Як HR-у налаштувати діалог із власником компанії? Що говорити, щоб вас почули? Та як отримати довіру керівника?

Оксана Щур-Шахова,
засновниця Lviv HR Solutions

1. Бізнес для власника – це його дитина

Тому, коли ви говорите власнику щось про його бізнес, уявіть, що йдеться саме про його дитя. Чи хотів би він/вона таке почути?

Фраза: «Ви все робите не так, давайте я навчу, як треба» для власника звучить так само, як для молодої мами слова: «Ти все робиш неправильно, треба отак». Нічого, крім негативних емоцій, це не викликає. Тому дуже важливо бути коректним.

Бізнес – це продовження власника. Саме від його особистості залежить, якою буде компанія, і перебудувати щось кардинально не вдасться.

2. HR – це не лише «голос народу», а і представник бізнесу

Часто HR вважають, що мають першочергово захищати інтереси працівників. Але це не зовсім правильно. Треба розуміти, що відділ HR – це посередник між керівництвом та працівниками. Тому насамперед HR має думати про те, як зробити бізнес ефективнішим.

Так, працівники – це той ресурс, який допомагає компанії приносити прибуток. Потрібно дбати про їхній добробут та комфорт. Але не варто вважати, що люди повинні бути щасливими навіть у збиток бізнесу. Треба шукати баланс.

Основна функція HR – сервісна. Саме цей відділ організовує процеси та повинен думати, як зробити роботу людей ефективнішою. HR заробляє гроші для компанії, організувавши процеси так, щоб економити витрати та збільшити доходи. І до цього потрібно підходити з погляду сервісу для інших відділів.

3. Більше цифр та конкретики

Власник не чує узагальнених речей, тому спілкуватися з ним/нею варто відповідно: «90% працівників вважають, що…» або «З результатів цього опитування випливає…».

Власник чує цифри. Тому потрібно пояснити ризики та аргументувати, чому саме потрібно підвищувати зарплату, вкласти гроші в навчальні курси тощо.

4. Цінуйте свій та чужий час

Не треба «лити воду». Власник – дуже зайнята людина, яка цінує свій час. Треба завжди приходити на зустріч із пропозиціями та готовим чітко відповідати на поставлені запитання. Зайві розмови без конкретики виснажують, забирають час і не дають результату.

5. Ставтеся до грошей компанії як до власних

Коли хтось приходить до власника та просить виділити бюджет, якщо гіперболізувати, він залазить до нього в кишеню. Ніколи не просіть гроші на те, на що ви не готові витратити власні кошти. Звісно, хороші підприємці розуміють, що в бізнес потрібно інвестувати. Однак HR також має задуматись, чи потрібно вкладати гроші саме в це. Легко витрачати чуже, але складно своє. Тому важливо ставитися до грошей компанії як до своїх, адже тоді підхід кардинально змінюється.

6. Думайте про результат

Зрозумійте, які наслідки та результат ваші дії матимуть для власника. Не для вас як HR-а, не для працівників компанії, а саме для нього/неї.

Відповідно, подаючи інформацію, потрібно відштовхуватися саме від такого способу мислення. Кожен HR має розуміти, що результат його роботи – це результат роботи компанії. І це завжди має працювати у зв’язці.

7. Пам’ятайте, що власники – живі люди

У них також буває поганий настрій чи проблеми в сім’ї, тому потрібно їх зрозуміти і допомогти. Звичайно, не варто лізти в душу, якщо людина не готова до цього. Але коли ви бачите, що зараз співрозмовник не налаштований на розмову, – запропонуйте каву або замовте щось поїсти. А якщо терміново потрібно розв’язати робочі питання, покличте прогулятись та обговоріть все в парку.

Покажіть базову турботу: спробуйте бути не лише колегою, а й другом. У всіх є психологічні потреби, і якщо зрозуміти власника як людину, ви матимете більше довіри та зможете точніше влучити в запити саме цього бізнесу.