Соцмережі вже давно стали невіддільною частиною життя кожного з нас. Хтось активно веде лише одну зі сторінок, хтось викладає своє життя на всіх можливих майданчиках, хтось і взагалі перебуває у ролі спостерігача. До якого табору користувачів ви б не належали — одне необережне слово здатне зруйнувати вашу репутацію, карʼєру та навіть життя. Тож як поводити себе у соцмережах, щоб не нашкодити роботі, а то й навпаки — допомогти у карʼєрі та зробити своє життя кращим. Розберемо сьогодні основні помилки та правила онлайн-поведінки.

Топ-5 помилок у веденні соцмереж

  • Зміст текстового контентуВи можете мати власну думку щодо різних моментів, проте її публічне висловлення, особливо в розріз з позицією компанії, в якій працюєте, здатне не просто зробити вас безробітним, але і небажаним працівником в інших компаніях. Тож добре обдумуйте кожне своє слово, коли робите публікації в соцмережах.
  • Забуті архіви. Ви можете не доскролити сторінку до початку її створення, але це може зробити потенційний роботодавець або ваш особистий недоброзичливець. Пости, зроблені в молодості чи задовго до карʼєрного шляху, здатні також виставити вас у негативному світлі та вплинути на роботу. Краще видалити публікації, які можуть вам нашкодити.
  • Надмірне коментування та репости. Якщо ви постійно вступаєте у дискусію в коментарях, легко піддаєтеся на провокацію ботів, робите репости неперевіреної інформації, це може свідчити, що ви не знайомі з інформаційною гігієною. Роботодавець поставить під сумнів вашу професійність, якщо не навчилися у соцмережах відділяти істину від фейків і маніпуляцій, піддаєтеся на провокації та робите все це у робочий час.
  • Недоречні фото. Деякі соцмережі — Facebook та LinkedIn — роботодавці досліджують ретельніше, аніж інші. І якщо фото в купальнику в Instagram буде виглядати природно, то для LinkedIn воно зовсім недоречно. Намагайтеся подивитися на свої сторінки поглядом начальника і відфільтрувати за цим критерієм власні фото.
  • Відсутність соцмереж. Більше за всі перелічені фактори роботодавців може насторожити лише повна відсутність сторінок у соцмережах. Деякі компанії можуть навіть не розглядати кандидатів без сторінки в одній із соцмереж. Адже багато профільних заходів, професійних дискусій, становлення трендів відбувається саме в соцмережах і зараз важко уявити, як може ефективно працювати людина, якої там немає.

Правила поведінки у соцмережах

  • Професійні обговорення. На сторінках своїх соцмереж говоріть про роботу, постіть фото з робочих івентів, робіть репости лідерів думок у вашій сфері тощо. Для деяких професій також важливо мати у своєму списку онлайн-друзів колег з інших компаній або суміжних професій. Наприклад, піарника гарно схарактеризує велика кількість журналістів та редакторів у друзях.
  • Професійні спільноти. Додавайтеся у групи професійних інтересів. По-перше, під час скринінгу ваших соцмереж, роботодавець побачить що ви цікавитеся новинками у професійній сфері, спілкуєтеся з колегами. По-друге, в таких спільнотах часто публікують вакансії, запрошення на профільні заходи, а це полегшує пошуки роботи.
  • Про колишніх роботодавців або добре, або нічого. Навіть якщо ви пішли з компаній не на хорошій ноті, не потрібно лити весь негатив у соцмережах. Наступний роботодавець засумнівається, чи варто брати на роботу кандидата, який виносить все погане на суспільне обговорення і швидше за все офер ви не отримаєте.
  • Наповненість профілю. Часто HR-и перевіряють інформацію про вас на сторінці у соцмережі та порівнюють її з резюме. Тут йдеться перш за все про посади та компанії, в яких ви працювали, де навчалися, звідки родом. Проте так само рекрутер може переглянути і ваш сімейний стан та дату народження. Тож слідкуйте, аби інформація в резюме не відрізнялась від того, що пишете про себе у соцмережах.
  • Дружній ton of voice сторінки. Робіть ваші тексти доброзичливим, відкритими, без образ, слідкуйте за їх грамотністю та етичністю. Викладайте фотографії, які будуть вписуватися в цю манеру та поводьтеся на сторінках інших користувачів відповідно. 

   Тетяна Ковальчук, авторка медіаплатформи budni

Читайте ще: 8 порад, які допоможуть визначити, чи підходить вам робота