Після досвіду віддаленої роботи внаслідок пандемії COVID-19 та повномасштабного вторгнення багато компаній вирішили перейти повністю на віддалений режим роботи задля безпеки співробітників. Частина з них продовжуватимуть працювати повністю віддалено, але є й ті компанії, які зараз впроваджують у графік роботи декілька днів офісної роботи. 

Порадами для HR-ів щодо підготовки команди до гібридного формату роботи ділиться HR-директорка компанії Ardis Group — Кіра Пятецька.

Час на адаптацію

Пам’ятайте, що кожен співробітник може відгукнутися на гібридний формат по-різному. Налагоджена рутина, зручність у плануванні особистого часу й можливість працювати з будь-якої точки безумовно приваблюють. Варто зазначити, що нерозуміння точно буде і це нормально, бо перехід на гібридний формат роботи не є швидким. Дайте команді потрібний час на адаптацію й перелаштування. Ми розпочали перехід на гібридний формат роботи з того, що запропонували кожному департаменту в компанії обрати 2 дні на тиждень, в які вони хотіли б працювати в офісі, а далі поступово плануємо доєднувати й інших колег з різних департаментів.

Гнучкість й прозора комунікація 

Забезпечте ефективну комунікацію: важливо, щоб всі члени команди розуміли, яким чином буде організований робочий процес у новому форматі. Комунікуйте обережно й доносьте інформацію у декількох форматах. Для тих, хто зараз перебуває за кордоном або не може бути присутнім на місці — забезпечте гнучкі умови й індивідуальний підхід до робочого графіка. Першими кроками нашої HR-команди стали сповіщення команди на загальнокорпоративному зумі й залучення топменеджменту у комунікацію, який повідомив додатково підлеглих зі свого департаменту.

Безпека й підтримка

Перехід до гібридного формату у нових реаліях вимагає від керівництва реалізації кроків, завдяки яким команда зможе почувати себе у безпеці. Забезпечте доступ до укриття, підготуйте тривожну валізку на випадок обстрілу й не відкривайте офіс у державні свята, коли попереджають про масовані ракетні удари. Наша компанія почала практикувати повернення державних вихідних та приєднання до них 1-2 бонусних дні, завдяки яким команда може повноцінно відпочити й бути у безпеці.

Збереження корпоративної культури

Розвивати ініціативи для збереження командного духу важливо у будь-яких форматах роботи, бо корпоративна культура має значний вплив на мотивацію команди. Однак, при гібридному форматі збереження корпоративної культури стає завданням складнішим. Підтримуйте цінності й традиції вашої компанії. Всі наші активності: батли, конкурси, воркшопи ми зберегли при віддаленій роботі й зараз трансформували у гібридний формат. Коли наша команда створює сирні тарілки в офісі, то ми обов’язково долучаємо іншу частину колег, які працюють віддалено через Zoom, надіславши завчасно всі інгредієнти, щоб кожен учасник почував себе комфортно і не відсторонено від корпоративного життя.

Додаткові бенефіти

Впровадження гібридного формату роботи буде успішним, якщо поступово готувати команду й створювати додаткову цінність для всіх співробітників. Підберіть такі переваги й бонуси, які будуть підходити вашій команді найбільше. Наприклад, ми влаштовуємо сирні хвилинки в офісі, де колеги за чашкою кави можуть спробувати новинки сирів, або готуємо щось смачне на всю компанію й дегустуємо разом.

Дослідження трендів

Зараз компанії зі всього світу думають над тим, як зробити вихід співробітників в офіс комфортним та цікавим. Спостерігаючи за трендами, можна знайти цікаві ідеї для вашої компанії: тематичні дні в офісі, грошові сертифікати на облаштування затишку робочого місця, додатковий вихідний день для найактивніших відвідувачів офісу за 5-денним графіком. Цієї осені в офісі плануємо реалізувати дні глінтвейну та кінопокази, де замість традиційного попкорну буде сир та вино.

Головне — не бійтесь експериментувати, організовуючи заходи в різних форматах — обирайте те, що найбільше буде підходити саме для вашої команди. І пам’ятайте, навіть якщо деякі формати подобаються не всім, впроваджувати різні активності для різної аудиторії співробітників — це окей, бо саме так кожен обов’язково знайде собі щось до душі.

Читайте ще: Оцінювання персоналу: методи, які повинен знати кожен HR-спеціаліст