Залишити все і почати життя спочатку  важке випробування для кожної людини. Війна навчила нас не здаватися та попри всі труднощі працювати та бути корисними на своєму фронті. Редакція медіаплатформи budni вирішила поспілкуватися з компаніями, які прийняли рішення перевести бізнес разом зі співробітниками в інші країни. Наша сьогоднішня історія про компанію WePlay Esports, яка відкрила офіс та релокувала частину команду до Лос-Анджелесу, водночас не закриваючи офіс у Києві. 

Ульяна Павловська, HR-директорка WePlay Esports

Де перебували співробітники у день повномасштабного вторгнення? 

На момент 24 лютого 2022 року частина наших співробітників (близько 20 осіб) перебували в Об’єднаних Арабських Еміратах, у відрядженні по роботі над кіберспортивним турніром. Усі вони виїхали з України ще до початку повномасштабного вторгнення та введення воєнного стану. На початку березня, коли проєкт було закінчено, постало питання, що і як буде краще для команди надалі. Частина співробітників хотіла повернутися до України. Деяким уже, на жаль, повертатися було нікуди.

Як прийняли рішення про релокейт? Як обирали країну? 

Ще з 2020 року, в рамках стратегії масштабування роботи компанії та виходу на нові ринки, WePlay Esports вела роботу над запуском та розробкою офісу та кіберспортивної арени в Лос-Анджелесі, США. Після початку повномасштабної війни прийшло усвідомлення, що потрібно прискорювати всі процеси, аби продовжувати роботу компанії. У стислі терміни нам вдалося прискорити технічне налаштування арени та зв’язок з київською студією. У червні 2022 року WePlay Esports Arena Los Angeles була офіційно відкрита.

Ми прийняли рішення, що оптимальним варіантом буде перевезти цю команду до Лос-Анджелесу.

З кожним співробітником було проведено індивідуальну бесіду про релокейт, а також обговорення його умов та термінів.

Оскільки більшість персоналу не мала дійсної американської візи, яка б дозволяла їм працювати легально в США, ми зі свого боку займалися юридичним оформленням дозволів – на це пішло в середньому від кількох тижнів до декількох місяців. Після отримання всіх необхідних документів ми почали поступово перевозили персонал до Лос-Анджелесу.

Паралельно з цим в Україні, на початку війни, ми організували офіс WePlay в Івано-Франківську, щоб усі співробітники, які тимчасово виїхали з Києва на Західну Україну, могли працювати у комфортних, звичних для себе умовах. У середині літа після деокупації Київської області персонал повернувся назад до офісу в Київ. 

З якими труднощами стикнулися ви (як роботодавець) та співробітники?

Головним завданням для нас сьогодні є створення work-war balance та підтримання здорового психологічного стану співробітників.

Основною проблемою, з якою ми стикнулися, є різниця в часі між Києвом та Лос-Анджелесом – 10 годин.

Коли в Сполучених Штатах робочий день тільки починається, в Україні день вже добігає кінця. У зв’язку з цим вести робочі зустрічі та листування між співробітниками на різних континентах складніше.

Щоб допомогти командам, ми розробили поради та рекомендації щодо спілкування зі співбесідниками у різних часових поясах. Про них ми регулярно нагадуємо через всі доступні корпоративні канали комунікації. Також було змінено політику щодо робочих годин – вони у нас нефіксовані. Співробітник може спільно з менеджером розробити графік, який, на його думку, буде найбільш сприятливим для його обсягу задач.

Навіть через рік війна продовжує сильно впливати на психологічний стан співробітників, незалежно від їхнього географічного положення. Щоб допомогти впоратися із цим, наша компанія надає послуги корпоративного психолога. Також раз на кілька місяців ми проводимо групові зустрічі з зовнішніми спікерами з тайм-менеджменту, підтримки психологічного стану, ведення домашнього бюджету тощо. Всі зустрічі записуються та публікуються у спільний архів з відео, доступ до якого є у всіх членів компанії у будь-який час.

Як вирішували питання з житлом для співробітників? Чи підтримували фінансово?

При релокейті в офіс WePlay у Лос-Анджелесі ми допомагаємо співробітникам з підбором та орендою житла: знаходимо відповідні варіанти, спілкуємося з рієлторами тощо. Також на період адаптації надаємо тимчасову фінансову допомогу на оренду приміщення. Після цього співробітники самостійно оплачують житло.

Як відбувався процес адаптації співробітників?

Це дуже індивідуальне питання. Ми розуміємо, що релокейт може бути як приємним моментом, так і досвідом, що травмує. Тому виходячи з цього, ми підбирали індивідуальні практики для кожного члена команди.

Наша компанія надавала можливість допомоги з релокейтом близьких родичів співробітників (партнера/партнерки та дітей), а також консультації з підготовки всіх необхідних для них дозволів на в’їзд у США – виключно на легальній основі, якщо це дозволяє чинне законодавство.

WePlay надає кілька вихідних, необхідних для «приходу до тями»: комфортного переїзду, облаштування житла та адаптації.

Також ми створили хендбук з корисними посиланнями та контактами за новим місцем проживання. Якщо комусь потрібна психологічна підтримка, ми продовжуємо політику роботи з психологом. Також є опція додатково займатись англійською мовою – у кожного члена команди є певна сума на місяць, яку він може витратити на навчання з вчителем, з яким йому комфортно займатись.

Як релокейт вплинув на робочі процеси?

Завдяки відкриттю арени та офісу в Лос-Анджелесі нам вдалося у рекордно короткі терміни укласти низку партнерств із місцевими гравцями ринку. Наприклад, WePlay Esports став продакшн-партнером Enthusiast Gaming для NFL Tuesday Night Gaming, американського щотижневого онлайн-шоу, де гравці та легенди НФЛ і геймінг-контент креатори змагаються між собою у популярних ігрових дисциплінах. Нещодавно закінчився пілотний сезон проєкту, у 2023 році планується запуск другого сезону. Команда, як дистанційно з України, так і в Лос-Анджелесі, працює над розробкою та реалізацією формату шоу, його дизайну та контенту, створенням комп’ютерної графіки та доповненої реальності для трансляції, а також технічним супроводженням. Якщо говорити про ефективність та швидкість роботи команд, то релокейт не сильно на це вплинув. Досвід роботи у короткі терміни над кіберспортивними турнірами, а також два роки діяльності в умовах пандемії, були корисними 🙂 

Які плани після нашої перемоги? Чи плануєте повертатися?

Основний план – продовжувати працювати на благо нашої команди та країни: створювати нові проєкти та формати, які будуть актуальні в усьому світі. Офіс WePlay в Україні ми не закривали, і планів щодо його закриття не маємо. 

Читайте ще: Підтримка українських виробників та благодійність на ділі: як вдалося запустити маркетплейс Made With Bravery в умовах війни