Справи, які були залишені на «після свят» наздогнали всіх, до них додалися нові завдання, незібраність та прокрастинація. Як підсумок маємо аврал на роботі, небажання його розбирати та відчай від усього, що навалилося. Хоч графіки відключень світла і навчили нас неабиякого рівня тайм-менеджменту, все ж у січневий період мало хто може похвалитися продуктивністю. Тому сьогодні зібрали 10 коротких та дієвих порад, які допоможуть вам увійти в робочий ритм та встигнути все.

Розпочнемо з аналізу

Перший етап до кращого керування часом – аналіз усіх аспектів, на які ви витрачаєте час. Оберіть для аналізу собі день або кілька і записуйте все, на що йде ваш час із фіксуванням реальних годин (можна робити скріни на телефоні, або записувати час на диктофон).

Далі випишіть усе в єдину таблицю і згрупуйте завдання за категоріями. Визначте, на які справи часу йде більше, на які – менше та запишіть їх за зменшенням. Наприклад, у вас вийшло 5 категорій: робота, відпочинок, домашні справи, спорт, догляд за собою. Для зручності, особливо, якщо категорій більше, можна проставити бали для кожної та починати виписувати від категорії з найбільшою кількістю балів.

Ось приблизна пріоритетність для зазначених вище категорій:

  • робота;
  • домашні справи;
  • відпочинок;
  • догляд за собою;
  • спорт.

Наступним етапом буде – пошук втраченого часу. У вашій таблиці необхідно проставити час, який ви хотіли б або маєте витрачати на зазначену діяльність. Додайте всі зазначені часові проміжки – попереджаємо, у вас може бути понад 24 години. Щоб найкраще оптимізувати свій час, потрібно шукати варіанти для кожної з категорій. Правильні рішення дозволять вам звільнити такі необхідні години для категорії, якій хочеться приділити більше уваги або просто для сну.

Встигаємо все

В основі ефективного управління власним часом – планування. Далі наводимо конкретні поради, які допоможуть його покращити та все ж почати встигати більше.

  1. Реальні плани. Під час планування свого дня-тижня-проєкту ставте лише плани, які реально виконати вам. З огляду на фізичні, фінансові чи моральні можливості саме ваші. Тобто «стати мільйонером через місяць» у вас вийде навряд. І такі нездійсненні плани будуть лише відволікати від виконання решти завдання та зʼїдати час.
  2. Фізично зафіксовані плани. Роздуми про наступний день перед сном звісно корисні, але якщо ви не запишете ці плани у нотатник, то наступного дня можете про них і не згадати. Тож запамʼятайте: плани, які не зафіксовані фізично на папері чи в електронному вигляді, – не існують.
  3. Починайте з найважчого. Виконувати заплановані справи краще з найбільш неприємного, важкого чи того, яке хочеться робити найменше. Адже після його виконання ви почуватиметеся вільними, а якщо відкладете його наостанок, то весь день будете думати про неминучість і можете все ж не встигнути його зробити сьогодні.
  4. Галочка за виконання. Обовʼязково відзначайте справи, які ви виконали – і в паперовому, і в електронному форматі. Це дасть психологічне розуміння – я зробив це.
  5. Похвала і винагорода. Ви великий молодець, що рухаєтеся за планом, нагадуйте собі про це після кожного виконаного завдання. А за великі справи нагородіть себе, наприклад, прогулянкою чи чашкою кави поза офісом.
  6. Облік досягнень. Записуйте не лише, що вам потрібно зробити, а й те, що ви зробили та отримали успіх. Заведіть окремий записник, куди будете вносити найголовніші завдання і підбивати підсумки, особливо наприкінці року, буде легше.
  7. Виходьте за межі. За наявності ресурсу не обмежуйтеся лише заданими завданнями, виходьте за їх межі та досягайте ще більшого.
  8. Лінощі поза забороною. Не потрібно забороняти собі лінуватися час від часу. Адже інколи бажанням лінуватися організм сигналізує нам про втому, дайте йому відлежатися, коли це дуже необхідно.
  9. Право на помилку. Не картайте себе, якщо помилилися, або не змогли виконати завдання. Краще зробіть висновки та скорегуйте подальші плани.
  10. Турбота про себе. Не забувайте у гонитві за досягненнями та виконанням всього наміченого турбуватися про себе та проводити час з рідними та друзями. Жодні справи не варті того, щоб за ними не встигати спілкуватися з близькими.

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: 20 професійних навичок, що стануть найважливішими у 2023 році