Статистика свідчить: якщо відгукнутися на сім вакансій, то мінімум від однієї матиме позитивний зворотний зв’язок. Не обов’язково офер, але запрошення на співбесіду — точно. Ділимося лайфхаками, які допоможуть покращити цю статистику.

Два основні міфи роботи з текстами:

  • Кожен може цим займатися. Багатьом здається, що увійти в професію легко і багато знань для цього не потрібно, на відміну від інших онлайн-професій. Наприклад, дизайнер вивчає для роботи Photoshop, композицію, роботу з кольорами. Програміст  — редактори коду, фреймворки, скрипти та синтаксис різних мов. А автор текстів — відкрив Google Docs і вже працює.
  • Це — творча робота. Звісно, творчість у цій сфері присутня, але не на 100%. Редактори, копірайтери, новинарі, зокрема, працюють з цифрами та фактами. 

Щоб знайти роботу у сфері медіа, копірайту та редактури, цих міфів краще уникати та відгукуватися на вакансії, не опираючись на них.

Зазвичай у резюме кандидати демонструють кращі свої роботи: сайти, пости, фото тощо. І чим більше, тим краще. Адже кількість говорить про досвід, а якість — про рівень кандидата.

Вакансія очима рекрутера/HR-а

Чим привабливіша компанія — тим більша конкуренція за посаду, адже кожен хоче писати для умовного Forbes. Але мало хто дійсно відповідає вимогам.

Низький поріг входу у професію та ставлення до професії як до творчості створює ілюзію доступності роботи. Так, HR отримує по 100 відгуків на вакансії на день, але серед них губляться дійсно цінні кандидати.

У HR-а є лише одна хвилина на кожен відгук. Тому він віддасть перевагу структурованим вакансіям, які можна легко вивчити і дізнатися якомога більше про кандидата.

Тому дуже важливо для кандидата вказати досвід, який відповідає вимогам вакансії. Навіть якщо досвіду небагато, HR уважно прочитає CV, яке має чітку структуру. Якщо перед HR-ом буде одне структуроване резюме, що відповідає запиту, і ще 99 відгуків з безліччю посилань, прикладів та абзаців тексту — на що він зверне увагу? Звісно, він в першу чергу він прочитає один структурований відгук, а решту — пізніше.

Роботу отримує не той кандидат, в якого більше досвіду, а той, чиє резюме помітили та запросили на співбесіду.

Структура сильного резюме для копірайтера, новинаря та редактора

Насправді підказки для створення резюме можна знайти у вимогах до посади. Існує в середньому від 3 до 8 вимог на вакансію.

Вимоги до вакансії редактора з навичками SEO-оптимізації

Візьмемо, до прикладу, вакансію редактора, бачимо лише 7 вимог до кандидата. Не обов’язково, щоб досвід відповідав вимогам точно. Головне — зберігати вектор та відповідність між досвідом роботи та задачею, яку ставить редакція перед шукачем. Тобто достатньо 3-8 кейсів, щоб показати здатність виконувати поставлені завдання.

Якщо немає релевантного досвіду, обираємо схожий та пояснюємо, як він допоможе у роботі. Це краще, ніж велика кількість хаотичних прикладів робіт, навіть якщо варті уваги.

Добираємо приклади робіт

Структура відгуку на вакансію у сфері медіа має приблизно такий вигляд:

Підготуйтесь

Корисно вивчити компанію перед відгуком. Якщо робота зацікавила — корисно перейти на сайт і почитати матеріали. Це допоможе зрозуміти правила тексту: наприклад, як вони пишуть заголовки, вступи, новини, коли додають посилання на інші статті, чи багато використовують цитат тощо.

Приблизно зрозумівши структуру текстів, можна написати кілька матеріалів самостійно. Після чого додати ці роботи до відгуку та пояснити, чому обрали саме такий матеріал, скільки часу на це витратили.

Не додавайте багато посилань

Намагайтесь показати роботу в файлі портфоліо. У рекрутера може бути обмаль часу і він не буде переходити за всіма посланнями, читати статті на іншому сайті, повертатися в портфоліо. Наприклад, якщо мова йде про пост в Instagram — зробіть скріншот і прикріпіть його до портфоліо.

Резюме в PDF- чи RTF-форматах з активними посиланнями

Можна дати посилання на Google Drive, але в папці HR-у доведеться розбиратися з файлами, шукати схожі приклади статей, зрозуміти, яку користь вони принесли компанії. Це довго. Документ в RTF-форматі — це швидко. Відкривається в будь-якому редакторі, всі посилання клікабельні, картинки не втрачають якості. Це економить час HR-а, резюме приємно дивитись, воно приверне увагу на фоні хаотичних відгуків.

Скористайтесь редактором резюме на сайті robota.ua. Ви також зможете завантажити його у зручному форматі та відгукуватися на вакансії на будь-якому сайті, фриланс-біржах тощо.

Як завантажити резюме у форматі RTF?

Актуальні вакансії в медіа, копірайтингу та редактурі

   Сергій Мачуський, автор медіаплатформи budni

Читайте ще: Як змінити кар’єру в будь-якому віці? 9 важливих кроків