Про Budni
Наші продукти
Трудові відносини між роботодавцем і працівниками регулюються Кодексом законів про працю України. Відносини всередині професійної спілки регулюють професійні кодекси: вони містять моральні норми, дотримання яких вказує на професіоналізм фахівця. Діяльність працівників у межах організації регулює корпоративний кодекс. У ньому зазвичай описують цінності компанії щодо колективу, клієнтів, конкурентів, загалом суспільства та очікувані норми поведінки працівників.
Коли потрібний корпоративний кодекс?
Для написання корпоративного кодексу створюють робочу групу. Зазвичай до неї входять керівники підрозділів, амбасадори компанії, HR-менеджер, маркетолог, PR-менеджер. Часто працівники відділу персоналу допускаються помилки і повністю беруть на себе створення корпоративного кодексу. Так вони створюють ситуацію, коли керівники відділу не беруть на себе відповідальність донести інформацію з корпоративного кодексу до своїх підлеглих та не контролюють виконання правил. Нагадаємо, що HR-менеджер є в таких питаннях консультантом, методистом, організатором.
Важливо чітко визначити цільову аудиторію, для якої буде створюватись кодекс. Погодьтесь, що формат та наповнення кодексу IT-компанії буде суттєво відрізнятись від корпоративного кодексу банку.
Читайте ще: 7 головних HR-трендів, які вже змінюють бізнес-середовище
Чіткої форми немає. Кожна компанія, в залежності від своїх цілей, стилю керівництва, організаційної культури обирає його оформлення та наповнення. Корпоративний кодекс може містити такі розділи:
Також можна зустріти описи різних ситуацій і роз’яснень, як правильно в них діяти. Наприклад, у Кодексі ділової етики компанії Cisco є рубрика: «Що робити, якщо…»
Читайте ще: 7 концепцій тімбілдингів, що «увімкнуть» вашу команду в офлайн
Помилки, які часто допускають при написанні корпоративного кодексу:
Корпоративний кодекс виконує три основні функції: управлінську, іміджеву та розвитку корпоративної культури. Він може стати ефективним PR-інструментом компанії. З допомогою кодексу можна швидше вирішити складні ситуації. Інформація, подана в кодексі, буде корисною під час адаптації нового працівника.
Але не слід забувати, що корпоративний кодекс – лише зображення корпоративної культури компанії, її візуалізація. Не слід очікувати, що написаний корпоративний кодекс автоматично створить сильну корпоративну культуру: це постійна праця, насамперед власника та керівників відділів.
Корпоративні кодекси багатьох компаній (Colgate, Ford, Microsoft, Cisco, Нафтогаз тощо) є у відкритому доступі. Так компанії показують свою відкритість, прозорість процедур, готовність до діалогу, культуру.
Надія Березова, HR-консультант, сертифікований коуч, викладач курсів HRM