На ринку праці існує ціла низка поколінь: амбітні міленіали (покоління Y), ефективні зумери і невтомні бумери – усі з різним досвідом, пріоритетами та розумінням того, що таке робота та як потрібно працювати. Зумери мають своє уявлення про роботу, часто вона не є для них пріоритетом.

Кожне наступне покоління завжди приносить щось нове в робочі процеси, і зумери не виняток. Ці працівники продовжуватимуть формувати культуру праці протягом наступних кількох десятиліть.

Згідно зі звітом Randstad Workmonitor за 2022 рік, 70% працівників покоління Z відкриті до нових можливостей працевлаштування, і майже третина з них активно шукає іншу роботу. 

Зазвичай зумери не підтримують традиційний спосіб ведення справ, особливо культуру понаднормової роботи. Адже це робить робоче життя нездоровим і нестабільним. Багато працівників стикаються з проблемою: надто багато справ, які потрібно виконати, і недостатньо часу, щоб їх досягти. Також співробітники стикаються з вигоранням (в них відсутня мотивація, вони незалучені, переживають емоційне та фізичне виснаження).

Звички pумерів, які можна запозичити керівникам

Навіть досвідченим лідерам в них є чого повчитися:

Встановлюйте чіткі межі

Зробіть щось протилежне тихому звільненню – спілкуйтесь: поговоріть із членами вашої команди про свої очікування щодо їх робочого часу. Встановіть робочі години компанії, коли працівники мають обов’язково бути на зв’язку (якщо це віддалена робота). Доведіть до відома, протягом якого часу їм потрібно відповідати на електронні листи та повідомлення в месенджерах. А також чи потрібно працівникам бути онлайн протягом виконання робочих завдань.

Не турбуйте співробітників у позаробочий час

Якщо ви будете дисциплінованим/ною під час виконання робочих завдань, ваші співробітники наслідуватимуть ваш приклад. Деякі робочі завдання вимагають негайного виконання, але більшість – ні. Намагайтеся організувати роботу так, щоб не доводилося турбувати співробітників у позаробочий час, не надсилайте нетермінові повідомлення в цей проміжок часу.

Переходьте на гнучкий графік роботи

За даними ADP, 70% зумерів кажуть, що шукатимуть іншу роботу, якщо їхній роботодавець вимагатиме, щоб вони були в офісі повний робочий день. Тому роботодавцю варто не слідкувати за годинником, а за виконаними завданнями.

Axios оприлюднив дані: зумери на 77% частіше натискають на вакансію, у якій згадується гнучкість, ніж на вакансію, у якій її немає.

Гнучкий графік роботи вітається зумерами, час брати з них приклад.

Підтримуйте різноманітність, справедливість та інклюзивність

Зумери вимагають вищих стандартів різноманітності та справедливості, та очікують на конкретні дії від роботодавця для створення інклюзивного середовища. Компанії повинні підлаштовувати свою місію під глобальні цінності, демонструючи словами та діями, що різноманітність на роботі має значення.

Зумери є найбільш етнічно різноманітним поколінням, отже, не дивно, що різноманітність, справедливість та залученість важливі для них.

Станьте ближчими

Не думайте про зумерів лише як про цифрове покоління. 90% зумерів хочуть взаємодіяти з колегами та керівництвом.

Запрошуйте співробітників приєднатися до вас, коли йдете на обід або просто поговорити за кавою, якщо немає термінових робочих завдань. Цікавтеся їхніми справами, але не лізьте в душу. Дайте час побути на самоті тим, кому потрібно перезавантажитися.

Заохочуйте персонал брати відпустку та вихідні

Ставтеся до відпустки своїх співробітників як до інвестиції в їхнє психічне здоров’я. Деякі співробітники не використовують оплачувану відпустку, проте тих, хто почувається щасливішими, якщо у них запланована відпустка, більше.

Заохочуйте співробітників брати вихідні, щоб почитати книгу, волонтерити або побути з рідними та близькими – будь-що, що стимулює мислення за межами їхньої професійної сфери, щоб підвищити креативність та інновації.

Обов’язкова відпустка

Подумайте про обов’язкову мінімальну кількість днів відпустки на рік та дайте можливість не перевіряти електронну пошту та інші робочі засоби зв’язку під час відпочинку.

Не йти у відпустку, щоб продемонструвати підлеглим, який ви трудоголік – вже не модно. Ваші співробітники спостерігають за вами, не забувайте це та не подавайте поганий приклад. Краще розкажіть після закінчення відпустки розкажіть історії про те, як класно провели час та перезавантажилися.

Не дозволяйте своїм співробітникам стояти на місці

Співробітники мають і повинні наполягати на тому, щоб навчатися та розвиватися на будь-якій роботі. А ви підтримуйте їх.

Заохочуйте цікавість

Запитуйте про особисті та професійні інтереси співробітників і пропонуйте можливості, які відповідають цим інтересам. Наприклад, маркетолога цікавлять фінанси. Попросіть працівника фінансового відділу навчити його тонкощів професії та залучіть до виконання нескладних завдань.

Пам’ятайте, вчитися та розвиватися потрібно завжди, навіть якщо ви – керівник.

Читайте ще: Як підвищити продуктивність у працівників? Поради роботодавцям