Дар’я Добрунова, COO PR-агенції MAINSTREAM

Може здаватися, що війна – не найкращий час для нової професії. Але життя триває: університети продовжують випускати студентів, молоді фахівці шукають, де здобути перший досвід, а ті, хто вирішив змінити професію, – кращих кар’єрних перспектив.

Світ непередбачуваний та мінливий – кожному необхідно розуміти, що відбувається навколо, і як це впливає на життя. Галузь зв’язків з громадськістю (PR) є особливо важливою у часи військових конфліктів. Тому зараз готова прийняти нових фахівців.

Якщо вибір професійного шляху привів вас до комунікацій, тримайте поради від команди PR-агенції MAINSTREAM про те, як початківцю отримати роботу.

Варіант А: безпечний

Якщо перспектива зустрітися з відмовами face-to-face лякає вас більше, ніж ворожі шахеди, або ви живете не у тому місті, де хотіли б працювати, отримати першу роботу в PR можна класичним способом. Сідайте за ноутбук, пишіть резюме та розсилайте його по всім контактам, які вдасться знайти. Ваші джерела – сайти PR-агенцій, компаній із власними PR-відділами, LinkedIn, Facebook тощо.

Як дізнатися, чи має компанія PR-відділ? Подивіться розділ «Для ЗМІ» або «Медіа» на сайті: там піарники залишають контакти для журналістів. Це може бути першим гачком, якщо відповідної вакансії немає на спеціалізованих ресурсах з пошуку роботи, як-от robota.ua.

Варіант Б: для сміливих

Впевнених та красномовних людей люблять у бізнесі. Якщо їх бачать особисто, то шанси здобути увагу зростають у кілька разів. Підготуйте самопрезентацію, надрукуйте кілька візитівок та йдіть «у поля» – знайомитися з потенційними керівниками.

Як? Відвідайте профільні конференції, лекції досвідчених PR-ників, спробуйте домовитись про зустріч чи познайомитися з необхідною людиною. Звичайно, це треба робити ввічливо і тактовно, бути готовим до відмов. Іноді буде лише хвилина, щоб пояснити, чому на вас варто звернути увагу. Тому не забудьте подивитись, що таке Elevator Pitch, та потренувати промову кілька разів.

Варіант В: результативний

Щоб не шукати можливостей там, де їх може не бути, отримайте те, що потрібно, у потенційного роботодавця. Наша відповідь – стажування у компанії!

Цей спосіб поєднує переваги двох попередніх. По-перше, стажування можна знайти онлайн. По-друге, є привід особисто познайомитися з потенційними роботодавцями. PR-агенції регулярно відкривають двері для початківців, тому все, що потрібно – бути уважними. Наприклад, оголошення про стажування у нас можна побачити у соціальних мережах агенції.

Вже багато років діє окремий напрямок з розвитку молодих спеціалістів. MAINSTREAM Academy – це програма стажування та навчання. Ми даємо можливість на практиці попрацювати у клієнтських проєктах під наглядом досвідчених менеджерів та влаштовуємо навчання від команди. Наші стажисти отримують практичні навички, знання, а інколи навіть job offer (запрошення на роботу).

MAINSTREAM може запропонувати роботу за результатами стажування. За час дії програми стажисти ставали менеджерами стратегічних комунікацій та керували клієнтськими проєктами. Хтось доростав до керівних позицій в агенції. А інколи після стажування у нас спеціалісту пропонують роботу конкуренти. Реальний доказ того, що стажування дає не менш реальний та цінний досвід.

Потрапити на стажування не складно. Ви знаходите оголошення, складаєте резюме та мотиваційний лист, проходите співбесіду, виконуєте тестове завдання. І якщо вас прийняли, розпочинаєте! Але на практиці не все так просто. Кандидати на стажування можуть втратити свій шанс вже на етапі резюме… Як обійти це підводне каміння? Розкажемо у наступній статті.

Читайте ще: Чи готові ви до роботи в міжнародній компанії? Тест від robota.ua та «Філіп Морріс Україна»