Корпоративна культура Катя Гончаренко редакторка напрямку пошукача
Case-study онлайн-конференція HR Competencies Day відбулася 25 листопада 2020 року. Організатор заходу – HR PRO Association. Стратегічними партнерами виступили SMART business, ANCOR Ukraine, ЮФ «Василь Кісіль і Партнери», генеральний партнер – robota.ua.
Експерти в галузі HR ділилися досвідом компаній під час COVID-19 і планами щодо розвитку підходів, говорили, зокрема, про те, як підвищити ефективність роботи на ремоуті та кваліфікацію менеджерів у нових реаліях, життєвий цикл компанії, ролі HR тощо.
На основі виступів HR-експертів конференції редакція ПроHR підготувала серію публікацій.
Юлія Ряховська, директор департаменту підтримки бізнесу МETINVEST, розповіла про онлайн-марафон як метод залучення співробітників на ремоуті; як обрати формат марафону та його складові, з огляду на цілі компанії та ефективну мотивацію членів команди до участі в марафоні.
Олег Давиденко, директор департаменту корпоративних комунікацій МETINVEST, зупинився на шляхах комунікації, ролі амбасадорів у залученні співробітників до марафону, позиціюванні топ-менеджменту в процесі комунікації тощо.
Передумови виникнення ідеї
- COVID-19: карантин та пандемія. З 17 березня 2020 року 5 000 співробітників компанії перейшли на віддалений режим роботи.
- Запуск системи управління знаннями. Створення онлайн-майданчика для обміну досвідом, пошуку корисної інформації (документів, навчальних матеріалів, вивчених уроків), консультації в «Спільноті практиків».
- Необхідність розвитку дистанційних форматів навчання. Навчання онлайн потребує розвитку спеціальних навичок як від співробітників, так і від методологів.
Бізнес-цілі
- Віддалена робота як новий формат роботи. Марафон для підготовки подальшого роллауту нового формату роботи.
- Просування бази знань. Підвищення активності використання та наповнення контентом бази знань.
- Адаптація для роботи в режимі карантину. Розвиток звички самоорганізації, обміну досвідом та безперервного навчання онлайн.
- Well-being в період карантину. Підтримка емоційної стабільності співробітників, зниження ризику емоційного вигорання.
- Удосконалення міжфункціональної взаємодії. Підтримка співпраці між підприємствами групи компанії.
Читайте ще:
Управління людським аспектом змін: як підвищити шанси організаційних трансформацій на успіх
Звідки брали теми
Балансна модель розвитку особистості (4 якості життя):
- Сенс (віра, переконання, цінність, цілі та плани на майбутнє, мрії).
- Стосунки/контакти (спілкування, традиції, сім’я, друзі, колеги).
- Тіло (здоров’я, харчування, спорт, сон, відпочинок, гігієна).
- Діяльність (робота, навчання, досягнення, фінанси, кар’єра).
Складові онлайн-марафону
- Тематичні блоки знань: регулярні пости (про всі сфери, на які впливає COVID-19).
- Спілкування в корпоративній спільноті (посилення відчуття причетності до спільноти компанії, створення емоційно позитивного бізнес-середовища).
- Напрацювання звичок для ефективної роботи в нових умовах (завдання для пропрацювання персональних установок).
- Мотивація та позитивні емоції (можливість впоратись з тривожністю в новій реальності за допомогою цікавих, різноманітних інструментів та гейміфікації).
Формати марафону
Навчальні пости:
- 1 пост щодня.
- Яскрава актуальна тема.
- Теорія + мотивація + практичні інструменти.
Навчальні тематичні пости дозволяють легко передавати інформацію:
- Звичні всім.
- Формат подачі (як пости в соцмережах).
- Яскрава подача матеріалу.
- Практичні інструменти, які можна застосувати тут і зараз.
- Привід обговорити тему в коментарях.
Завдання 2 типів:
Основні – дозволяють визначити переможця марафону (етапи):
- Поділитися знанням (книга, курс, вебінар).
- Пройти навчання.
Додаткові – дозволяють підняти динаміку в групі (завдання вихідного дня):
- Фіто-фото вихідний.
- А ким ти мріяв бути в дитинстві?
- Наймолодший співробітник і кіт.
Завдання виводять учасників з пасивної позиції глядачів:
- Потрібно докласти зусиль.
- Поділитися результатом.
- Подивитися на результат інших.
Найуспішніші формати марафону
Прямі ефіри
- Трансляція в Teams 1 раз в 2 тижні.
- Внутрішній модератор.
- Тривалість: 30 хвилин.
Інтерактивність:
- Краще запитання з групи в соцмережі.
- Запитання з чату трансляції.
У прямих ефірах взяли участь 8 лідерів компанії: члени правління та генеральні директори підприємств. Кожен з керівників ділився своїми порадами, досвідом і особистими історіями на тему марафону. Вони виступали амбасадорами теми та привертали увагу до важливих аспектів сьогодення в реальності.
Challenge:
- 500 годин в планці – вистояли 104 години.
- 9 000 000 кроків до хвиль Португалії – пройшли 9 073 786 кроків.
- Пройшли міста: Маріуполь, Запоріжжя, Кривий Ріг, Львів, Краків, Брно.
Спортивні завдання стали дуже популярними серед учасників марафону:
- Спільна активність.
- Принцип змагання.
- Підведення проміжних підсумків.
- Пізнавальні пости протягом челенджу.
Книжковий клуб:
- Електронна бібліотека Alpina Digital.
- 450 стартових підписок.
- 1 зустріч (книга) в 2 тижні.
- Тематичні пости в групі.
- Обговорення книги з експертами.
Інтерактивний формат:
- Вибір книги учасниками.
- Запрошений гість.
- Опитування.
- Розіграші.
