Поради для роботодавців

Як утримувати «зіркових» співробітників у 2021 році: детальне керівництво

Після пандемії, яка буквально «збила з ніг» як більшість людей, так і бізнес – питання щодо утримання співробітників займає перше місце у топі турбот роботодавців. Наслідки від кризи COVID-19 призвели до повного перезавантаження всіх HR-процесів і корпоративної культури компаній загалом. Віддалена робота – одна з причин. За даними CNBC, у 2021 році кожен четвертий американець буд працювати віддалено. Також дослідження показало, що у 2025 році працювати дистанційно буде на 87% більше співробітників, аніж до початку пандемії.

Ще один цікавий факт: запити «робота з дому» в Google US у березні 2020 року зросли на 309% в порівнянні з 2019.

У зв’язку з тотальним переходом на віддалену роботу, критичним дефіцитом талантів і повною трансформацією ринку в сторону кандидатів – утримання співробітників стало must-have фактором.

Що таке утримання співробітників, добірка найважливіших статистичних фактів і як HRIS/HRM-система HURMA допомагає HR-фахівцям утримувати ключових фахівців – розповідають експерти HURMA.

Не йди – почнімо все з початку: важливість утримання і чому співробітники все ж таки йдуть

На пошук і залучення талановитих фахівців у компанію витрачається багато часу. В середньому на закриття одної вакансії рекрутерам потрібно 52 дні, не кажучи про витрати на адаптацію та навчання нового співробітника. Талановитих і продуктивних співробітників, які давно працюють в компанії й приносять результат, замінити дуже важко. Набагато легше вжити заходів, щоб їх утримати. Але перед цим потрібно розуміти причини, чому саме «зірки гаснуть».

Чому співробітники залишають компанію?

Співробітники можуть звільнятися через низку причин, які жодним чином не залежать від компанії, наприклад, переїзд або зміна спеціалізації. Але також ще причини, які залежать від компанії.

  • Відсутність зворотного зв’язку

Якщо менеджер зовсім не надає зворотний зв’язок або ж робить це нерегулярно й несистемно, співробітники не розуміють, як вони працюють. За даними Gallup, 70% співробітників не отримують достатньої кількості спілкування з керівництвом. Така невідомість позначається на залученості й продуктивності співробітників негативно. За оцінками Gallup, відстороненість співробітників від робочих процесів обходиться компаніям в 550 млрд доларів на рік.

  • Професійне вигорання

95% HR-менеджерів вважають, що вигорання негативно впливає на утримання персоналу, оскільки плинність зростає. Професійне вигорання – серйозна проблема, якій легше запобігти, аніж розгрібати наслідки. Тому потрібно слідкувати за настроєм співробітників, об’ємом їх роботи, призначати зустрічі 1:1, загалом, тримати руку на пульсі.

  • Відсутність перспектив для розвитку, нерегулярний перегляд заробітних плат

Співробітники компанії сподіваються, що з часом у них буде можливість отримати кращу посаду й більшу заробітну плату. І це нормально, оскільки означає більшу відповідальність і професійне зростання.

Якщо співробітники не бачать можливостей для просування в компанії, то й не бачать сенсу продовжувати працювати. За даними опитування компанії The Harris Poll, саме відсутність кар’єрного зростання є одною з основних причин звільнення.

  • Непорозуміння з менеджером

За даними опитування Gallup, у якому брали участь більше мільйона співробітників, 75% спеціалістів звільняються саме через свого менеджера. Тобто вони йдуть від керівника, а не від компанії.

Відносини з безпосереднім керівником мають вирішальне значення для кількох факторів успіху співробітників, включаючи продуктивність, моральний дух і залученість. Але розрив цих відносин з певної причини може привести до недовіри, занепокоєння і незадоволення роботою.

Дослідження CareerAddict показало, що для 79% співробітників погані відносини з менеджерами – ключовий фактор для звільнення. Четверо з десяти заявили, що повернуться на роботу, якщо їх колишній бос зміниться.

