Ситуація, в якій ми опинилися, на перший погляд змінила все, що будо для нас повсякденним. Наразі ми пристосовуємося до нового ком’юніті онлайн. Що важливо робити, щоб бути в піднесеному стані вдома та ефективно працювати?

Оксана Гринь,
бізнес-тренер, HR-консультант

Усвідомте, що ви – творець. Все, що відбувається навколо, залежить тільки від вас. Уявіть, що ви за кермом автомобіля і ви вирішуєте, якою дорогою вам їхати, коли і де зупинитись, щоб роздивитись те, що зацікавило. І раптом щось вийшло у вашому автомобілі з ладу, ви вимушені зупинитись на деякий час і чекати. І лише від вас залежить: це буде втрата часу або ми його використаємо продуктивно. Відчуваєте власну відповідальність за свій час? Це дуже схоже на те, що ми працюємо по домівках і кожен живе своїми турботами, а іноді все валиться з рук тому, що темп життя змінився. І що може зарадити?

1. Антикризовий підхід

  • Окресліть аспекти, які обмежують ваш звичний спосіб життя.
  • Розділіть на дві групи: маю вплив/не маю впливу. Це потрібно, щоб зрозуміти, як із обмежень отримати максимум користі.
  • Розробіть план заходів для групи «маю вплив». Щоб сформувати такий план, треба відповісти на питання: «Що я маю зробити, щоб це змінилося?» та «Якщо я це зроблю, як моє життя/справа покращиться?».
  • Зафіксуйте та втілюйте план у життя та аналізуйте успіхи та відхилення. Обов’язково окресліть дедлайни або системність усіх дій, які будете втілювати.

2. Прийняття

Не треба боротися з ситуацією, над якою ми не маємо влади. Сприймайте все з погляду парадигми «виграш/виграш». Ця парадигма застосовується в переговорах. Наразі наш опонент – «самоізоляція». На деякий час вона перемогла нас. Тож сприймайте ситуацію як нові можливості.

3. Віддалена робота

Жах чи суцільні переваги? Напишіть перелік переваг роботи вдома. Наприклад: ви обідаєте зі своєю родиною, п’єте каву в перервах зі своєю другою половинкою, може дозволити собі поніжитися зранку у ліжку довше. Цей перелік можна продовжувати. Ви здивуєтеся, скільки гарних речей з’явилося в вашому житті. А про деякі ви навіть мріяли, і ось ваші бажання здійснилися. Правда ж, чудово?

4. Енерджі-стан

Поповнюйте запаси енергії: пийте воду, робіть зарядку, а краще знайдіть вид активності, який можна проводити вдома (танці, силові тренування та ін.). Спорт дуже дисциплінує, загартовує характер, силу волі та самоорганізацію. Можете навіть вносити до плану дня зарядку та час для спорту.

5. Статус «онлайн»

Інтегруйте в свою роботу онлайн-ресурси, які допоможуть взаємодіяти. Наприклад, Miro – ресурс для мозкових штурмів, систематизації ідей тощо. Не переймайтеся, що він англійською, там легко розібратися та використовувати його. Можна впровадити тематичне спілкування наживо в корпоративному чаті . Зберіть ідеї для спілкування та проголосуйте за них у Телеграмі в @VoteBot. І, наприклад, запровадьте системні тематичні збори під егідою «Ранок. Кава. Гарні новини». Ініціюйте таку традицію. Це буде актуально навіть вдома, щоб вести бесіду в позитивному напрямку і думати більше про хороше.

6. Змініть фокус

З «самоізоляції» на «усамітнення» або «самоналаштування». Ви будете здивовані, як все довкола запрацює на вас. Ми можемо спілкуватися, просто іншими способами комунікації (Skype, Zoom, Viber та ін.). Все залежить від того, через яку призму ми дивимося на все. Фокус «усамітнення» або «самоналаштування» передбачає спокій, рівновагу, гармонію. Само цього зараз нам не вистачає. Так сформуєте цей збалансований внутрішній стан.

7. Живіть у сьогоденні

Дивіться частіше у вікно та милуйтесь тим, як розквітає природа, слухайте, як співають птахи. Час знизити темп життя, щоб помічати та відчувати смак кожного дня. Спитайте себе: «Коли востаннє ви просто сиділи з чашкою кави біля вікна або на балконі та насолоджувались?». Зробіть це зараз.

8. Окресліть свою територію

Облаштуйте своє місце. Воно має вас надихати. Ви завжди хотіли затишне місце для роботи або відпочинку, де буде все так, як ви мріяли? Ви можете його створити власноруч: трохи фантазії, і готове місце, де хочеться і працювати, і просто випити чашечку кави та усамітнитися.

9. Планування – наше все

Плануйте робочій час та особисті й хатні справи. Підтримуйте рівновагу між робочим часом та особистим життям. Не треба працювати цілодобово. Ви швидко будете втомлюватися та відчуєте, що виснажені і не маєте настрою. Завдання фіксуйте та викреслюйте, щоб відчути психологічно, що виконуєте свою роботу. Стежте за тим, що встигли, а що залишилось. І аналізуйте. Можливо, ви відволікаєтеся, окресліть фактори, які забирають час. Великі завдання розділяйте на менші та робіть все поступово.

В тривожній ситуації дуже важлива підтримка, спілкування з однодумцями і можливість відчувати себе частиною соціуму. Де можна поспілкуватися з колегами за кавою та обмінятися думками? 16 квітня приєднуйтесь до події HR MOST Online-конференція для HR та бізнесу, отримайте реальні інструменти від експертів та підтримку.