- Обмін знаннями в клубі «Інсайт».
Книжковий клуб став логічним продовженням онлайн-марафону:
- Спільна активність.
- Обмін думками.
- Пізнавальні пости протягом марафону.
- Мотивація один одного на прочитання книги.
Читайте ще:
Як не втратити, а підвищити ефективність роботи на ремоуті
5 причин взяти участь у марафоні:
- Структура та логіка. Чітко визначена ціль, яка важлива для учасників, логічна послідовність кроків на шляху до її досягнення.
- Фан + знання. Кожне нове завдання дає не лише позитивну емоційну цінність, але й інформаційно наповнює учасників.
- Причетність до корпоративної спільноти. Спілкування на онлайн-майданчику, віртуальні зустрічі з колегами, модерація обговорення актуальних тем, формування загальної думки та корпоративної ідентичності.
- Гейміфікація. Механізм залученого змагання «Збираємо бали!»:
1 етап: спортивний челендж 500 годин в планці/9 000 000 кроків до Португалії.
2 етап: Knowledge sharing. Розміщення матеріалів у клубі знань «Інсайт», розміщення посилання на книгу або відеолекцію.
3 етап: навчання в онлайн-платформі «Пройди курс на Eduson»/Створення контенту «Мем літа».
- Нагорода та визнання. Отримати нагороду та визнання колег за всі свої старання – безцінно!
Призи:
- Подарунковий сертифікат на 400 меткоїнів.
- Підписка на корпоративну бібліотеку «Альпіна» та Harvard Business Review.
- Набір для барбекю.
- Шампанське всім фіналістам.
Комунікації
Канали:
- Viber (розсилки та корпоративний чат-бот).
- SMS-розсилка.
- Email-розсилки.
- Корпоративна мережа Yammer.
- «Очні» зустрічі в Teams.
- Внутрішній портал і додаток.
- Соцмережі.
Формати:
- Анонси/інформаційні повідомлення.
- Дискусії.
- Дайджести.
- Прямі ефіри та онлайн-зустрічі.
Що важливо?
- Інформувати широко, але не перенаситити потік.
- Таргетувати комунікації.
- Враховувати поточні комунікаційні цілі та завдання в компанії.
- Захоплювати та залучати.
- Стимулювати UGC – контент, призначений для користувача.
Роль амбасадорів для залучення учасників
Амбасадори стали провідниками в просуванні марафону на етапі впровадження. Їхній думці довіряють співробітники, побачивши їх серед перших учасників марафону, багато хто виявив бажання приєднатися.
- Пул амбасадорів складався з-поміж лідерів думок, членів правління та керівників департаментів.
- За ними закріплювалася тема, яку вони могли презентувати в авторському пості, або запустити активність (опитування, челендж) на цю тему.
Позиціювання топ-менеджменту
Інтерв’ю в прямому ефірі з топ-менеджментом – це чесні та відверті бесіди з керівниками компанії на теми, які виходять за робочий горизонт. Прямі питання, відповіді на які будуть цікаві багатьом співробітникам. Діалоги без цензури на важливі теми в житті співробітника, керівника та групи в цілому.
- Тема.
- Регламент і повістка.
- Залучення глядачів.
- Імпровізація.
Мета:
- Підвищити впізнаваність керівництва, ключових людей компанії.
- Посилити позитивний імідж компанії та керівництва.
- Створити умови для відкритої комунікації співробітників і керівництва компанії.
Результати марафону
- У другому онлайн-марафоні вдалося зберегти загальну динаміку залученості учасників.
- Активність більш цікава адміністративному персоналу.
- Попри сезон відпусток і повернення в офіси, зберегли розмір аудиторії.
- 25 підприємств брали участь у марафоні.
- 8 спікерів прямих ефірів.
- +340% активних користувачів Yammer після марафону.
- +285% користувачів клубу знань «Інсайт».
- 80% – рівень задоволеності комунікаціями в період карантину.
Читайте ще:
Локдаун локдауном, але ж свято наближається
Фактори успіху
Зручний майданчик для неформального спілкування:
- Можливість познайомитися з колегами з інших підприємств.
- Безліч тем та форматів, кожен обирає, коли приєднається, наскільки бути активним.
- Спільні цілі: 500 годин в планці, 9 млн кроків до Португалії.
Залученість керівників та лідерів думок. Можливість обговорити з топами, колегами з інших функцій та підприємств актуальні не бізнес-теми, почути думки експертів.
Актуальність тем. Завдання з’єднати бізнес-цілі з темами, актуальними для учасників. «Прикладні» знання набирали найбільше лайків.
Помірна складність завдань. Баланс складності: створити завдання, які розважають та вчать одночасно.
Що далі?
Інтерв’ю-блог. Інтерв’ю з керівниками – мікс медіа-форматів (прямі ефіри та інтерв’ю у запису).
Майбутні гості – топ-менеджмент, генеральні директори підприємств.
Майбутні теми:
- Кроскультурність.
- Розподілені команди.
- Емпатія, емоційний інтелект.
- Екологічне мислення.
- Навчання в сучасному світі.
- Досягнення цілей.
- Наставництво.
Спільноти. Група FAQ Talks Insider:
- «Прямий зв’язок» з топ-менеджментом.
- Розкриття важливих і актуальних тем в компанії.
- Управління змінами.
- Відповіді на запитання, які часто ставляться.
- Позиціювання топ-менеджменту.
- Залучення співробітників до дискусії – в мережі та в прямих ефірах.
Книжковий клуб. Клуб корпоративної бібліотеки «Літера М»:
- Вибір книги для спільного читання.
- Тематичні пости в групі.
- Онлайн-зустрічі клубу: обговорення клубу.
Читайте більше за тегами:
віддалена робота комунікації онлайн-марафон