HURMA System – помічник в утриманні співробітників

Як автоматизація та впровадження HRIS/HRM-системи може допомогти утримати й залучити кращих фахівців? Розповідаємо та показуємо покроково 😉

Все починається з найму й рекрутингу

Якщо з самого початку найняти відповідного кандидата, який розділяє цінності компанії, утримувати його буде набагато легше. До того ж вдалий найм допомагає компанії заощадити кошти. За даними SHRM, пошук і найм нового фахівця обходиться компаніям в 50-60% від зарплати співробітника, який пішов.

Як допомагає HURMA?

HURMA – система, штучний інтелект якої допоможе рекрутеру обрати найкращого кандидата. AI HURMA постійно самонавчається й оптимізує рішення, з огляду на велику кількість найрізноманітніших критеріїв.

Ось як це виглядає в системі:

Натиснувши на кнопку AI підбір, штучний інтелект HURMA сформує список із найбільш релевантних кандидатів для певної вакансії. Вибір фахівців відбувається на базі їхнього досвіду та навичок.

Висновок: отже, система HURMA допоможе рекрутеру спочатку підібрати відповідного кандидата, який стане залученим і мотивованим співробітником.

Онбординг і адаптація

Дуже важливо налаштувати співробітника на успіх з самого початку. Помилково думати, що онбординг – це лише ознайомлення новачка з робочими завданнями, командою та проєктом. Насправді онбординг передбачає знайомство співробітника з корпоративною культурою компанії, цінностями, підходами до роботи.

Якщо проводити онбординг правильно – співробітник надовго залишиться в компанії, в іншому випадку – він може покинути організацію впродовж перших 45 днів роботи.

На етапі онбордингу HR-фахівцю дуже важливо спілкуватися з новачком, надати йому всю необхідну інформацію, познайомити з колегами й, загалом, підтримувати його взаємодію з рештою співробітників.

Як допомагає HURMA?

У системі HURMA є все необхідне для успішної адаптації нових співробітників. Лише парою кліків ви можете швидко назначити й запланувати Welcome, Adaptation, Probation meetings, а також відразу на контрольній панелі побачити, скільки співробітників знаходяться на випробувальному терміні.

Призначення мітингів:

 

Інформація про співробітників на випробувальному терміні:

Сам новачок, своєю чергою, має доступ до інформації про компанію, а у розділі «Дерево компанії» може подивитися, хто із колег в якому відділі працює та яку посаду займає.

Висновок: автоматизація процесу призначення мітингів, диджиталізація адаптації новачків, допомагає приділяти HR-фахівцям більше уваги саме спілкуванню зі спеціалістом і надання йому зворотного зв’язку.

Зрозумілі й прозорі цілі

Дуже важливо, щоб співробітники розуміли, куди вони повинні зростати, які перед ними стоять цілі, чого їм потрібно досягнути та як їхня робота впливає на глобальні цілі компанії. Не менш важлива і прозорість. Співробітники повинні бачити не тільки персональні цілі, а й своєї та інших команд, а також всієї компанії, щоб точно розуміти для чого саме вони працюють.

Як допомагає HURMA?

У системі HURMA зручно й наочно реалізований розділ OKR (Objectives and Key Results). Він має деревоподібну структуру, де кожний співробітник за ланцюжком бачить, як його ціль впливає на досягнення інших цілей. Ви можете створити ціль, обрати її тип: персональна, командна чи компанії, призначити автора, визначити ключові результати, їх оцінку й терміни для досягнення. 

Регулярний зворотний зв’язок

Регулярне надання зворотного зв’язку покращує продуктивність працівників на 50%, результати бізнесу на 20%, знижує стрес і допомагає побудувати в колективі довірчі відносини. Всі ці фактори в кінцевому випадку впливають на зниження плинності персоналу та його утримання. У компаніях, де менеджери регулярно надають зворотний зв’язок, плинність кадру нижче на 14.9%, ніж в інших організаціях.

