вам скоригувати свої процеси. Пітер Капеллі, професор менеджменту Уортонської школи бізнесу в Пенсільванії, зазначає, що дуже мало компаній детально відстежують свої процеси наймання й утримання персоналу. Ви не покращите рекрутинг, якщо не знаєте, що працює, а що ні.

І якщо ви зараз не думаєте про стратегії залучення й утримання, вам потрібно це робити. В іншому випадку глобальна хвиля звільнень вдарить по вашій компанії, та конкуренти заберуть ваших найкращих людей. Не дозволяйте цьому статися з вами.

Читайте ще: Як скласти індивідуальний план розвитку для співробітників?