Советы для работодателей

Як підтримати команду під час карантину: висновки оnline-конференції HR MOST

16 квітня відбувся HR MOST – оnline-конференція для HR та бізнесу. robota.ua долучилася до цієї події та стала генеральним партнером.

HR-однодумці зустрілися онлайн, щоб отримати від експертів інформацію, яка допоможе здолати кризові ситуації в період карантину. Під час ефіру спікери ділились своїм практичним досвідом та відповідали на запитання учасників.

Під час карантину співробітники можуть почуватися забутими та не дотримуватися звичного графіку роботи. Як наслідок – порушити баланс між робочим часом та особистим. Як бути щасливим та продуктивним, коли працюєш удома? На ці питання вичерпно відповіла Ірина Сидорчук, HRD Вinotel, founder Sydorchuk Consulting. Ірина запропонувала низку порад:

  • Багато спілкуватися зі своєю командою. Створювати спільні чати, проводити скайп-зустрічі.
  • Організувати графік команди. Домовитися про періоди продуктивності та час для перерви.
  • Грати в онлайн-ігри з командою («Мафія», «Чи знаєш ти офіс?» тощо).
  • Підтримувати традиції.

Тему онлайн-нарад у своєму  виступі деталізував Володимир Федак, CEO IT Svit, CEO Hurma System. Володимир наразі керує своєю командою віддалено. Тому з досвіду знає, як організувати онлайн-зустрічі та автоматизувати HR-процеси. «Час від часу виникають перебої в Zoom, Skype, Hangouts, коли водночас багато нарад. А тим часом є багато безкоштовних сервісів, які можна використовувати для проведення нарад та онлайн-дзвінків. UberConference, jitsi, WEBEX тощо. Пийте онлайн-каву, організовуйте мітинги, спортивні змагання (наприклад, із планки). Заощаджуйте на HR-процесах завдяки автоматизації», – зазначив Володимир.

Добре, коли керівник транслює позитивні новини та підтримує здоровий мікроклімат у колективі. Але серед працівників може бути неформальний лідер, до якого дослухаються, він є амбасадором, лідером суспільної думки. Краще об’єднатися з такою людиною та посилити його вплив у позитивному ключі. Як це зробити – знає Олена Стратієвська, інтернет-маркетолог. Алгоритм, який допоможе підбадьорити колектив та уникнути паніки:

  • Визначити, хто лідер думки і до кого дослухається колектив.
  • Визначити, що саме турбує людей у вашій компанії. Сформулювати проблему.
  • Домовитися з амбасадором та узгодити контент-план, за яким будете діяти.
  • Аналізувати та корегувати дії.

«Don’t panic», – радить Олена: амбасадор стане помічником для HR і допоможе заспокоїти колектив.

Від того, наскільки влучно ми окреслимо проблему, буде залежати план дій. Як розробити антикризовий план? Такі рекомендації пролунали від Оксани Гринь, бізнес-тренера, HR-консультанта:

1. Визначити бізнес-процес, який наразі хочете вдосконалити.

2. Сформувати проблемне поле:

  • Окреслити ключову проблему (це розрив між планом та реальним станом).
  • Провести онлайн мозковий штурм на тему «Що бентежить у цій ситуації?». Залучити персонал усіх рівнів. Це поле для аналізу ситуації.
  • За допомогою інструмента «Дерево поточної реальності» Е. Голдратта визначити всі негативні явища, які може створити ключова проблема.
  • Розробити на кожне небажане явище дії, які зменшать його наслідки.

3. Провести ранжування всіх рішень.

4. Реалізувати рішення в реальному житті та поділитися результатом із колективом.

Під час карантину люди перебувають у незвичній ситуації та потребують розрядки. І тут в нагоді стає командний тімбілдинг. Як це зробити, коли працівники на віддаленій роботі? Відповідь знає Микита Щербина, засновник агентства Staya з організації заходів для компаній. Якщо у вас немає бюджету або він не надто великий, використовуйте таланти своєї команди. Наприклад, у вашій команді хтось гарно малює, чому б не провести майстер-клас на цю тему? Можна змагатись за звання кращого кухаря та за яскраву й апетитну подачу страви, проводити онлайні челенджі. Зіграйте у вікторину, проведіть онлайн день народження в Zoom. Це може об’єднати та додати щось нове до буденності. Використовуйте свою фантазію і покажіть колективу, що світ змінився, але ми знаємо, що з цим робити.

А як щодо бренда роботодавця? Зараз не час спочивати на лаврах та думати, що за нами перестали стежити. Статистичними даними та порадами, як діяти роботодавцям, поділилася Тетяна Пашкіна, HR-експерт. До кризи ринок праці був ринком кандидата. Що зараз відбувається? Показник кількості вакансій знизився, а показник кількості резюме зростає. Бренд роботодавця мав і має значення, тому що рано чи пізно криза скінчиться. Тому зверніть увагу на  питання, які допоможуть проаналізувати ваш бренд:

  • Яка інформація про роботу в компанії з’являється саме зараз ?
  • Чим діляться нинішні або колишні працівники?
  • Яке враження справила компанія на пошукачів?
  • І що ви можете змінити в тому негативі, який вже є?

Пояснюйте працівникам, яку саме користь вони приносять під час віддаленої роботи, як змінилися показники ефективності. Підтримуйте зворотний зв’язок, – такі пораді надала Тетяна.

HR MOST – оnline-конференція для HR та бізнесу залучила до співпраці експертів. Учасники заходу висловили подяку та зауважили, що ці інструменти можна використовувати найближчим часом. 300 хвилин інтенсиву та корисного контенту надихнули однодумців на нові ідеї, які вони вже втілюють у життя.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password