Ми всі маємо право висловлювати свою точку зору та відстоювати власні інтереси, зокрема, на роботі – це цінні навички. Але важливо це робити, проявляючи повагу до колег та керівництва. Наполеглива людина прямо повідомляє про свої потреби та бажання. Наполегливість у колективі відіграє значну роль, адже бути почутим або проявитися з-поміж інших колег – непросто, особливо, якщо мова йде про віддалений чи гібридний формат роботи.

Наполегливість вольова якість особистості, яка полягає у вмінні домагатися поставленої мети, долаючи при цьому зовнішні та внутрішні труднощі.

Плюси наполегливості

Ефективне наполегливе спілкування дуже важливе, адже:

  • Дає співробітникам можливість висловити свої почуття та потреби, розмовляючи з колегами чи керівництвом. Навіть якщо ви працюєте віддалено, наполегливість унеможливить ігнорування, яке вони можуть проявляти.
  • Може допомогти підвищити вашу самооцінку, заслужити повагу інших, впоратися зі стресом (особливо, якщо ви схильні брати на себе забагато обов’язків, тому що вам важко сказати «ні»).

Хоча деякі люди від природи наполегливі, кожен може навчитися бути більш наполегливим. Трохи потренувавшись, ви зможете отримати нові навички та станете більш впевненими у собі.

Важливо знати

Наполегливість на роботі іноді викликає негативне ставлення, не заохочується, або ж взагалі сприймається як агресивність. Такі стереотипи можуть в декого відбити бажання бути наполегливим.

Запам’ятайте:

  • Ви не можете подобатися та догодити всім.
  • Бути наполегливим означає добре знати те, про що ви говорите, вірити в себе, бути впевненим у своїй позиції.
  • Ваша думка та голос є вашою зброєю і потенційним агентом змін (особистих і професійних). Адже немає нікого, хто краще за вас може захистити себе, свої робочі потреби/бажання та точку зору.

Поради, які допоможуть бути наполегливішими на роботі

  • Не дозволяйте колегам/керівнику/партнерам порушувати власні кордони.
  • Навчіться говорити «ні».
  • Ставте запитання та коментуйте, висловлюйте свою думку під час зустрічей (навіть онлайн).
  • Припиніть пропонувати щось і почніть стверджувати: «Може» – це біда наполегливості.
  • Не бійтеся відкрито заперечувати колегам/керівнику.
  • Слухайте (активно) інших і люб’язно приймайте відгуки (як позитивні, так і негативні).
  • Знайдіть наставника/наполегливого колегу, який дасть поради, як йому вдається бути наполегливим.
  • Попрактикуйтесь бути наполегливим, спочатку встановивши межі та почніть говорити.

Варто зазначити, що роботодавці теж можуть допомогти співробітникам бути наполегливішими. Компаніям необхідно активно заохочувати різноманітність персоналу та думок. Адже створення позитивного робочого середовища може допомогти працівникам почуватися комфортно, залишатися собою та відстоювати свою думку.

Пам’ятайте:

  • Бути наполегливим означає відкинути пасивність, яка вкорінилася всередині вас.
  • Ви можете бути наполегливим, водночас добрим і шанобливим.
  • Ваша думка має значення, ви заслуговуєте на роботу в компанії, яка до вас прислухається.
  • Бути більш наполегливим – це дозволити вашій думці бути почутою.
  • Наполегливість – не дорівнює агресія.

Читайте ще: Як працювати з власною ресурсністю? Рекомендації від психолога