Зустрічі 1:1, Performance Review, інші мітинги допоможуть як у наданні, так і в отриманні зворотного зв’язку від співробітників. І дуже важливо, щоб у HR-фахівця компанії були всі, необхідні для цього, інструменти.

Як допомагає HURMA?

У системі HURMA є функціонал, що дозволяє за декілька секунд назначити співробітнику Performance Review:

А також шаблон анкети для зручного заповнення даних спеціалістом:

Відстежування овертаймів

Постійне переробляння – важливий дзвіночок, який каже HR, що у співробітника щось йде не так. Або він сам не може розпоряджатися часом, розставляти пріоритети, або ж його менеджер нерівномірно розподіляє завдання, через що фахівець змушений постійно працювати понаднормово.

Проблема у тому, що рано чи пізно співробітник втомиться й покине компанію. Тому HR і керівнику дуже важливо вчасно помітити системність перероблення й вжити заходів.

Як допомагає HURMA?

Time Tracking – функція, що допомагає вести облік робочого часу співробітників. Всі дані зберігаються в окремому розділі в системі, а також є можливість експортувати дані в таблицю Excel, щоб детальніше все розглянути або ж підрахувати.

Ось як виглядає заповнена таблиця у системі:

А ось так виглядають дані з таблиці у форматі Excel:

Завжди тримати руку на пульсі

HR – саме та людина, яка повинна завжди бути в курсі стану співробітників. Але як це зробити, особливо в умовах дистанційної роботи, коли не всі люди готові ділитися своїми переживання навіть під час живого спілкування, не кажучи вже про конференції в Zoom.

Але попри це, потреба в проведенні опитувань залученості чи лояльності, відстежування настрою співробітників й запобігання звільненню ключових фахівців нікуди не поділась. А ось потреба в автоматизації цих процесів однозначно збільшилась.

Як допомагає HURMA?

Для автоматизації цих процесів в системі є наступний функціонал: створення опитувань, моніторинг настрою і прогнозування ризику звільнення за допомогою штучного інтелекту. Тепер по черзі 😉

Опитування

В HURMA є можливість створити шаблони й назначити опитування, після чого всі співробітники отримають сповіщення на пошту, в систему й чат-бот в Telegram чи Slack з нагадуванням.

Моніторинг настрою

Елемент гейміфікації, який дозволяє HR-спеціалісту завжди бути в курсі настрою співробітників, їх проблем чи труднощів, про які важко розказати віч-на-віч. Як це працює? Коли співробітник заходить в систему, його зустрічають емоджі з певним настроєм. Людина обирає відповідний смайл і може залишити коментар з поясненням.

Прогнозування ризику звільнення співробітника

Завдяки багатоступеневим алгоритмам штучного інтелекту й аналізу сотень всіляких параметрів, HURMA обчислює ризик звільнення співробітника. Система виводить показники ризику у розділі «Співробітники». Середній ступінь позначається оранжевим кольором, а високий – червоним.

Точність цього прогнозу складає 85% і залежить від того, настільки якісно й повно HR-фахівці компанії заповнюють систему. Чим більший обсяг інформації в неї вносять, чим сильніше співробітники залучені в систему, тим точнішими будуть дані.

Автоматизація й утримання: кінцеві думки

Є два типи співробітників – одні приходять на роботу і йдуть додому за годинами, не докладаючи зусиль, а інші залучені в процес й насолоджуються роботою. Головне питання постає у тому – як же утримати залучених і мотивованих співробітників.

Саме утримання ключових фахівців стає пріоритетним завданням керівників і HR-менеджерів, оскільки саме ці фахівці приносять найбільший результат. А заощадити час, підібрати кращого кандидата й вчасно попередити про те, що фахівець знаходиться у зоні ризику звільнення – допоможе HURMA System.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password