Юліанна Терешко, Talent Acquisition Sourcer у Grid Dynamics

Не так давно на ринку була представлена програма штучного інтелекту — ChatGPT, ажіотаж довкола якої триває досі. Основне питання, яке почало хвилювати багатьох: чи зможе штучний інтелект замінити людей певних професій. І сорсери тут логічно підпадають під певний ризик. Щоб зрозуміти, чи дійсно варто хвилюватись спеціалістам із пошуку кандидатів, спершу з’ясуймо, як можна використовувати ChatGPT вже сьогодні.

  • Написання постів для LinkedIn. Загалом можна писати пости будь-куди, але у цьому випадку нас цікавить саме робоча мережа. Регулярний постинг та загальна активність сприяють просуванню вашого персонального бренду, покращують впізнаваність і можуть полегшити роботу у подальшій перспективі. Тому звернутись за допомогою до ChatGPT з цією метою — чудова ідея. Така можливість припаде до душі тим, хто не любить писати, вичерпав власне натхнення або просто хоче зекономити час. Штучний інтелект залюбки згенерує для вас актуальну тему і текст посту. З вашого боку знадобиться лише підібрати візуальне доповнення. Особливо зручно це працює у поєднанні з функцією планування постів у LinkedIn. Наприклад, ви можете виділити 30 хвилин раз на тиждень для створення контент-плану своєї сторінки, запланувавши пости для публікації, та продовжувати спокійно займатись іншими задачами. Система автоматично публікуватиме ваші пости. Ось кілька прикладів запитів для створення постів:

Create the post «What is more productive: to do several tasks at once or one by one?». Divide the text into paragraphs. Put hashtags accordingly for LinkedIn. Add the question for the readers at the end. 900 characters max. Don’t use emojis.

Create the post «An owl or a lark: what time of day do you prefer to work?». Divide the text into paragraphs. Put hashtags accordingly for LinkedIn. Add the question for the readers at the end. 900 characters max.

Create a post «At the desk or in bed: how do you like to work?» with emojis and put hashtags accordingly for LinkedIn. Add the question for the readers at the end. 900 characters max.

  • Опис вакансії для публікації на job-порталі. У цьому питанні ChatGPT не такий просунутий, як у створенні постів, але ви завжди можете його навчити й показати, що вам потрібно. Для цього варто надати програмі декілька прикладів, а вже потім надсилати нову інформацію й просити переформатувати її. Зверніть увагу, що текст вакансії, який ви надаєте програмі для подальшої обробки, має бути максимально чітким і зрозумілим. В іншому випадку, на якісний результат годі й чекати. Враховуйте також, що кожен job-сайт має свою специфіку й вимоги щодо тексту. Якщо на нашому Djinni текст може бути певною мірою довільним, то закордонні портали (як-от No Fluff Jobs) мають суворі вимоги щодо формату розміщення інформації, тому там краще скористатись власними вміннями.
  • Написання першого Outreach для кандидата. Цей спосіб поки залишається найбільш сумнівним та недосконалим. Навряд чи справжній фахівець буде використовувати те, що створює ChatGPT. Чому? При написанні загального листа фрази, які містить повідомлення, є абсолютно шаблонними, не здатними зацікавити й зачепити увагу кандидата серед десятків інших повідомлень наших конкурентів. Якщо попросити програму додати більше конкретики (наприклад, інформацію щодо проєкту) — опис стає заплутаним і складним для сприйняття. Також фінальний call to action є занадто довгим і розтягнутим. Тому у випадку з аутрічем можна використовувати лише окремі фрази/речення.

  • Генерування сорсинг-стратегії. З цим штучний інтелект справляється добре: надає багато джерел для пошуку, зокрема, внутрішні джоб-сайти ринку іншої країни, про які зовнішній сорсер може не знати одразу. Також ChatGPT пропонує такі класичні джерела пошуку, як власний нетворкінг, професійні кадрові агенції, рекомендації працівників тощо. Найактуальнішим для нас продовжує бути LinkedIn, тому на генерації запиту для LinkedIn зупинимо окрему увагу. Програма видала досить об’ємний результат, що виявився юзабельним після перевірки. Звісно, прописані слова потрібно перевіряти, а не сліпо копіювати. Зверніть увагу, що не весь запит варто вписувати в один рядок. Перша частина підходить для поля «Job titles», а другу можемо використати в «Keywords». Такий спосіб є досить корисним, адже, використовуючи його, можна розширити воронку кандидатів, генеруючи щоразу нові запити з допомогою штучного інтелекту.

  • Генерування креативних Subject lines для InMails. Придумати цікаву тему (таку, щоб була короткою і «чіпляла») — складне завдання для пересічної людини, тому тут не варто очікувати від штучного інтелекту чогось надзвичайного. ChatGPT не видає однакових відповідей на однакові питання, тож унікальних тем для листів може згенерувати хоч сотню. Цілком імовірно, хоч щось та й сподобається майбутньому відправнику. Враховуйте той факт, що в запиті варто вказувати обмеження за кількістю слів. Що більше слів можна додати, то цікавіші результати. Оптимальною довжиною теми вважається 4-5 слів.

  • Використання ChatGPT як альтернативи Google. Це може бути актуальним для пошуку інформації про якусь невідому раніше технологію тощо. Перевагою такого способу є те, що зі штучним інтелектом можна вести діалог, як із людиною, і в результаті дійсно отримати зрозуміле пояснення. Це все в межах однієї вкладки в браузері. Тобто не потрібно вишуковувати потрібну інформацію на 10 різних сайтах, переходячи між ними.

Як ефективно використовувати ChatGPT?

  • Максимально деталізуйте і конкретизуйте свій запит (кількість символів, абзаци, емоджі, питання в кінці тексту тощо).
  • Додавайте побажання щодо стилістики: тон може бути ввічливим, win-win, турботливим, діловим тощо.
  • Ведіть діалог з чат-ботом, як із людиною, і коригуйте його за потреби.
  • Надавайте приклади того, що вам потрібно.
  • Пам’ятайте, що навіть на ідентичні запити програма щоразу надає різні результати й використовуйте це собі на користь.

Отже, на даному етапі ChatGPT не зможе виконувати всю роботу замість сорсера (і це добре:). Там, де програма не здатна зробити щось за людину, — вона може стати хорошим помічником і варто залучати її до роботи. Використання ChatGPT у перспективі здатне зменшити кількість рутинних справ і звільнити час для корисніших задач. Звісно, для того, аби штучний інтелект приносив користь, необхідно виділити час, навчитись ним користуватись, зрозуміти, як правильно будувати запити для отримання бажаного результату. Таким чином потенційного ворога вдасться перетворити на корисного друга.

Читайте ще: ChatGPT уже на robota.ua! Як створити текст вакансії в один клік?