Боротьба з вигоранням у команді та задоволення потреби пошукачів у балансі між роботою й особистим життям — розповідаємо про способи досягнення добробуту співробітників зі статті Time Is the Hot New Perk: Here Are 5 Ways Companies Are Handing It Out.

За даними LinkedIn, мати більше часу на родину й інші особисті справи — сьогодні пріоритет № 1 для пошукачів. І з огляду на рекордну кількість звільнень, компанії розглядають надання додаткового вільного часу як ключ до залучення й утримання фахівців.

Роботодавці також дедалі більше стурбовані вигоранням співробітників і його впливом на продуктивність, а завдяки скороченню робочого часу вони прагнуть знизити рівень стресу та покращити самопочуття команди.

Але компанії не просто збільшують кількість днів відпустки. Тепер вони використовують креативні стратегії, з якими ми радимо ознайомитися й вам.

Зменшення, скорочення, скасування нарад

Все більше роботодавці усвідомлюють, що зустрічі можуть втомлювати та часто тривати довше, ніж це необхідно. Так, компанії активно скорочують час для проведення зустрічей: з 30-60 хвилин до 25-45. Деякі ставлять за мету скоротити тривалість зустрічей на 25% (PwC), а інші йдуть ще далі та призначають повні або часткові робочі дні без зборів (Wiley, Peloton, Axiata).

Ще одна популярна практика, яку запустила компанія Axiata, — програма «Відчуй гарну п’ятницю». Вона забороняє зустрічі та наради в п’ятницю після 13:00, що дозволяє співробітникам спокійно закінчити свою роботу до вихідних.

Деякі роботодавці взагалі відмовляються від нарад. Так, Twitter, GitLab і Doist тепер використовують асинхронні способи зв’язку. Замість чатів, учасники спілкуються електронною поштою або через інструменти обміну миттєвими повідомленнями та відповідають у своєму власному темпі.

Такий підхід до комунікації показує кращі результати в роботі, а також дозволяє людям виконувати важливішу роботу та жити більш повноцінним і вільним життям.

Зняття обмежень на оплачуваний неробочий час

Привілей, про який ще нещодавно ніхто й не мріяв, набирає обертів: 20% компаній в опитуванні, проведеному Mercer у 2021 році, заявили, що вони пропонують необмежений відгул принаймні деяким зі своїх співробітників. У 2018 році цей показник становив 14%.

Але в той час як необмежений оплачуваний неробочий час може здатися привабливим у теорії, співробітники часто не хочуть брати відпустку, коли вони не мають меж. Через це роботодавці надсилають менеджерам щоквартальні звіти та просять їх стежити за співробітниками, які відмовляються брати відпустку.

Впровадження колективних вихідних днів

Для декого відпустка насправді й не є відпусткою. Коли колеги працюють, а електронні листи продовжують надходити, може бути важко абстрагуватися від робочих питань.

Експерти радять практикувати відключення всієї компанії. Так, LinkedIn, Nike, Hootsuite, Bumble, Thomson Reuters та інші використовують колективний вихідний день, коли майже вся команда одночасно виїжджає. Це дозволяє співробітникам відкласти ручки, вимкнути пристрої та просто зосередитись на своїх власних справах, здоров’ї та добробуті.

Роботодавці мають ще одну мету — вводити обов’язкові відпустки для всієї компанії. Тим самим вони демонструють співробітникам, що дбають про їхнє самопочуття та беруть на себе відповідальність за покращення їхнього психічного та фізичного здоров’я.

Контроль за дотриманням перерв протягом робочого дня

Дослідження демонструють, що навіть невеликі перерви можуть допомогти знизити рівень стресу та підвищити продуктивність співробітників. Але оскільки внаслідок пандемії межі між домом і роботою остаточно зруйнувалися, спеціалісти ще менше схильні витрачати час на перезаряджання. Опитування, проведене Tork, показало, що майже 40% людей кажуть, що вони лише інколи, рідко чи навіть ніколи не роблять перерви протягом робочого дня.

Так, роботодавці тепер активно заохочують співробітників знаходити час протягом дня, щоб присвятити його чомусь, окрім роботи. У Deloitte, наприклад, співробітники можуть планувати свій робочий день таким чином, щоб у нього були включені заходи для покращення самопочуття у будь-який час. Це може бути тренування чи щось інше.

Введення чотириденного робочого тижня

Як далеко зайдуть компанії, щоб дати співробітникам більше вільного часу? Дедалі більше роботодавців і найманих спеціалістів переосмислюють сторічний стандарт і відмовляються від п’ятиденного робочого тижня.

Так, Kickstarter, Bolt, Desigual, Perpetual Guardian та інші оголосили про плани скоротити свій робочий час або вже запровадили чотириденний робочий тиждень. Роботодавці дедалі частіше бачать переваги скорочення робочого часу. Як показує практика, в понеділок співробітники приходять на роботу більш щасливими, а рівень добровільних звільнень знижується.

В Ісландії, яка тестувала скорочений робочий тиждень для працівників державного сектора, співробітники повідомили, що відчувають себе менш напруженими та менш схильними до ризику вигорання, у той час як продуктивність залишилася на тому ж рівні або покращилася.

Чи стане скорочений робочий тиждень масовим явищем, поки що невідомо. Для багатьох компаній виконання роботи в стислий термін є надто великою перешкодою, щоб її подолати.

Але для тих, хто ризикне, винагородою може стати щасливіший колектив і менша кількість звільнень. Експерти з бренду роботодавця та залучення співробітників переконані, що війну за кандидатів згодом будуть вигравати ті, хто запровадять чотириденний робочий тиждень.

Надання співробітникам великої кількості вільного часу потребує планування та зусиль. Компанії повинні переконатися, що вони мають достатньо велику команду, щоб дозволити співробітникам бути відсутніми частіше. Керівники мають стати зразками для наслідування та демонструвати, що вони також знаходять час для себе.

Найголовнішим є те, що роботодавці повинні прийняти нове мислення: важливими є не кількість днів або годин, які фахівці проводять в офісі, а результати їхньої роботи.

Продуктивність і успіх більше не можна розглядати з точки зору часу, проведеного на роботі або кількості відпрацьованих годин. Натомість увага має бути зосереджена на тому, наскільки співробітник відповідає очікуванням. Хоча процес є важливим, результат — це те, що рухає компанію.